Ora de blogging: folosește articolele vechi pentru a aduce vizitatori noi

Dacă v-aș spune că un articol scris acum 3 ani pe blog a generat ieri peste 600 de vizite pe blog și a durat doar 2 minute ca să le obțin m-ați crede? Nu mai spun de faptul că articolul respectiv a ajuns să primească peste 270 de like-uri/share-uri și mențiuni pe Twitter,fiind probabil cel mai apreciat articol de pe blog până acum. Despre articolul Ce as fi vrut sa stiu despre viata pana la 25 de ani, dacă erați curioși. E un articol scris în vreo 3 ore la vremea respectivă, care din când revin în atenția publicului.

Cum am folosit articolele vechi ca sursă de trafic pentru blog

E simplu. Tot ce am făcut a fost să promovez articolul scris acum 3 ani pe Facebook și Twitter, iar de acolo lucrurile au început să se întâmple singure. Lumea de pe Facebook a dat share și like, a început să comenteze și m-am trezit brusc că un articol vechi îmi aduce mai mult trafic decât articolele recente. Când vine vorba de surse de trafic pentru blog avem tendința să uităm de conținutul deja creat, concentrându-ne asupra creării de articole noi.

Bine, sunt și câteva aspecte care au contribuit la cele peste 600 de vizite:

  • Am distribuit articolul în rețelele sociale la ora când erau activi majoritatea prietenilor și urmăritorilor, folosindu-mă de Hootsuite, care mă ajută să programez mesajele pentru a fi publicate cu impact maxim.
  • Am distribuit un articol vechi dar care e la fel de actual și acum. E vorba de evergreen content sau pilar content cum îi zic americanii, genul de articole pe care ar trebui să le creeze toți bloggerii pe blog pentru a avea trafic constant. Articole care chiar dacă nu aduc trafic mult pe loc, sunt o sursă stabilă și constantă de trafic, oamenii revin la acele articole.
  • Am distribuit un articol care a fost apreciat și atunci când a fost publicat. Pentru a îmi fi mai ușor să monitorizez articolele publicate în anii anteriori eu folosesc un plugin, Last Year Sidebar Widget. Pluginul afișează în sidebar, dacă aruncați o privire, articolele publicate azi dar în anii anteriori. E util atât pentru cititori cât și pentru mine, nu mai trebuie să caut în arhive ce am scris.

Lecția e simplă, articolele vechi de pe blog pot aduce la fel de mult trafic ca și cele noi, dacă sunt utile pentru public și sunt promovate cum trebuie, când trebuie. Ăsta e și avantajul cel mai mare al unui blog, că pot să găsesc imediat ce am scris pe blog cândva în trecut, că pot să reamintesc tuturor despre ce scriam acum 1, 2 sau 5 ani. Încercați să faceți asta cu conținutul publicat în rețelele sociale. Surpriză, nu puteți, conținutul publicat în rețelele sociale e greu de indexat, căutat, arhivat. Am scris acum, mâine e deja îngropat undeva adânc.

Totuși, nu vă apucați acum de dat Share și Tweet la toate articolele vechi de pe blog, căutați-le pe cele care sunt utile și acum. Articolele bune, care nu își pierd valoarea în timp, pot fi promovate din nou pe rețelele sociale, dacă cititorii au de câștigat de pe urma lor.

E mai bine astfel zic eu, decât să îi stresez pe cei care mă urmăresc în rețelele sociale de 3-4 ori pe zi cu linkuri către același articol, nu? În plus sunt șanse mari ca cei care văd articolul acum să nu îl fi văzut atunci când a apărut pe blog.

Voi cum procedați, promovați și articolele mai vechi de pe blog sau doar noutățile?

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

3 Comentarii

  1. Interesanta ideea, și eu am tendinta de a uita de articolele vechi. Cu mentiunea ca strategia asta depinde si de nisa, daca ai un blog despre gadgeturi e mai greu sa folosesti stirile de acum 1 an.

    (0)
  2. Eu folosesc demult aceasta metoda, tot prin HootSuite. La inceputul fiecarei luni, imi programez 5-6 articole mai relevante si le programez in intervalul 18-22 (luni-vineri) si cam in orice interval in week-end. Articolele apar in aceeasi zi in care au fost publicate pe blog. La mine e mai usor sa aleg articolele relevante, pentru ca sunt din turism, unde oricand pot fi cititori interesati de o destinatie.

    (0)

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: