Cât trebuie să investească un magazin online în promovare?

A stârnit ceva discuții în ultima perioadă studiul de caz pe un magazin online care investește lunar 3000 de euro în promovare. Mulți au comentat că suma e prea mare, dar prea puțini au analizat situația corect, au observat că magazinul respectiv are un profit brut de 12.000 de euro lunar. Pe scurt asta e ideea, dacă vrei să faci bani trebuie să bagi bani.

Știu mulți proprietari de magazine online sau site-uri ce vând diverse servicii, care după ce și-au lansat site-ul se așteptau să curgă clienții, fără ca ei să mai miște nimic pe partea de promovare. În multe cazuri, au băgat sporadic niște bani (100-200 de euro) în Google Adwords sau Facebook Ads, nu au văzut rezultate în 30 de zile și au concluzionat că treaba asta cu marketingul online e țeapă.

Dacă vrei să vinzi online ai nevoie de o strategie pe termen lung pentru magazinul online. Nu e suficient să afișezi produsele, trebuie să stabilești care sunt cele mai eficiente canale de promovare și să le monitorizezi constant. Email marketingul și optimizarea pentru motoarele de căutare ajută, dar e nevoie și de Facebook Ads, Adwords, mai ales când ești la început și lumea nu a auzit de magazinul tău.

Iar pe termen lung contează și brandingul, crearea de conținut de calitate, recenzii video la produse și alte nebunii ce întăresc poziția brandului, care le pot oferi clienților o motivație suplimentară să cumpere de la tine, nu de la concurență. Nu poți să te bați doar pe preț, că vin chinezii din urmă și rup tot, soluția e diferențierea.

Voi ce experiențe pozitive/negative ați avut cu promovarea pe internet?

20 Comentarii

  1. Intr-adevar sunt multi proprietari de magazine online care nu dau 2 bani pe marketingul online deoarece Facebook si Google ads nu au crescut vanzarile in 30 de zile, dar nu tin cont de faptul ca au un content de foarte proasta calitate, atat pe website cat si pe magazinul online. Fotografii de produs de foarte proasta calitate si un refuz vehement de a investi in unele profi, descrieri de produs foarte vagi si pe langa subiect, aranjarea paginii intr-un mod haotic, fara a respecta cele mai basic principii de optimizare, contentul de pe Facebook axat exclusiv pe promovare, fara informatii cu o valoare reala pentru consumatori sau informatii care sa le rezolve anumite probleme. Pana la urma un content de calitate este punctul de plecare, fara de care toate campaniile de promovare esueaza intr-un fel sau altul. Un content de calitate inseamna respect pentru clienti si respect fata de sine.

    Din pacate sunt multi antreprenori care nu sunt nici macar dispusi sa incerce recomandarile primite in ceea de priveste marketingul online, sa experimenteze, sa faca un a/b testing sa vada diferentele si asta doar pentru ca „stiu ei mai bine”, pentru ca au incercat ei si nu a mers.

    (1)
    1. bine punctata partea cu continutul unui site online. Degeaba bagi 3000 in promovare, si ai o rata de conversie minima. Conteaza si ce vinzi, pentru ca aia cumpara clientul, el nu apreciaza promovarea ta daca nu ai un serviciu/produs de calitate.

      (0)
    2. Am observat ca de cele mai multe ori cei care gandesc si procedeaza cum am scris mai sus, sunt cei interesati doar de profit si nu au in vedere consumatorul (nevoi/pareri/beneficii/rapiditate/utilitate). Bineinteles ca banii sunt importanti, altfel nu ar fi business, dar nu trebuie sa actionezi doar cu gandul la acestia. Consumatori multumiti si loiali pe termen lung, inseamna si bani pe termen lung.

       

       

       

      (0)
  2. ce inseamna profit brut ? din brut se mai scade intotdeauna cate ceva, din profit cheltui ce vrei tu de obicei. dar din profit brut …

    (0)
  3. sunt de acord cu tine in privinta promovarii. dar cifra asta de 12.000 vanzari brute din care scazi adaosul sa spunem maxim de 100% si 3000 euro promovarea, dupa impozit pe profit, si alte cheltuieli, daca nu ai nici un angajat, si mai platesti si impozit pe dividente iti ramane si tie ceva banuti de o leafa buna, in cele mai bune cazuri.

    (0)
  4. Ar trebui sa bagi si tu ceva bani intr-un microfon mai acatarii. Ai ascultat cum se aude videoul asta? Daca faci ceva fa-o de calitate.

    (0)
  5. evident, orice cost alocat marketingului depinde de strategia si scopurile pe termen mediu/lung ale afacerii respective; intrebarea e pusa gresit pentru ca nu orice magazin are acelasi scop/obiectiv si nici aceleasi mijloace;

    insa chiar si fara strategie, cata vreme faci profit si nu te deranjaza, poti investi oricat de mult, nu vad de ce ar exista limita; adica daca eu bag 100.000 in reclama dar am profit, care ar fi problema?

    ah, ca as putea sa bag banii astia in alte investitii care mi-ar aduce de exemplu optimizari in alte costuri care ar avea efect asurpa profitului – asta lungeste chestiunea si este evident o lupta continua cu cifrele pentru a realiza tuningul perfect

    trebuie insa mare atentie la cifre, cel mai periculos este cand tu ai impresia ca esti pe profit si de fapt poti fi pe pierdere …

    (0)

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: