Marketing în 2018 – unde ar trebui să ne cheltuim timpul și banii

Nu am întâlnit nici un marketer sau mic antreprenor care să spună că are prea mult timp pentru a se ocupa de promovarea afacerii sale. Faza e că adesea mulți pierd timpul aiurea, pe diverse platforme sau aplicații ce nu aduc beneficii concrete în vânzări, în loc să se axeze pe lucrurile care contează. Deci pentru 2018 dacă ar fi să am o afacere cu publicul țintă în România și ar trebui să aleg la sânge unde îmi investesc energia și banii, aș merge pe recomandările de mai jos:

Conținut video
Știu, de câțiva ani se spune că video e the next big thing, dar în ultimii ani conținutul video chiar e pe val, și toate brandurile care îl folosesc au rezultate bune. M-aș axa pe crearea de clipuri video pe Youtube, pagina de Facebook, prezentări video la produse și servicii, Live streaming pe Facebook și Youtube. Live streaming-ul prinde foarte bine la public pe Facebook, mai ales dacă ai o cameră HD și un microfon bun. Plus că milenialii consumă video pe pâine. Și nu e nevoie neapărat de DSLR, poți începe cu un smartphone ce are cameră ok și investești în timp în alte echipamente.

Crearea de conținut text

Vă trebuie neapărat blog pe domeniul propriu, indiferent că vorbim de un magazin online sau un site de prezentare. Conținutul din social media e util pentru a păstra legătura cu clienții, fani, video e bun acum, dar e foarte important să ai și conținut de calitate pe domeniul propriu, peste 3 ani nimeni nu va mai ține minte ce ai pus pe Facebook, dar articolele de pe blog rămân acolo și aduc trafic constant din motoarele de căutare. Investiți în câteva articole lunar, ce să aibă legătură cu produsele voastre, domeniul de activitate și să fie utile pentru clienți.

Nu aș neglija realizarea și trimiterea unui newsletter personalizat pentru clienții actuali și potențiali ai firmei, de 1-2 ori pe lună. La început e mai greu, dar în timp când ajungi să ai câteva mii de abonați la newsletter, chiar și cu o rată de conversie de 1-2% ieși mai ieftin decât din campaniile plătite.

Social Media
Focusul ar trebui să fie pe Facebook și Instagram, minim 2-3 postări pe săptămână, și e importantă diversificarea conținutului, să nu fie toate mesajele linkuri cu trimitere către site-ul propriu. Galerii foto, clipuri video, sondaje, întrebări deschise, testimoniale de la clienți mulțumiți, știri din domeniu etc. Din păcate Twitter e mort la noi, Google+ e util doar pentru SEO, deci dacă vreți interacțiuni axați-vă pe primele 2 platforme.

Marketing online
Dacă aveți buget de promovare investiți în campanii prin Facebook Ads și Google Adwords focusate pe conversii, nu pe afișări, și remarketing, ce vine de obicei cu costuri mai mici pe conversie. Testați mult ce mediu funcționează mai ok pentru voi, în funcție de clienții voștri. De exemplu pe modă, machiaje, chestii de femei Facebook convertește mai bine decât Google Adwords, care vinde mai bine pe produse tehnice. Dar nu mă credeți pe cuvânt, testați cu bugete mici și creșteți unde aveți conversii.

Tot la marketing online pe ecommerce aș lua în calcul și intrarea pe marketing afiliat, personal recomand Profitshare dar e ok și 2Parale. Dacă știți că aveți prețuri ok la produse, stocuri în timp real, un site pus la punct și puteți oferi comisioane tentante costul pe vânzările generate de afiliați pot fi mai mici decât cele prin reclame.

Asta e lista cu direcțiile pe care aș concentra promovarea unui brand pe .ro în 2018, dacă aveți completări sau plângeri lăsați un comentariu. 😀



8 Comentarii

  1. Da si tu un exemplu de brand **romanesc** care o duce bine fiindca foloseste content video la greu. Eventual, cu argumente ca de ce ar fi dus-o mai prost daca nu folosea…

    Eu cica-s „millenial” de-ala, da’ pot spune ca ma lasa rece chestiunea.

    (1)
    1. Nu e nevoie neapărat de crearea conținutului video de către brand, se poate merge și pe colaborări cu vloggeri, influenceri. Uite, eMag a avut teasinguri mișto de Black Frifay folosind conținutul video pe bloguri și vloguri, pe lângă cel propriu de pe Facebook. În bula mea numai de ei dădeam înainte de BF. Nimeni nu se axează doar pe video, ci Și pe video.

      (1)

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: