fbpx

Cele mai bune strategii de marketing în 2019, garantate 100%

Mi s-a spus că nu prea am mai scris despre marketing pe blog, că nu am mai oferit tips and tricks. Nu am mai scris despre marketing pentru că nu s-au schimbat prea multe, ăsta e adevărul. Sigur, în fiecare zi mai apare o platformă, o aplicație, o rețea, ceva care promite că va schimba totul, dar adevărul e că principiile de bază ale marketingului sunt aceleași, sfaturile legate de promovarea online sunt tot cele de acum 4 ani, și nu există scurtături. Tot cu aceiași pași începi. O mulțime de antreprenori visează că vor descoperi la un moment dat ceva super tare care îi va ajuta să vândă de 10000 de euro investind doar 10 euro, dar asta nu e realitatea.

Câteva idei despre cum poți promova eficient o afacere, indiferent de mediu:

  • Să fii acolo. Business-urile care reușesc sunt cele crescute de oameni cărora le pasă.
  • Să faci treabă bună.
  • Să ai clienți mulțumiți care să te recomande prietenilor și cunoștințelor.
  • Să oferi servicii și produse un pic mai bune decât concurența.
  • Să nu te zgârcești cu calitatea produselor și serviciilor oferite, atunci când începi să ai succes.
  • Să nu tragi țepe.
  • Să oferi mereu ceva în plus, pentru ca clientul să plece cu zâmbetul pe buze.
  • Să te asiguri că brandul tău transmite o poveste clienților, nu e doar o fabrică de bani.
  • Să le arăți clienților cum ceea ce le oferi tu le face viața mai bună, nu să încerci să le vinzi specificațiile tehnice.
  • Să investești în imaginea companiei tale, să arăți că ești profi – brand, logo distinct, cărți de vizită, site modern și ușor de folosit, texte scrise corect și inteligibil pe site și materialele de prezentare, fotografii bune cu ceea ce vinzi. Nu poți vinde servicii sau produse premium dacă imaginea ta este ieftină.
  • Să investești mereu în promovare, chiar și în lunile bune, nu doar atunci când îți scad vânzările sau îți pleacă clienții.
  • Să nu crezi tot ceea ce spun experții, în fiecare domeniu recomandările pot să difere. Testează și verifică mereu.
  • Să fii atent la schimbările din domeniu, la schimbările în preferințele clienților.
  • Să știi mereu ce face concurența, și bine, și prost.

În rest da, sunt nuanțe, unele lucruri se vând mai bine prin campanii pe Facebook, altele pe Instagram sau pe Google. Sunt multe afaceri pentru care promovarea online nu prea are sens, maxim trebuie un site, gen pompele funebre.

Unele companii vând mai mult prin recomandări și fidelizarea clienților, altele au mereu nevoie de clienți noi. Unele vând organic, doar prin site și crearea de conținut, altele doar prin campanii plătite. Dar principiile de bază sunt tot cele de mai sus.

Aveți și voi alte sfaturi legate de cum ar trebui să se promoveze o afacere?

Recomandă

Un comentariu

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *