Mass-media încă nu știe pe ce lume trăiește

Trăim în perioada în care ziarele, site-urile de știri, chiar și televiziunile preiau conținut de pe Facebook pentru a supraviețui, că e tot mai greu să plătești oamenii pentru a merge pe teren, a face anchete, fotografii, clipuri video. Pentru astea e nevoie de echipamente, resurse umane, timp, în schimb pe internet se rezolvă rapid cu Ctrl+c și Ctrl+V, cu menționarea sursei internet, sau dacă se îndură cei din redacție, via o rețea socială.

De asta zic că presa de la noi încă nu știe pe ce lume trăiește. În condițiile în care sunt 9,6 milioane de utilizatori de Facebook în România, deci la noi Facebook este echivalent cu rețeaua socială, de ce nu menționează posturile de radio și TV, chiar și ziarele, clar sursa de unde au preluat conținutul? De ce nu zic că au citit pe pagina de Facebook a vedetei X sau au găsit acolo pozele preluate de ei? Au impresia că vor pierde audiența, care deja e în rețea? Se gândește oare cineva când aude de rețea socială pe TV la Twitter sau Google+?

Comparativ vorbind, pe afară, mai ales la americani, nici nu mai există discuția asta, când se preia ceva de pe internet de către media se menționează clar sursa, cu link. Dar la noi încă ne temem că internetul ne va fura audiența, până când vom descoperi că de fapt nu mai avem audiență.

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: