fbpx

Metro deschide un magazin online

Metro este în continuare un magazin unde ai nevoie de legitimație pe firmă pentru a îți efectua cumpărăturile. deși realitatea e că mulți fac cumpărăturile pe persoană fizică. Metro este magazinul unde trebuie să cumperi la bax, dacă vrei produse alimentare sau cosmetice. Metro este magazinul care insistă, stupid aș spune eu, să menționeze la finalul tuturor spoturilor radio difuzate local că ai nevoie de legitimația de client pentru a cumpăra de la ei. după ce îți prezintă nu știu ce ofertă. Câți patroni au timp de ascultat reclamele de la radio și dau fuga la Metro?

Îmi amintesc și acum vremea când pentru a avea acces la cataloagele lor online trebuia să introduci codul de pe legitimația de client. Era perioada când ei aveau impresia că toată lumea vroia să cumpere de la Metro, deși universul cumpărăturilor se schimba și hypermarketurile pentru publicul larg începeau să cucerească piața.

Nu am mai cumpărat recent de la ei, dar sunt sigur că vânzările le-au scăzut în ultimii ani, chiar și micii comercianți care cumpără de la ei preferă acum Selgros, din ce îmi spune lumea. Poate tocmai din motivul ăsta ei au anunțat zilele astea lansarea METRO Office Direct, un magazin online dedicat produselor de birotică, papetărie, electronice, electrocasnice, IT, curăţenie şi protocol.

Aș fi trecut cu vederea comunicatul lor, dar m-a surprins aroganța din comunicat. Afirmații ca METRO Office Direct reprezintă prima iniţiativă din comerţul modern din România, în sfera comerţului online nu se fac, deoarece comerțul online românesc o ducea bine mersi și fără ei, în primul rând, iar în al doilea rând METRO Office Direct nu poate fi accesat deloc când scriu aceste rânduri, un alt exemplu al succesului de care un magazin offline beneficiază când se extinde online, fără a ști cum să facă asta.

Cât despre beneficiul menționat în comunicat, aceleaşi preţuri ca în magazinele METRO România, le doresc mult succes cu asta, magazinele online care chiar vând știu că un client cumpără de la ei în primul rând pentru că vând mai ieftin. Pe online prețul dictează vânzările, brandul e mai puțin relevant.

O să fie interesant de urmărit magazinul lor online și cum se va adapta pieței, dacă va putea fi accesat în viitorul apropiat.

Ați mai cumpărat recent ceva de la Metro?

Recomandă

7 Comentarii

  1. Acum au trimis comunicat, dar online se poate cumpara de cateva luni ( din septembrie daca imi amintesc corect ). Nici online nu se poate cumpara daca nu ai ( deja celebrul ) card de la ei. Serviciile lor online nu sunt grozave, nu au produse decat din gama proprie si maxim inca vreo doua branduri. Ai mare dreptate cand spui: ca vor sa se extinda online si nu stiu cum sa o faca. Categoric le trebuie o strategie si un mai bun serviciu de client service. Pozitiv ca incearca, negativ ca nu au facut o strategie/plan, nu au studiat piata inainte, etc… d'astea onlinesti 😀

  2. 1 Exista de vreo 3 luni acest site.
    2 Este cu adresabilitate B2B.
    3 Nu ai user si parola decat daca ai card Metro si esti in baza lor de date.

  3. @bogdan – sper să fie mai mulți, 20 de clienți nu justifică cheltuielile unui magazin online, doar dacă nu îl faci pentru a da bine în prezentări, să spui că ești prezent și online.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *