Ne promovăm pe Facebook sau pe Google?

Dacă ai o companie mică și vrei să atragi atenția utilizatorilor de internet asupra ofertei tale cu siguranță ai avut dilema asta, unde să bagi banii, în Facebook Ads sau Google Adwords?

La prima vedere, răspunsul pare a fi Facebook. Utilizatorii de internet petrec al naibii de mult timp în rețeaua socială, există multe tipuri de reclame, plus că poți face o targetare foarte precisă, atât la nivel regional, cât și în funcție de vârstă, sex, preferințe, dacă sunt sau nu fani ale unor pagini de Faceboook etc.

Totuși, dacă începi să analizezi felul în care oamenii folosesc platformele, lucrurile se schimbă. Pe Facebook lumea nu caută în mod activ ceva, e acolo pentru a se relaxa, a vedea poze cu pisici, pentru jocuri. Cu alte cuvinte, chiar dacă reclama ta va fi relevantă pentru utilizatorii de Facebook, majoritatea o vor ignora, pentru că ei nu stau pe Facebook ca să vadă reclame. Nu degeaba rata medie de clic pe Facebook e 0,04-0,05%.

Pe Google lucrurile însă sunt diferite. Oamenii intră pe Google pentru a căuta informații despre produse sau servicii, cu alte cuvinte sunt activi, au nevoie de detalii, iar în final, dacă reclama ta e relevantă pentru ei, pe majoritatea îi interesează prea puțin că e o reclamă. Același lucru se aplică și bannerelor afișate de publisherii ce folosesc Google Adsense.
google-adwords-vs-facebook-ads

Sursa imagine

Adăugați la asta posibilitatea remarketingului, foarte utilă pentru magazinele online care vor să ajungă la clienții ce au adăugat ceva în coș dar nu au finalizat comanda, și s-ar putea să constatați că Google Adwords e alegerea potrivită, dacă vreți efectiv să vindeți.

Vreți notorietate pentru brand, mai multe Like-uri, cât mai multe afișări? Facebook Ads e ok pentru asta, facem destule campanii la Advertica pentru notorietate. Totuși, când începeți să vă gândiți la clicuri, conversii și vânzări încercați Google Adwords. Pe Facebook lumea se joacă, pe Google se merge la shopping.

9 Comentarii

  1. Când vine vorba de publicitate plătită, la Google Adwords fac un pas în spate întâi şi întâi pentru că ştiu ce efecte are asupra unei campanii SEO. Nu e un lucru confirmat oficial de Google, însă a fost constatat de foarte mulţi care lucrează în domeniu: în momentul în care întrerupi o campanie Adwords şi rankurile la căutări organice sunt afectate. E felul lui Google de a mai spune „Mai bagă bani la noi şi lasă optimizarea”.

    (0)
    1. Nu e adevarat.  SERPS Google nu au nicio legatura cu reclamele Adwords afisate pe Google. Sunt produse diferite, n-au nicio legatura una cu alta, sunt programate de echipe diferite. Adwords ruleaza pe motorul de cautare Google exact cum ruleaza pe oricare alt site 3rd party.  Sunt o gramada de teste facute pe tema asta si e pur si simpla ignoranta afirmatia. In plus, e naiv sa crezi ca o corporatie ca Google cu tone de angajati ar putea sa tina secret asa ceva. Si la ei oamenii vin si pleaca in alta parte sau se pensioneaza si mereu vor exista guralivii care nu tin cont de politici de confidentialitate.

      https://www.quora.com/Does-using-Adwords-effect-your-SERP-ranking

      (0)
  2. Totul tine de unde isi au locul cele 2 tipuri de ad-uri in funnel-ul de cumparare.

    Dupa mine, pe Facebook targetezi consumatorii conform intereselor lor, ei nefiind in mod direct interesanti de produsele tale, reusing astfel sa creezi awareness, sa le faci cunostinta cu brand-ul (aici, excludem ad-urile targetate catre fanii existenti). Deci, Facebook Ads sunt un pas situat undeva la inceputul funnel-ului ajutand la awareness si, uneori, la cresterea intentiei de cumparare.

    Pe Google, user-ul este cel care cauta anumite produse, iar tu ii servesti ce are nevoie, reusind chiar sa vinzi direct. Astfel, Adwords-ul e undeva spre sfarsitul funnel-ului.

    Bineinteles, ambele tipuri de advertising sunt la fel de importante si ar trebui sa faca parte din orice campanie integrata si gandita pe termen mediu-lung.

    (0)
  3. Am promovat situri pe adwords si pe facebook ads. Reclamele de la facebook au fost o MARE pierdere de timp. Din fericire nici nu au costat, dar 13 afisari la 30 de zile de campanie, zic ca este penibil. No clicks. Pe Adwords avea rezultate OK si se regaseau si in trafic.

    (0)

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: