Nu vă grăbiți cu alegerea numelui pentru blog

În ultima perioadă vorbesc tot mai des cu bloggeri care sunt la început de drum, care sunt la nivelul dilemelor gen Blogger sau WordPress. Pe lângă clasicele discuții despre promovarea și monetizarea unui blog una din cele mai mari enigme ale bloggerilor la început este alegerea numelui pentru domeniu.

Nu zic, am trecut și eu prin asta, începând cu un blog gratuit pe Ablog.ro, trecând pe domeniu .com și în final pe mariussescu.ro. Avantajul este că eu lucrând în marketing mi-am dat seama din timp unde vreau să ajung cu blogul, am realizat că vreau să îl folosesc pentru extinderea brandului personal, mi-am stabilit niște direcții de urmat.

Vedeți voi, când aveți 15, 16, 18 ani (poate chiar și 20) vi se pare o idee bună să folosiți porecla din liceu sau din gașca de prieteni pentru blog. După câțiva ani însă, dacă aveți noroc, vă țineți de blog și deveniți cunoscuți veți realiza că un nume de domeniu prost ales vă limitează, în funcție de obiectivele pe care le aveți acum pentru blog.

Da, puteți să vă cumpărați un alt nume de domeniu, unul matur, care să reflecte cine sunteți, puteți să faceți redirect, dar cititorii s-au obișnuit deja cu blogul vechi, aveți mii de linkuri care trimit către blogul vechi, plus că lumea vă asociază cu porecla de pe blog. O schimbare acum e mult mai greu de realizat. Deja ați construit un brand în blogosferă, acum e mai greu să o luați de la capăt.

Mi-am reamintit de asta când citeam interviul cu Cristi de pe Blogoree.  Ce zice el acolo despre numele blogului propriu:

Daca ar fi s-o iei de la capat cu blogul, ce ai face diferit? Greselile de inceput se repeta si la blogurile noi(aparute recent)?
N-as lua-o de la capat. As porni proiecte noi. Dar pentru asta am nevoie de timp. Si daca as restarta piticu as alege numele meu: dorombach.ro.

Între noi fie vorba Cristi, eu zic că poți face și acum schimbarea de domeniu, dacă pregătești totul foarte atent și faci un redirect ca la carte. Iar pentru ceilalți bloggeri care încă aleg porecla sau un nume ciudat pentru blog, citiți și Cum să alegi cel un nume bun pentru blogul tău. Nu vă grăbiți când alegeți numele blogului, internetul nu pleacă nicăieri.

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

11 Comentarii

  1. Unul dintre cele mai relevante exemple pe care le pot da in cazul ăsta de care vorbeşti e chiar blogul meu. N-are rost să argumentez, se mulează strict pe ce ai spus tu mai sus. De aceea, în ultimele 2 luni au venit câteva persoane să mă întrebe ce şi cum să-nceapă blogul. Le-am dat câteva articole găsite prin online şi pe care le-am considerat relevante (printre care două de p-aici de pe blog) şi precizarea să-şi facă prenumenume.com sau nume.com (era inclus şi bugetul pe termen scurt 😉 )

    (0)
  2. ce zici marius, merge si altceva in afara de .com si .ro? ca am vazut ca se mai poarta si .info, .eu sau .me, desi sincer niciuna din extensiile astea nu-mi suna a branding, suna ori a spam, ori „am luat .info sau .eu” ca erau gratis, la oferta 🙂

    (0)
  3. Lumidan, am avut dojoblog.info timp de 3 ani si jumatate. Am luat .ro-ul si m-am mutat pe el acum cateva luni. Nu s-a simtit NIMIC la trafic, deci, cu o redirectare buna, rezolvi problema. Nu e ca in cazul schimbarii unui script de forum de pilda (cum am trecut eu de pe mybb pe vb) si se rescrie structura linkurilor. Daca linkurile raman la fel (se schimba doar portiunea de domeniu.extensie, teoretic esti OK.

    Cand iti alegi un ‘brand’ clar trebuie sa fie ceva ce te reprezinta dar este si destul de ‘profi’. Eu am ales dojo, din 2002, cand am deschis situl de arte martiale. Am totul pe dojo, inclusiv numele de firma (dojo design). Este un brand usor de tinut minte si nu mi-e chiar jena cu el.

    Nu sunt indicate cele care merg pe vreo porecla de care ca adult probabil te vei rusina. Dar e usor sa gasesti eventual o pasiune sau un nume ce suna bine si te reprezinta.

    (0)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *