O generație ignorată de marketeri – cei peste 50 de ani

Marketerii i-au încadrat în categoria baby boomers pe cei născuți între 1946 și 1964. Și cam atât. Cred că am mai scris despre reclamele din ziua de azi, care sunt create cu gândul la clienții adolescenți sau tineri. Reclamele la mașini, televizoare, smarthone-uri și alte gadgeturi, produse bancare, telefonie mobilă, servicii de televiziune și internet, toate sunt targetate către tineri și adolescenți, de parcă aceștia ar fi plini de bani și și-ar putea permite lucrurile astea. Realitatea e că majoritatea nu își permit.

Știți cine sunt cei care au cea mai mare putere de cumpărare și cele mai mari venituri? Exact, cei peste 50 de ani. E ușor să ne luăm după stereotipuri, să spunem că cei mai în vârstă nu au bani de cheltuit sau dacă au, preferă să economisească, dar realitatea e alta.

Clipul de mai jos arată situația din State: 50% din consum este realizat de cei peste 50 de ani, 60% dintre mașinile noi sunt cumpărate tot de ei, iar veniturile celor peste 50 de ani sunt în medie de 3 ori mai mari decât ale tinerilor.

În timpul ăsta, noi încercăm să convingem tineri de 20 de ani că ar fi fain să își cumpere un telefon care costă cât salariul lor pe 3 luni. Nu mai bine ne-am adresa direct părinților?

12 Comentarii

  1. Ideea nu-i nouă. Am citit-o la Kotler. Cică trendul e să nu mai considere core-target 18-45, ci dincolo de el. Nu de alta, dar populația îmbătrânește și segmentul 50+ se mărește. El mai dădea și exemplul minorităților (în cazul lor Hispanicii) pe care marketerii începeau să-i țintească fiindcă le creșteau veniturile, dar obiceiurile de consum erau cele de acasă.

    Și asta îmi dă o idee. De ce țiganii cu bani n-ar fi un segment foarte exploatabil?

    (0)
      1. În principiu, orice. Câtă vreme povestea din spate are legătură cu valorile lor.

        „Detergentul endorsat de Prințesa Ardealului e bun pentru tine. Nu pentru că are cinci plante, ci vecinele de pe stradă vor fi invidioase când te văd cu el în sacoșă.

        Ambalezi orice căcat să pară premium și nu văd de ce n-ar merge, mai ales dacă prețul e normal. Eh, când mă fac mare…

        (0)
    1. De ce? Aveau 25-30 de ani la revoluție, mulți au construit afaceri, au plecat afară să facă bani, s-au întors, o mare parte din puterea de cumpărare le aparține.

      (0)
  2. Sa stii ca sunt de acord cu asta. Dilema mea e pe ce canal comunicam cu ei?
    La televizor nu prea se uita, pe retelele sociale nu prea-i gasim, reclemele outdoor le vad rapid, din viteza masinii, nu prea ii vezi mergand pe trotuare… Ce ramane? Email marketing? Ca daca-i vorba de fluturasi si pliante puse in usa imi fac sepuku…

    (0)
    1. Televizorul în continuare e mediul cu cea mai mare audiență, și cred că tot acolo trebuie să mergi dacă vrei volum. Dacă ai nevoie la nivel local nici eu nu sunt de acord cu fluturașii, dar mai mulți oameni de marketing mi-au spus că pe segmentul 40+ încă funcționează, deci…

      P.S: dacă faci o segmentare după vârstă pe Facebook vei vedea că sunt destui baby boomers cu cont.

      (0)

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: