fbpx

Pentru cumpărători recenziile online contează mai mult decât părerile prietenilor

Când vine vorba de cumpărat electronice online cumpărătorii sunt foarte atenți înainte de a decide pe ce produse se duc banii lor. Întreabă prietenii, caută recenzii online, compară prețurile produselor, se uită la clipuri video de prezentare. Cercetarea realizată de Eccomplished ne arată care sunt principali factori de influență ai deciziei de cumpărare:

31% citesc recenzii online, doar 23% țin cont de opinia prietenilor și a familiei. E un trend ce ne arată că site-urile care nu încurajează clienții să posteze opinii despre produsele cumpărate vor dispare. Chiar și eu mă uit des la recenziile postate în magazinele online de cei care au cumpărat produsul, înainte de a lua o decizie. Cred că  mulți potențiali cumpărători asociază lipsa recenziilor cu un produs slab, care nu se vinde.

Și dacă vă întrebați de ce eMag tinde să devină un Amazon al României, cu produse din toate categoriile, tot în cercetarea asta găsiți o posibilă explicație. Site-urile ca Amazon influențează decizia de cumpărare a 54% dintre cei intervievați, conform cercetării derulate pe 2000 de respondenți.

Rezultatele cercetării în PDF sunt aici, mai sunt niște detalii interesante și despre factorii care motivează cumpărătorul să ia decizia finală, pe primul loc fiind desigur prețul cel ma mic.

Recomandă

3 Comentarii

  1. Partea proasta cu cititul parerilor altor cumparatori este ca de foarte multe ori e evident ca cel ce isi spune parerea nu prea stie despre ce vorbeste (de ex.: cumpara o carcasa de calculator dar vorbeste mai mult despre culoare decat despre optiuni sau un router wireless dar vorbeste doar despre cum se instaleaza dar nu si despre raza de acorerire). De multe ori iesi mai castigat daca intrebi un prieten (asta daca ai norocul sa fi cumparat deja produsul pe care il doresti).

  2. @basme imobiliare – corect, dar când sunt mai multe opinii la un produs poți face o medie și poți să îți dai seama dacă cumpărătorii sunt sau nu mulțumiți de produs. Când opiniile lipsesc complet mesajul transmis este că produsul nu are priză la cumpărători.

  3. Majoritatea comentatorilor laudă serviciile impecabile de livrare ale companiei. Aka LOL. Nicio treabă cu produsul. Sau, cel mult ceva de genul: “Merge bine, l-am băgat în priză, nu scoate fum; se încălzește oleacă da’ e normal. Super produs. Recomand”

    E clar că te uiți la recenzii când cumperi. Mie îmi plac ăia dela DigitalRev, de exemplu (pe Youtube).

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *