Prea multă reclamă pe bloguri?

Discuția referitoare la reclama pe bloguri, unde am ajuns plecând de la articolul lui Bobby, readuce la viață un subiect dezbătut mult timp: când se exagerează cu reclama pe bloguri, când e prea mult?

bani din blog

Am auzit multe opinii de la cititorii de bloguri, opinii referitoare mai ales la bloggerii de top: s-a schimbat, nu mai scrie la fel, nu își mai vede lungul nasului, scrie doar advertoriale pe blog, nu mai are credibilitate de când promovează orice s.a.m.d. Cred că totuși se exagerează.

Să recunoaștem, după ce ai muncit 3-4-5-6 ani de zile să construiești un blog care e printre cele mai citite din România ai refuza participarea la campanii online pentru branduri, dacă ele nu intră în conflict cu principiile tale? După ce ai investit zeci, sute, poate mii de ore de muncă în blog, în articole, în crearea unui brand personal, a unei comunități în jurul blogului, nu ai profita de ocazie pentru a face niște bani în plus? Să nu fim ipocriți, 99% dintre noi ar pune reclamă pe blog cu prima ocazie. Restul de 1% au blog și deja au pus reclama.

Problema nu mai e faptul că un blogger are reclamă pe blog. Cred că în 2011 s- ajuns și la noi la o oarecare maturitate în ceea ce privește blogosfera și campaniile pe bloguri.

Cum spuneam și aici, cred că e vorba doar de proporția între reclame și conținut. Cititorii de bloguri (mă rog, majoritatea) înțeleg că articolele pentru blog mănâncă timp, că bloggerul trebuie să câștige și el ceva, dacă are ocazia. Nu se plânge nimeni cred când la 4 articole obișnuite apare și unul cu aromă de plătit, problema e când proporțiile se inversează și blogul devine o reclamă uriașă, problema e când bloggerul uită de ce intră cititorii pe blogul lui.

Ca idee, cam așa văd eu treaba cu articolele plătite pe  bloguri:

  • Scriu maxim 1 articol plătit la 3-4 articole obișnuite.
  • Nu public mai mult de 1 articol plătit pe zi.
  • Am grijă ca articolul plătit să aibă același ton și stil cu celelalte articole de pe blog, nu să promoveze excesiv serviciul sau produsul.

Mi-am amintit că am mai scris câte ceva pe tema asta prin 2008 și 2009, când scriam mai mult (și poate mai bine):

Voi sunteți deranjați de articolele plătite pe bloguri sau vi se pare un lucru normal ca bloggerul să câștige bani din blog?

17 Comentarii

  1. E normal sa fie reclama pe blog asa cum e normal sa vezi reclama la televizor. La fel de adevarat e si ca devine enervant ca acel „canal” preferat sa fie doar cu reclame, corect? Si in cazul asta pur si simplu schimbam „canalul” … Si asa acel blogger/canal pierde.

    (0)
  2. Mi-ar plăcea să văd un blog foarte bine scris. Un blog care să aibă comentatori la articole. Un blog care să aibă mii în RSS. Dar să n-aibă pic de publicitate. Zero. Nada. Există oare așa ceva?
    Oare nu e prea mare dorința asta de a câștiga ceva (cititori, dup-aia marafeți) în detrimentul calității materialelor oferite?

    (0)
  3. S-o spun mai subtil: Eu unul nu ma uit la filme decat pe TVR (1 sau 2). Evit PRO TV-ul, Antena, HBO-ul si celelalte. De ce? Stiti voi. La fel pot sa faca si consumatorii de/din blogosfera.

    (0)
    1. Eu evitam tot mai putin HBO. Daca nu s-a schimbat cumva de cand nu m-am mai uitat, erau singurii care nu intrerupeau filmul.

      (0)
  4. Cred, in conditiile in care blogger-ul are deja un job iar blog-ul este ceva in plus, sa nu puna prea mare accent pe ideea ca trebuie sa scoata luna de luna o anumita suma de bani. Daca esti bun, vei scoate un ban dintr-unul sau mai multe articole, dar cand e cazul. Nu trebuie sa le cauti cu lumanarea. Nu trebuie sa fii avid dupa o sursa bonus de bani, cel putin nu numaidecat perioca. Calitatea articolelor se va ridica de la sine cata vreme interesele autorului sunt legate de continut.

    (0)
      1. Nu cred in validitatea blogger-ului fulltime. Daca cineva depinde doar de blog, isi pierde nu obiectivitatea, ci subiectivitatea. Va urmari doar sa creasca blogul, va face prea multe compromisuri. Va scrie ‘ce se cere’ si nu ce crede el. Va scrie din auzite si nu intamplari de care s-a lovit. Va cauta subiecte si va scrie despre lucruri care nu il privesc/intereseaza in mod normal => nu va avea o parere demna de luat in seama. Eu vad un blog ca pe o extensie a vetii de zi cu zi, nu ca viata de zi cu zi.

        (0)
  5. Hai s-o spunem pe aia dreapta. Multi dintre noi – astia de comentam – visam doar noaptea sa castigam bani din blog. In realitate, nu e asa. Si, daca vedem ca noi, intr-un final, reusim sa supravietuim fara o plata si fara sa ne moara pasiunea pentru scris, incepem sa strambam din nas atunci cand vedem postari cu reclama pe alte bloguri.

    Pe mine nu ma deranjeaza decat atunci cand se exagereaza. Cand bloggerul uita sa mai scrie si de la el. Dar, o reclama la cateva postari interesate, e ok. Ma voi intoarce. Si, chiar daca nu voi citi reclama cu acelasi interes, voi arunca, totusi, o privire.

    (0)
  6. In articolul scris de mine era vorba mai ales de Bobby Voicu. Care nu mai este un simplu blogger care isi castiga existenta din el, ci Director General la Intact Interactive. MARE diferenta.

    Nu ma deranjeaza reclamele, promovarile. Dar 10 campanii in 15 zile e prea mult.

    OK, ai muncit la blog, ai muncit ca sa-l aduci aici, sa ai mii de inscrisi in RSS. Si? Asta inseamna ca acum poti/trebuie sa le scuipi cate o reclama in fiecare zi?

    Bineinteles ca ma pot dezabona, dar imi pot spune si parerea.

    (0)
  7. Este normal sa se castige din blog ceva in plus, pentru ca munca serioasa de pomana prea putin se gaseste. Dar un exces de reclame face pe om sa schimbe canalul. Si ce urasc sunt reclamele bagate pe gat fortat chiar daca pe om nu il intereseaza deloc. (reclame ascunse, reclama despre ceva atractiv care te duce cu totul si cu totul altundeva).

    (0)

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: