Prejudecati despre promovarea pe bloguri

Multi bloggeri se asteptau ca in aceasta perioada numarul firmelor care sa fie interesate de reclamele pe bloguri sa creasca, datorita crizei si a reorientarii spre strategii de promovare mai ieftine. E adevarat ca s-au inmulti campaniile in blogosfera, dar nu a fost o crestere extraordinara. Unul dintre motive ar fi faptul ca mediile traditionale, tv-ul si printul, au lasat mult din preturile practicate anterior pentru a-si pastra clientii in portofoliu. O alta cauza ar fi prejudecatile pe care advertiserii le au in continuare in privinta reclamelor si a campaniilor derulate pe bloguri.

Majoritatea advertiserilor prefera metodele clasice de promovare deoarece pot trai in continuare cu iluzia ca dau randament, deoarece feedbackul primit inapoi de la clienti este nul, deoarece se tem sa afle ce cred intr-adevar cumparatorii despre produsele sau serviciile promovate. E mult mai simplu sa pui 10 afise stradale,  sa bagi 1 spot radio, 1 spot TV si sa spui la final ca ai avut o campanie de promovare extraordinara decat sa apari pe cateva bloguri si sa intrebi cititorii: asta e produsul nostru, ce credeti despre el?

In plus, in cazul agentiilor care realizeaza campaniile de promovare, deci sunt doar niste intermediari intre firme si cumparatori, nu da bine pentru portofoliu sa execute o campanie, sa primeasca feedback negativ si sa prezinte in final companiei care a platit campania concluzia: am facut o campanie, a fost foarte misto, din pacate produsul vostru e naspa. Nu da bine deloc…

E adevarat, trebuie sa ai tupeu pentru a te promova pe bloguri, trebuie sa fii deschis catre nou si sa fii dispus sa primesti si critici, nu doar laude. Totusi, realitatea nu e neaparat gri, mai ales daca ai un produs sau un serviciu bun. Mai jos sunt cateva dintre prejudecatile companiilor legate de campaniile de promovare pe bloguri care inca persista la noi:

Reclamele pe bloguri nu pot fi masurate

Fals, majoritatea bloggerilor ofera statistici cu privire la traficul de pe blog. Google Analytics, Trafic.ro, Histats.com, Gtop.ro…sunt foarte multe metode de contorizare pentru a afla numarul de vizitatori, de pagini afisate, de clicuri pe banerul advertiserului. Un reper in plus pot fi numarul de comentarii generate, daca discutam despre advertoriale, si trackbackurile la articole. Cam totul poate fi masurat si contorizat.

Bloggerii pot lua la misto reclamele si produsele tale

E posibil, mai ales daca e vorba de un banner prost realizat sau de un serviciu un produs slab. Tu trimiti un mail bloggerului pentru ca vrei sa colaborezi cu el si in schimb el scrie pe blog ca produsul tau nu e bun. Totusi, poate exista o farama de adevar in toata chestia asta si reclamele tale sunt intr-adevar slabe, sau poate produsul tau chiar ar trebui imbunatatit. Primesti un feedback sincer, asta ar trebui sa te bucure, pe viitor vei avea de castigat.

Bloggerii nu sunt destul de relevanti pentru a conta intr-o campanie de promovare

In Romania se vehiculeaza ca sunt 7-8 milioane de utilizatori de internet. 1 milion de romani citesc bloguri. Zelist monitorizeaza aproximativ 32.000 bloguri romanesti, care au publicat in iunie cel putin 1 articol.Blogurile monitorizate au primit 187.000 comentarii la posturile publicate. Primele 50 de bloguri din Romania dupa traficul generat cred ca ajung lejer la 100.000 vizitatori si 500.000 pagini vizualizate pe zi. In plus bugetele de promovare pe bloguri sunt mai mici decat celelalte medii, iar rezultatele se vad imediat.

Sa nu uitam ca multi dintre bloggerii romani sunt formatori de opinie in coltul lor de internet, au cititori care au incredere in ceea ce citesc pe blog si sunt atenti la recomandarile bloggerilor. In final, formatorii de opinie sau trendsetteri sunt cei care ar trebui vizati de o companie, mai ales in promovarea online.

Cititorii nu fac clic pe bannerele de pe bloguri

Fals. Pe majoritatea „site-urilor mari” implicate in campanii de promovare un CTR de 0,5% e considerat ok. Sunt campanii pe bloguri care au avut chiar si CTR de 5%, media totusi cred ca e in jur de 1%. Conteaza insa cat de bine e adaptata reclama pentru bloguri. Nu aruncati aceleasi bannere ca pe orice site. Fiti creativi.

Blogurile sunt doar niste siteuri obisnuite

Fals. Nu va asteptati ca o reclama care a functionat pe site-urile obisnuite sau in ziare sa aiba acelasi efect pe bloguri. Pe bloguri au um impact mai mare campaniile interactive, care stabilesc o legatura intre brandul promovat si clienti, actuali sau potentiali. Standout se ocupa cu campanii speciale pe bloguri. In blogosfera trebuie sa fii interesant, tentant pentru cititor, trebuie sa vorbesti pe intelesul lui. Banalul si limbajul de lemn nu functioneaza.

Concluzia: inainte de a spune ca reclama pe bloguri nu este buna pentru compania voastra ganditi-va la cele de mai sus. Nu ignorati un canal media doar pentru ca este diferit. Nu va temeti de opinia consumatorilor, ci invatati sa fiti deschisi la sugestiile primite!

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *