Să fie ceva premium, dar ieftin

Pe scurt ideea e că nu se poate și ieftin, și premium. Primim des cereri de genul ăsta la agenție, vreau un site, vreau un magazin online, vreau creare de conținut pe blog, vreau mesaje pe Facebook, vreau o aplicație, totul să arate impecabil, dar să fie cât mai ieftin. Și premium, da?

Mulți au intrat pe online pe ideea că e mai ieftin să te promovezi aici decât la radio, TV sau outdoor. Nu e mare lucru, cumperi o temă de WordPress, un student o pune pe un hosting, arunci 3 pagini acolo cu texte preluate de pe net, mai bagi niște poze cu pisici și cafea pe pagina de Facebook și gata, clienții încep să curgă, nu?

Greșit.

Pe vremuri era simplu. Când aproape nici o firmă nu avea site, dacă aveai deja erai mai tare ca 90% din concurență. Dar acum orice companie are site, deci asta nu mai face diferența.

Nici pe Facebook nu era aglomerat, părea fain la început, orice mesaj puneai fanii reacționau. Dar acum suntem aglomerați de conținut, de mesaje, de virale, trebuie să ai mesaje cu adevărat utile, pozele cu cafea nu mai impresionează pe nimeni.

Cum se face diferența? 

Un site de prezentare poate fi făcut și cu 100-200 de euro, e adevărat. Dar nu vei avea un site unic, care să îți reprezinte personalitatea afacerii, , care să îți atragă clienții, ci doar un site identic cu alte sute de pe internet, care folosesc același template. Și nu e vorba doar de programarea site-ului, ci și de texte, cum sunt ele scrise, de imagini, cât de profi sunt realizate, cum e realizat site-ul în sine, cât de repede se încarcă, cum se navighează pe el, de experiența utilizatorului în sine. Nu degeaba un programator bun îți ia pe ora de programare cât un student pentru setatul unui template.

Idem și pe Facebook sau alte rețele sociale. Nu e greu să iei poze de pe net și să le pui pe pagina ta (deși nu e legal), dar asta nu mai impresionează lumea, mai ales că de câțiva ani Facebook cere bani firmelor pentru a afișa mesajele către toți fanii. În schimb cineva care se ocupă doar de crearea de conținut face diferența față de secretara care postează în pauza de cafea.

Bonus – Ce site-uri cu fotografii stock gratuite putem folosi pentru articole și social media.

Vreți o imagine premium pe internet, vreți ca lumea să reacționeze la ceea ce faceți online? Aveți nevoie de un site croit după afacerea voastră, aveți nevoie de cineva care să vă scrie texte frumoase, captivante, aveți nevoie de fotograf care să facă poze interesante cu produselele voastre. Și toate astea costă.

Da, se poate și cu 100 de euro, cum știu pe cineva care…, dar asta e doar primul pas, pe care concurența l-a făcut deja acum vreo 10 ani. În 2016 nu mai merge așa, o prezență online decentă costă. Partea faină e că prezența online aduce și bani, clienți, notorietate, influență, recunoaștere și ce mai vreți voi, dacă aveți o strategie pusă la punct.

Dacă nu, nu.

6 Comentarii

  1. Daa! Corect! Am primit saptamana trecută o cerere: logo+e-shop. Buget: 30 Euro :))))

    Mai citeam la cineva pe blog cum isi făcuse un logo cu 50 de lei si era un comentariu in care il certa ca a dat atât de mult pe el. Ce un logo nu are cum sa coste mai mult de 20 de lei :)))

    Am scris si eu despre asta acum cateva lui si incercam sa fac o comparatie ca sa înțeleagă tot poporul: ia in picioare un pantof de50 de lei si unul de500 si mergi prin ploaie. Cam asa sta treaba si cu un site premium dar moca.

    (0)

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: