De ce explodează prețurile la orice în zona mallurilor?

Mă uitam zilele trecute la niște oferte pe Olx și am remarcat că orice se vinde în zona unui mall, indiferent de oraș, e mult mai scump. Apartamente? Check, 10.000 de euro în plus, că e aproape de mall. Terenuri? Check, preț dublu pe metru pătrat, că e la 500 de metri de mall. Spații de închiriat? 500 de euro chiria pe o dugheană, vizavi de mall. Lăsând la o parte faptul că oamenii merg la mall, nu lângă mall, deci puterea de cumpărare e concentrată în interior, are cineva idee de ce lumea crede că prezența unui mall îți permite să umfli prețurile la orice se află în apropiere?

Să o luăm logic, apartament eu nu mi-aș lua lângă un centru comercial, pentru că va fi trafic mereu, locurile de parcare vor lipsi, mai ales dacă parcarea mall-ului e mică, iar zona sigur nu va fi una liniștită, vei avea parte de claxoane și gălăgie toată ziua.

Teren nu mi-aș cumpăra în zonă dacă aș avea bani de investit, pentru că trecem la punctul 2, lumea care merge la mall nu se plimbă PE LÂNGĂ EL. Uitați-vă un pic la comportamentul românului obișnuit, 99% vor să parcheze mașina la 2 metri de ușa centrului, să intre, să facă shopping, să pape la food-court, să meargă la film seara și gata, hai acasă. Ați auzit vreodată pe cineva zicând: Mă, e mișto în mall-ul ăsta, dar hai să vedem ce magazine mai sunt prin apropiere, să ne mai plimbăm un pic? Nici eu.

De aia pică și faza cu terenurile mai scumpe sau spațiile de închiriat la prețuri astronomice prin apropierea centrelor comerciale, deoarece traficul pietonal nu prea există decât în interiorul complexului, totul se oprește la ușa mall-ului.

Mai aveți alte explicații logice pentru care unii aruncă prețurile în aer la orice ar vinde, când află că se va deschide un mall lângă ei?

1 Comentariu

  1. Pentru un teren/spatiu comercial situat in apropierea de un mall poate ca sunt anumite avantaje (trafic mare de persoane, autoturisme, etc), dar asta nu garanteaza si vanzari mari, indiferent ca e vorba de un butic/coffee2go/produse de patiserie/etc sau servicii (vulcanizare, spalatorie auto, service gsm, curatatorie haine etc)

    Cat despre preturile apartamentelor, aici e alta poveste.Vanzatorii (sau intermediarii, dupa caz)  se „agata” de orice ca sa mai creasca pretul.Daca nu e mall, e mega-image, daca nu e mega-image, e supermarket(auchan, carreforur, kaufland, lidl etc) samd.Daca niciunul din astea nu se afla pe o raza de 500m, atunci sigur e ..o gaura de metrou ! Asta prin Bucuresti.Prin orasele din tara sunt alte repere: centru/sala de sport/cinema sau mai stiu eu ce obiective turistice mai mult sau mai putin interesante : coloana infinitului, poarta sarutului, nu-stiu-ce-cetate/muzeu/casa memoriala/piatra funerara etc.

    In final vanzatorul isi prezinta marfa iar cumparatorul decide.Vorb-aia, nu-i prost cine cere, nu-i asa ?

    (0)

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: