Problema cu recenziile negative de pe Facebook

Toate afacerile locale, mai mici și mai mari, au sărit cu bucurie să își creeze pagini de #Facebook în ultimii ani, pagini unde clienții pot da check-in, pot zice cât de mega super tari sunt serviciile acelui business, iar ei pot relaționa cu clienții. Numai dragoste și sclipici, până când apar recenziile negative.

Am primit tot mai multe cereri de ajutor în ultima perioadă de la proprietarii unor afaceri locale cu prezență doar pe Facebook (le-a luat Facebook mințile și au uitat că este nevoie și de site pentru un busines), care se plâng că sunt atacați de concurență pe Facebook, practic sunt postate recenzii negative cu scopul de a discredita afacerea lor, adesea de pe conturi false.

Poate că nu pare mare lucru, dar atunci când singura ta prezență pe internet este o pagină de Facebook unde nu deții controlul deplin chestia asta te afectează foarte mult. Oamenii caută firma ta, o găsesc doar pe Facebook, intră acolo, văd în primul rând recenziile negative și pleacă, nu stau ei să ancheteze dacă opiniile respective sunt reale sau nu, dacă cei care le-au publicat chiar au apelat la serviciile tale sau nu. Și asta te afectează la vânzări. E un joc murdar, dar se practică.

Cum rezolvăm problema recenziilor negative postate pe paginile de Facebook?

Din păcate, recenziile negative de pe pagina de Facebook a unei afaceri locale nu pot fi ascunse, e și normal, oamenii trebuie să vadă ce zic alți clienți despre afacere. Dar e și mizerabil, când apar recenziile negative, mai ales dacă sunt false.

Soluțiile sunt două:

1. Contactați direct clienții care au postat recenziile negative, vedeți dacă chiar au apelat la voi, și dacă au chiar au motive să fie nemulțumiți încercați să vă revanșați cumva, să îi motivați să își schimbe recenzia, cereți-le o a doua șansă. E mult mai eficient decât să îi luați la mișto sau să îi amenințați.

Din păcate, chestia asta nu funcționează dacă acele conturi deFacebook sunt false, poate create de concurență. Puteți raporta recenziile false la Facebook, dar s-ar putea să dureze mult până verifică utilizatorii, adesea nu se întâmplă nimic.

2. Cea mai eficientă soluție pe termen scurt e schimbarea încadrării paginii de Facebook din afacere locală în alt tip, de exemplu companie, servicii etc. Pierdeți check-in-urile, afișarea hărții cu locația și recenziile, dar nu mai pierdeți clienții speriați de acele recenzii.

De asta nu e bine să îți construiești toată strategia de promovare doar în jurul unei rețele sociale, de asta nu e bine ca vânzările tale să depindă de platforma altora. Puneți mâna și investiți într-un site decent (reclamă la Advertica aici 😀 ), vă recuperați banii în câteva luni din vânzări și după aia sunteți pe plus, eu nu aș apela la serviciile unei firme care are doar pagină de Facebook.

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

10 Comentarii

  1. Din experienta personala iti pot spune ca o solutie eficienta este si pornirea unei discutii pornind de la review-ul respectiv. Daca este unul adevarat (pentru ca si aici sunt persoane care lasa comentarii negative, doar ca sa aiba ceva de facut), te duci frumos si lasi un comentariu la review intreband ce s-a intamplat exact si oferind solutii.

    Daca intra un alt client si vede discutia, vede ce s-a intamplat, nu isi schimba impresia asa de repede.

    Faza cu schimbarea tipului de pagina in alt tip nu e o solutie, doar iei problema si o ascunzi sub pres.

    (0)
    1. Au fost vreo 2 cazuri când chiar nu am avut ce face. Recenzii de pe conturi false, raportat la Facebook dar nimic, clienții se speriau dar nu se prindeau că e o mizerie la mijloc…

      (0)
  2. Mai este o problema pe care am intalnit-o des. Sunt paginile neoficiale, create automat de Facebook, atunci cand mai multe persoane au dat check-in in acelasi loc. Practic, in paginile respective, informatiile pot fi modifica de catre orice utilizator de Facebook si acolo par noi recenzii, diferite de cele de pe pagina oficiala, mai mereu negative.

    Pe acelea cum le controlam? Ca nu poti schimba incadrarea paginii si nici reportul nu functioneaza.

    (0)
  3. buna ziua. intrebarea mea este daca pot gestiona aceste review-uri? desi am un singur review negativ acesta apare primul si as dori sa stiu daca pot face ceva in aceasta privinta

    (0)
      1. Buna Marius! Eu am primit ieri un review negativ cu 1 stea de la cineva pe care nu-l pot vedea…adica atunci cand dau click pe recenzia de 1 stea, nu mi se deschide ca sa vad cine anume a postat-o. Care o fi secretul?

         

        (0)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *