Hai să ne promovăm singuri afacerea pe net, cât de greu poate fi?

Sunt pe Facebook niște grupuri de antreprenori pe unde mai activez, și de la noi și de afară. Diferența de mentalitate este evidentă, la noi majoritatea oamenilor caută consultanță gratuită, afară oamenii care pornesc o afacere caută recomandări de specialiști care să îi ajute pe partea de promovare online. Pe bani. Și faza e că oricât de amabil ar fi cineva și ar vrea să te ajute, niciodată un sfat oferit de cineva de pe net nu se poate compara cu o strategie gândită de un specialist care îți analizează afacerea, publicul țintă, concurența, și după aceea vine cu o serie de recomandări.

Știu că sunt și mulți oameni falși în domeniul ăsta, ca și în alte domenii. De obicei îi recunoști ușor, oameni care vorbesc mult din cărți, din articole citite pe site-urile de afară, dar când le ceri o opinie concretă despre ceva ezită să vină cu ea, pentru că experiența practică nu există.

Și totuși, poți găsi și oameni buni dacă vrei să te promovezi pe internet și ai nevoie de consultanță. Cel mai bine e să începi cu recomandări de la prieteni, de la alți antreprenori care au colaborat cu agenții și au fost mulțumiți, chiar și recomandări de pe grupurile de Facebook, dacă vin de la persoane bine intenționate.

Ajung și la noi la agenție clienți care au început să se promoveze online, au deja un site, o pagină de Facebook, ceva campanii, dar toată strategia a fost gândită prost. Site-ul e făcut pe o platformă prea slabă sau prea puternică pentru ce are nevoie clientul, campaniile vizează alt public țintă decât cel care chiar ar cumpăra, pe Facebook se postează doar banalități… Știți cum e, și nici nu știi cum să îi zici clientului că a fost înșelat, fără ca el să se simtă jignit.

Și majoritatea celor care au problemele astea se încadrează în una din cele două variante: s-au zgârcit cu banii sau nu au apelat la un consultant bun, înainte de a începe să se promoveze. Evident, dacă te zgârcești când îți faci site-ul să nu te miri de ce concurența ta vinde și tu nu, el poate a băgat niște mii de euro într-o platformă, tu 50 de euro într-o temă luată de pe net.

Partea cea mai tristă e asta cu consultanța. Când te doare ceva mergi la doctor și plătești pe loc pețul cerut pentru serviciile doctorului, deoarece ai nevoie de opinia unui specialist în domeniu. Când te doare că nu știi să te promovezi pe internet de ce apelezi la amatori sau vrei să te descurci singur, în loc să cauți un specialist care să te ajute?

Evident, totul se poate învăța, poți face singur campanii, învăța despre diverse aplicații, platforme, dar întrebarea e dacă ai timp și bani pentru a face asta pe cont propriu sau mai bine plătești pe cineva care să îți ofere cele mai bune recomandări și soluții?

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

3 Comentarii

  1. Toti vor moca. M-am saturat de mentalitatea asta de la noi: sa ii oferi serviciul tau la standarde superioare dar sa nu plateasca nimic, sau sa nu plateasca la timp, sau sa ii lasi mult din pret.

    (1)
  2. Eu mi-s varza la promovare. Recunosc, mi-as dori moca. Cine nu? Dar ai dreptate tu, Marius (si comentatorul de mai sus), fara investitii serioase nu faci afaceri. Pe mine m-a pus naiba sa apel la unul pe Fiver (nu e publiciate, sau e?), si mi-au „cazut” blog-urile rau de tot. Din 700 de vizitatori pe zi am ajuns la 200-300 (pe blog-urile romanesti). Nu stiu ce si cum a facut, nu pot proba nimic, dar o sa-mi para rau pana la moarte. Si nici nu a fost moca, ba chiar am platit ceva banisori. N-am auzit de upwork. Asa de tare ma pricep.

    (0)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *