fbpx

Promovarea unui blog în 2016

O greșeală de începători la bloggeri, pe care o mai fac și eu uneori, este că se ocupă prea mult cu crearea de conținut și prea puțin cu promovarea lui. Mulți cred că treaba bloggerului e doar să scrie, conținutul bun se promovează singur, dar în realitate ar trebui alocat de 3 ori mai mult timp promovării unui articol bun față de timpul necesar scrisului.

Suntem cu toții ocupați, frunzărim Facebook-ul cu un ochi prin emailuri, ne citim emailurile în timp ce ne uităm la televizor, timpul mediu de atenție e undeva pe la 5 secunde, deci e normal să nu fim prea atenți la toate linkurile care trec pe lângă noi.

Am multe articole bune prin arhivă care de fiecare dată când sunt distribuite pe rețelele sociale aduc mulți vizitatori noi, deși au fost scrise acum 2 sau 3 ani. Le mai includ și în newsletter și iar, vin oameni noi pe blog.

Dacă am scris un articol bun în weekend și a prins la cititori îi mai dau share și săptămâna următoare, sigur ajunge și la alți oameni interesați, mai ales că pe pagina de Facebook reach-ul organic e de maxim 20%, deci 2 din 10 fani văd de regulă 1 postare.

Nu zic acum că e ok să spamați, să puneți de 5 ori pe zi linkuri pe Facebook către ce ați scris, mai ales dacă articolul e o porcărie, dar e bine de știut că promovarea e la fel de importantă ca crearea de conținut, dacă nu mai importantă.

Și un infografic cu 10 strategii de promovare a unui articol, luat de Crazy Egg. Valabil și pentru brandurile care crează conținut și așteaptă ca lumea să citească, dar fără a sponsoriza măcar articolul cu 3 lei pe Facebook.

How-to-Promote-Your-Blog-and-Make-it-Viral

Recomandă

Un comentariu

  1. Ai mare dreptate. Eu mi-am făcut blogul anul trecut in septembrie dar nu aveam nici măcar pagină de FB pentru promovarea lui. Nu le-am spus nici prietenilor despre el :))  Am fost delasatoare până în momentul în care am vrut să îl șterg. A fost salvat de clopoțel când am primit niște mesaje tare drăguțe. De câteva zile am și pag. de FB pt el deși nu cred că este suficient, însă, e un punct de plecare.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *