fbpx

E 2016, de ce trebuie să îți promovezi afacerea și pe internet

Am avut niște discuții în ultima perioadă cu prieteni și cunoscuți care au afaceri, mai mici sau mai mari. Având în vedere că în 90% din timp eu mă ocup cu crearea de site-uri și promovarea unor afaceri pe internet, inevitabil discuția ajungea și la partea asta.

Și de multe ori mi se punea o întrebare care inițial mă bloca:

Uite Marius, eu am afacerea asta, mie îmi merge bine fără site, fără Facebook, fără promovare pe Google, îmi fac treaba bine, clienții sunt mulțmumiți și trimit alți clienți. De ce ar trebui să îmi fac site, să mă promovez online?

În primul rând, și eu consider că cea mai bună reclamă pe care ți-o poți face este cea prin clienții mulțumiți, care te recomandă din propria inițiativă (WOM).

În al doilea rând, am scris deja despre etapele ce trebuie parcurse pentru a te promova online, despre metodele de promovare gratuită a unei afaceri și despre etapele unui plan de marketing. Articolele încă sunt valabile.

Totuși, e 2016, ai o mică afacere, încă nu ești pe net, de ce ar trebui să îți faci site, poate pagină de Facebook, de ar trebui să interacționezi cu clienții online, să faci foto, video, să te promovezi?

1. Nu ești pe internet, nu exiști

Știu, dacă îți merge bine nu îți pasă de chestia asta, dar tot mai mulți oameni folosesc internetul pentru a se documenta, a compara servicii, produse, iar la nivel local pentru a găsi firme care să le ofere ce au nevoie. Eu de exemplu când m-am mutat în Bacău am căutat pe internet service-urile auto din zonă. Am găsit 3 site-uri, am întrebat și prietenii de aici care este cel mai ok și am mers la unul dintre ele.

2.  Concurența ta este deja pe internet

Dacă sunt trei firme concurente care au o prezență online, iar tu nu exiști, în 5 ani sunt șanse mari ca afacerea ta să dispară, deoarece concurența îți va prelua clienții. Vezi punctul 3.

3. Șansa de a atrage clienți mai buni

Ok, poate că acum ai suficienți clienți pentru a îți susține afacerea, dar cum ar fi ai putea avea clienți care să plătească mai bine, să fie mai serioși, cu bugete mai mari? Depinde și de produsele sau serviciile pe care le vinzi, dar de regulă prezența online îți oferă o cu totul altă deschidere față de promovarea offline. Poți ajunge inclusiv la clienți din alte țări, lucru mai greu de realizat fără internet.

4. Posibilitatea de a te promova exact către clienții tăi, nu la nivel general

Am mai scris despre asta, promovarea pe TV/radio/outdoor este ok pentru produse de interes general, dar dacă ai un produs sau serviciu de nișă logic este să te promovezi targetat. Poți targeta prin Google Adwords persoane care caută un service auto în București sau un stomatolog bun în Constanța, poți ajunge prin Facebook Ads la femeile care sunt fane ale lui Coelho și așa mai departe, lucruri pe care nu prea le poți face offline.

5. Creșterea gradului de încredere al clienților în afacerea ta

Dacă ai de ales între o firmă care are și site, pagină de Facebook, care postează constant noutăți despre ceea ce fac și o firmă care nu există online, despre care nu știi nimic, la care dintre ele vei apela? Exact, clienții aleg să lucreze cu firmele care sunt mai de încredere, și faptul că o firmă comunică constant, online și offline, crește încrederea clienților.

6. Ai controlul asupra imaginii tale

Multe firme cred că dacă ele nu există pe internet înseamnă că nu se discută despre ele. Nimic mai greșit, oamenii deja vorbesc despre afacerea ta și serviciile tale pe forumuri, bloguri, Facebook, pe site-urile ce permit recenzii. Dacă nu ești prezent pe internet nu poți gestiona imaginea ta, practic cine îți caută numele firmei pe Google își va forma o idee despre firma ta doar plecând de la ce spun clienții, și de regulă nu clienții mulțumiți postează pe internet. ci cei care au întâmpinat probleme.

Și ca să nu spuneți că bat câmpii, exemplul cel mai elocvent care îmi vine acum în minte este unul din primii clienți de la agenție, o afacere locală. Când l-am preluat noi cu greu l-am convins să își facă site, măcar așa, ca să fie. Bugetul lui de marketing se ducea pe reclame la posturile TV locale și anunțuri prin ziare, metode care evident, nu puteau fi măsurate, practic băga bani și spera să afle cineva de el.

Între timp toată strategia lui de promovare s-a mutat pe internet: site, Adwords, Facebook ads, content marketing, SEO, tot pachetul, toate acțiunile fiind orientate pe generarea de clienți și promovarea nișată, pe domeniul lui. Și acum vrea să se extindă, semn că promovarea asta online l-a ajutat.

Mai adăugăm și alte argumente pentru promovarea online a unei firme în 2016?

Recomandă

8 Comentarii

  1. Si, odata ajuns pe internet incep alte probleme. Cade serverul, nu ai continut, nu exte indexat, nu este optimizat site-ul s.a.m.d. Spuna asta pt ca multi cred ca odata cu crearea unui site sunt si pe prima pagina a motoarelor de cautare!

  2. Până vor ajunge întreprinzătorii români să realizeze puterea internetului funcționalitatea acestuia se va schimba.

    Personal am întâlnit afaceristi blocați in clauze din contracte cu ai lor clienti, clauze ce interzic promovarea online.

    Cum or fi gândit la editarea contractului… Nu pot spune…cert este ca asta se intampla in România.

    O fi o frica realistă sau nerealistă in spatele acestor contracte, iar nu stiu, cert este ca stiu cel putin patru cazuri in care exista astfel de clauze in contracte vechi însă valide si acum…

    • Da, sunt unii care preferă să evite prezența online de teama că vor fi criticați, fără să realizeze că oricum lumea vorbește despre afacerile lor, chiar dacă ei nu sunt prezenți.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *