fbpx

Propunere de parteneriat

Recunoaște, dacă eșți blogger când vezi un email care are titlul ăsta tresari un pic. În primul rând pentru că te bucuri, crezi că o agenție, un brand sau un ONG te-a văzut ca fiind relevant pentru o anumită nișă, te consideră un influencer pentru publicul lor țintă.

În al doilea rând, te gândești că vei avea niște beneficii de pe urma parteneriatului. Nu neapărat banii, ci poate vei primi produse, acces la servicii utile, invitații la evenimente, informații în exclusivitate pe nișa ta etc.

partnership

Din păcate, entuziasmul îți scade considerabil, de fapt ajunge la zero, după ce primești mai multe emailuri cu titluri de genul ăsta, dar în care de fapt o PR-istă sau un organizator de evenimente încearcă să te convingă să scrii despre un eveniment, o lansare de produs, serviciu, aplicație, site etc, iar partea cu parteneriatul e doar de formă, maxim îți vor trece numele (poate chiar fără link) pe o pagină separată de pe site-ul evenimentului, pagină pe care nu intră nici naiba, sau îți vor promova articolul tău despre ei pe pagina lor de Facebook, de parcă asta te-ar încălzi cu ceva.

Propunerile astea de parteneriat, dacă e să le reformulăm în română, fără înflorituri, sună cam așa: tu ai cititori care s-ar putea să fie interesați de anumite produse, servicii, evenimente. Organizatorii sau PR-iști vor ca tu să le promovezi pe blog evenimentul sau brandul pentru care lucrează, iar în schimb ei îți oferă ciuciu, pentru că deh, e criză, nu sunt bugete, și ei trebuie să obțină cât mai multă promovare moca.

Ce e mai ciudat e când primești pe email propunerile astea de parteneriat/colaborare trimise la grămadă, toți bloggerii incluși în BCC-ul emailului, de parcă ai fi parte dintr-o turmă de oi ușor de prostit. Și mai ciudat e când ți se propune să scrii despre chestii care nu au nici o legătură cu domeniul blogului tău sau cu interesele tale.

Un sfat pentru PR-iști și organizatori de evenimente. Nu mai trimiteți emailuri având ca subiect Propunere de colaborare/parteneriat, dacă voi nu veniți cu o ofertă decentă. Parteneriatul presupune o asociere din care ambele entități au de câștigat ceva, în cazul de față și bloggerul, nu doar voi.

Poate că pe termen scurt credeți că veți face succes, obțineți promovare gratuită pe câteva bloguri, dar pe termen lung media asta nouă va evita să lucreze cu voi, tocmai pentru că sunteți cerșetori. Decât să veniți cu propuneri din astea jenante, mai bine vă bateți puțin capul și veniți cu o idee de campanie care îi va face pe bloggeri să scrie singuri despre voi, fără a cerși atenție. Numai zic.

Cum, nu aveți buget nici pentru o campanie pe bloguri și nici nu vă duce mintea să faceți o campanie creativă care să atragă atenția? Așa și?

Recomandă

12 Comentarii

  1. mare adevar spui Marius…sunt satul de astfel de parteneriate. Nici bunul simt sa treca logo-ul pe afis nu au cateodata, dar au pretentii sa scrii despre eveniment.

    Am primit o abordare la un moment dat in care cineva ma ruga (pardon obliga) sa promovez un eveniment pentru ca, zicea el, aveam logo pe afis. Adica dupa ce au facut afisul,hop imi trimite un email:”Propunere colaborare”

    Clar ca nu am promovat acel eveniment!

  2. Parteneriatul e foarte simplu de facut in mintea mea: tu imi propui sa scriu despre ceva, eu iti propun sa imi platesti ce scriu. In afara de foarte putine cazuri, daca scriu ceva, sunt platita. Daca nu, am destule subiecte de abordat pe site oricum 😀

  3. Adevarat. Intradevar trebuie sa si castigi ceva din asta dar exista exceptii..
    Iti dau un exemplu: nu eram foarte familiarizat cu fenomenul acesta de blogging, am pus si eu ochii pe google si am inceput sa citesc, am gasit vreo 10 bloggeri “celebri”, nu vreau sa dau nume care toti aveau la despre ei: “pasionati de internet, blogging” . Ideea era ceva de genul: “umanitar” sa ii ajutam pe ceilalti daca putem, un caz despre o boala nedescoperita inca in lume, si cum toate usile i se inchid din cauza lipsei banilor.. Nici macar unul din cei zece bloggeri pasionati de ceea ce fac nu si-au aratat intereseul pentru asa ceva —> pt a scrie gratis, din pasiune pt a ajuta pe cineva, si cand ma refer la cineva nu fac referire la X-ulescu de 30 de ani din Y localitate, daca bloggerul avea cat de cat ceva in cap putea sa dezvolte subiectul foarte frumos si sa creeze un articol citit de multa lume care se regasea in situatia asta… Ce concluzie am tras : pasiunea asta e la inceput, cand nu ai ce face si scrii gratis, sau sub masca aceasta a pasiunii, iar daca ajungi sa ai 100 de vizitatori pe zi (e ceva greu de realizat) gata se transforma un pic pasiunea asta: scriem din pasiune pentru bani.

    • Mihai, dacă aș scrie și eu despre toate campaniile umanitare pe care le primesc pe email ar trebui să deschid încă un blog, numai despre campanii umanitare. Înțelegi unde bat? Nu e vorba de pasiune pentru bani, ci de faptul ca oamenii te citesc pentru anumite informații pe care le publici, dintr-un anumit domeniu.

      • Nu ma refeream la tine in special.. Pai ti-ai pus intrebarea de ce primesti atatea? Ca la randul lor altii au dat acelasi raspuns ca si tine. Eu cred in inteligenta bloggerului de a face orice subiect interesant de citit. Eu vroiam sa subliniez ca majoritatea incep cu pasiune si sfarsesc sa nu mai aiba deloc pasiune in ceea ce fac, vad doar partea materiala. Ma repet, nu ma refer la tine in mod special, pentru ca nu te cunosc, mi-a placut articolul tau si de aia mi-am dat cu parerea.

  4. De aia cand primesc faze de genul le raspund ca serviciile mele costa si le arunc un pret de-i loveste in moalele capului. In mod sigur imediat dupa raspunsul meu, sunt taiat de pe orice lista ar avea ei 😀

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *