Mă uitam eu pe internetul ăsta, e chiar frumos că avem o mulțime de lucruri de făcut, gratis sau în schimbul vizionării unor reclame targetate, dar am ajuns să fim răi cu ceilalți, chiar dacă nu avem nimic de câștigat. Doamne ferește, de ce să ajutăm pe cineva (fără să ne coste nimic), când putem evita acest lucru?
Văd des mentalități și atitudini de genul celor de mai jos:
Eu nu dau clic pe linkurile de afiliere promovate de bloggeri, influenceri etc. Chiar dacă recomandările lor sunt bune, chiar dacă eu plătesc același preț în magazinul online, chiar dacă oamenii ăștia au făcut muncă de cercetare și m-au ajutat pe mine să găsesc un produs rapid, prefer să intru direct pe magazinul online recomandat de ei, să cumpăr de acolo produsul, decât să fac clic și să primească și cel care a recomandat un comision. De ce? Nu știu.
Eu nu citesc articolul ăsta, pare advertorial, nu vreau să îi fac trafic lui X, chiar dacă articolul e bun. Asta o văd mai ales pe Facebook, bloggerii pun o parte din articol cu trimitere către site, unde e versiunea integrală. Știu, sunt și advertoriale de duzină, dar faza e că și la articolele plătite DAR scrise bine, documentat, cu informații utile pentru cititori, mereu apare câte unul pe Facebook să comenteze că el nu face clic, deoarece îi miroase lui a advertorial, sigur are ceva bloggerul de câștigat, să îi fie rușine. Idem și aici, dacă tu primești o informație utilă contează că bloggerul a primit sau nu bani pentru a scrie articolul?
Și mai sunt exemple, dar din aceeași gamă, nu vreau să fac ceva pe internet de frică că X va câștiga ceva și eu nu. De aia zic că am ajuns rău, înțeleg să nu faci ceva atunci când ai avea de pierdut timp sau bani, dar când tu primești ceva util și nu plătești nimic, de ce ai evita să faci un bine?
De ce sa ajuti unul care munceste sa adune si sa publice link-urile alea? Glumesti? Nu stiu dar parca alte populatii nu sunt asa de-al dracului. Eu am rude care evita in mod constiincios sa dea click sau like la postarile mele. Dar dau like si share la orice altceva.
Păi dacă pe cocoon sunt știrile mai relevante… 🙂