Facebook are o problemă cu reclamele

Cei de la Facebook au publicat un articol înduioșător despre principiile lor când vine vorba de reclame, cum pun ei utilizatorii pe primul loc, cum nu vând ei informațiile despre noi și cum putem controla reclamele pe care le vedem. Am râs cu poftă citind punctele de acolo, pentru că dacă ai tangență cât de cât cu sistemul lor de advertising știi că sunt doar niște lozinci bune de prostit poporul.

Le dau dreptate în două chestiuni, dacă nu plătești pentru servicii atunci trebuie să plătești de fapt cu informațiile despre tine sau cu atenția ta, am mai explicat cum funcționează Facebook. Iar sistemul lor de targetare, afișare reclame e din ce în ce mai bun, acum câțiva ani nu se putea compara cu Google Adwords, dar în prezent funcționează ok, din punctul de vedere al companiilor ce vor să crească vânzările, chiar poți vinde.

În schimb toate afirmațiile despre intimitate, controlul oferit utilizatorilor și cât de mult le pasă lor de utilizatori sunt bullshit.

După ce au ajutat rușii să influențeze alegerile în State (că doar plăteau bine, ce naiba), după ce au vândut informațiile despre utilizatori oricui oferă mai mulți bani (pardon, împărtășesc informațiile despre noi cu oricine bagă bani mulți în sistemul lor), după ce au îngreunat la maxim sistemul de blocare al reclamelor spam (de câte ori nu ați blocat o reclamă și ați continuat să vedeți reclame similare, pentru produse irelevante), după ce au băgat reclame peste tot, inclusiv în Messenger (presimt că în curând o să bage reclame direct în mesajele noastre, gen acest mesaj este sponsorizat de firma de covrigi srl, cei mai buni covrigi la doar 1,99 lei clic aici), în fine, după ce a făcut o grămadă de mizerii doar pentru a mai scoate un dolar în plus Facebook s-a apucat să ne povestească principiile lor când vine vorba de reclame. Îmi pare rău, dar nu cumpăr povestea.

Realitatea este că guvernele din multe țări au început să pună presiune puternică pe ei, accesul la informațiile pe care au voie să le folosească despre utilizatori e reglementat tot mai puternic, în State au fost chemați inclusiv în Congres să prezinte rolul lor în campaniile pentru președinție, și viitorul nu e prea roz. De asta acum ni se vinde o poveste frumoasă, despre utilizatorul care e important pentru ei. Normal că e important, de aici vin banii, dar mai importante sunt companiile ce cumpără reclame.

Și nici pentru companii viitorul nu e roz, practic acum se plătește cam pentru orice are legătură cu relația dintre o companie și fanii săi. Mai țineți minte când vi se spunea să faceți pagini de Facebook pentru a comunica gratuit cu clienții?

De la The Oatmeal

4 Comentarii

  1. un pic dramatic articolul, dar da, ai dreptate. cred că la orice afirmație a Facebook despre privacy trebuie să adaugi la final „în afară de noi și de partenerii noștri”, ca să nu ne mai facem atâtea griji

    (1)

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: