Adevărul e că mulți advertiseri de pe Facebook sunt foarte proști

Zilele trecute am făcut un experiment, am șters din profilul contului personal de Facebook toate informațiile folosite de advertiseri pentru targetarea reclamelor, lăsând doar vârsta și țara. Poți să faci și tu asta aici, apropo. Practic cine vroia să îmi afișeze reclame mie nu mai avea acces la informații despre paginile cărora le-am dat Like, ce activități fac, în ce domeniu lucrez, dacă sunt căsătorit sau nu… Ce credeți, că am scăpat de reclame? NU, din contră, mi se afișau reclame la tot felul de prostii, care nu aveau nici o legătură cu mine, lucruri pe care nu le-aș cumpăra niciodată.

De asta zic că mulți advertiseri de pe Facebook sunt foarte proști, de asta zic că nu oricine poate seta o campanie care să aducă și rezultate. Doar pentru că eram trecut în categoria 24-35 ani și locuiam în România mi s-au afișat reclame la saloane de epilat,  clone de GoPro, oferte de angajare programatori ucrainieni, hosting VPS, cursuri de fotografie online, inele de logodnă, promoții la ochelari de soare (în septembrie, da?), camere auto, softuri franțuzești de project management (vai de franceza mea), tranzacționare Bitcoin și lista poate continua.

Nu vă dați seama de asta pentru că probabil aveți lista cu interese destul de plină, deci reclamele afișate de Facebook vouă sunt mai relevante, în ton cu ce dați like, unde lucrați, unde locuiți, dar realitatea e că probabil jumătate din reclamele de pe Facebook sunt stupide, fără nici o legătură cu persoanele care le văd efectiv.

Și după asta te mai întrebi de ce sunt atâția oameni care spun că reclamele de pe Facebook nu funcționează, că ei au făcut niște campanii și nu au vândut nimic.

Nu zic nu, nici sistemul Facebook nu e perfect, de exemplu ei raportează mult mai mulți utilizatori decât populația reală, de exemplu în State sunt 45 de milioane de persoane cu vârsta între 25-34 de ani, dar Facebook spune că poți afișa reclame la 60 de milioane. Ok, conturi false, conturi multiple, dar 15 milioane? 🙂

Totuși, zic eu, e și o problemă de realizare a campaniilor. Facebook a făcut reclamele accesibile tuturor cu un singur clic, apeși pe un buton, bagi datele cardului și gata, ai făcut campania.

După aceea când vezi că nu vinzi nimic și Facebook îți papă sute de lei zilnic ai două variante, spui că Facebook te-a țepuit sau îți dai seama că trebuie să apelezi la o agenție sau un specialist pe marketing online, care nu face campanii din astea doar ca hobby (reclamă mascată la agenția noastră aici).

Dar da, sunt mulți care aruncă aiurea cu bani către Facebook, Mark Zuckerberg likes this.

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: