fbpx

Despre cât de proaste sunt reclamele TV la medicamente

Mă uitam pe la TV într-o seară, cât comutam între canalele TV cu desene animate, și mi-am dat seama că pauzele publicitare sunt pline de reclame la medicamente din astea homeopate. O mulțime de creme, unguente, plasturi și prafuri pentru diverse afecțiuni, reale sau nu. Și asta nu ar fi o problemă, dar reclamele respective sunt atât de proaste încât nu înțeleg cum ar cumpăra cineva produsul din cauza reclamei, din contră, cred că ajungi să îl eviți. Doar eu gândesc așa?

Pe de o parte e trist că vezi multe reclame TV la medicamente și puține la bănci, imobiliare, mașini, telecom, gadgeturi, asta de obicei se întâmplă când miroase a criză. Vorba aia, mâncăm mai puțin, nu mai cheltuim așa de mult, dar de sănătate tot trebuie să avem grijă.

Revenind la reclamele noastre inutile, oare se pune cineva seara în fața televizorului, vede reclama la Smikactiv și își notează în agendă pentru mâine, să nu uite să cumpere, pentru atunci când nu e momentul? Sau șosetele acelea exfoliante care aveau și reclame TV și ceva asociere cu influencerițe prin online, dă fuga gospodina la farmacie când vede reclama, ca să aibă și ea tălpile fine?

Înțeleg că nu e ușor să fii creativ când vinzi medicamente, dar totuși, chiar trebuie să faci reclame jenante, altfel nu le acceptă șefii? Care e faza? Știu, regula în advertising este că reclama trebuie să atragă atenția, dar se referă la atenție pozitivă, nu telespectatori care se miră ce jenantă a ajuns publicitatea TV și nu știu cum să schimbe canalul.

Hai, loviți-mă cu recomandările voastre, care e cea mai proastă reclamă văzută în ultima perioadă?

Recomandă

8 Comentarii

  1. a fost un domn de la udmr care a propus scoaterea reclamelor de pe sticla. Normal ca i-au dat cu flit, industria farma e tare si are oamenii manjiti.

  2. cea mai ordinara e aia cu cei doi in pat si el are un cosmar. Ea, cu un accent mizerabil de moldoveanca, ii zice, vai, ai cosmar? dar dentistul te-a asigurat ca…Un accent mai ordinar intr-o reclama nu am prins si chiar nu rad de moldoveni, ci de tembelul care a bagat anti-talentul ala stricat intr-o reclama:)

  3. Sa sti ca o seama chiar isi noteaza ce vad prin reclame. Vizita la bunica la tara, ma ia deoparte: “Am vazut o reclama la o crema ce face minuni la picioare dar numa’ de pe internetul ala al vostru merge comandata”. Imi da numele, gugalesc, si iata super-site: design de anii 2000 plin de CTA-uri: Cumpara acum, Doar azi 45% reducere, Pachet 2+1 gratis… Se pare ca totusi au clienti, altfel nu-mi explic bugetele de publicitate.

  4. Nu fiți triști, ați văzut ce a pățit Stela Popescu de la “cea mai tare” farmacie.
    Câteva femei cunoscute făceau reclame la tigăi care te “făceau să zbori” sau “fericit”, asta până au descoperit vibratorul care le face și mai fericite că au renunțat la publicitate.
    Desigur e o glumă forțată, sper să nu ofensez.

  5. Personal mă dezgustă la maxim spoturile “străine” care sunt pur și simplu importate și dublate atât de prost încât nu li se potrivește lipsync-ul cu ceea ce auzi. Îmi transmite doar dezinteresul brand-ului față de mine, așa că îi ignor. Spotul la Smikactiv e ultima dezamăgire. Bine, asta dincolo de faptul că majoritatea spoturilor la TV nu au sens și le înțeleg doar cei ce le-au făcut :))

  6. Este cea ma i proasta decizie sa da-i voie la toti nesimtiti sa apara cu reclame la tv, este un prostexemplu si o proasta educatie. De aceea toata tara este impanzita de oameni inculti, agramati, si de o prostie bruta ,rara. Pana si cei care ar trebuii sa fie modele de urmat, sunt la fel de prosti. Avem nenumarate exemple din politica si din mediu de afaceri, oameni care ar trebuii sa faca mari eforturi pentru o exprimare clara, gramaticala, si cu dictie, nu ca la coada vacii sau a sapei. Pana si la unguri reclamele sunt doar vizuale si nu incurajeaza verbal sau prin dialog cumpararea sau mai grav folosire dupa ureche a medicamentelor.( a se vedea reclama cu cele doua maimute casnice care isi recomanda la o cafea fel si fel de remedii ). Si sunt multe , atat de multe reclame proste si mai ale de prost gust, incat se ridica intrebare, oare CNA ul nu le vede, sau sunt si ei la fel de corupti ca mai toate structurile din Romania ? Binenteles ca sunt manjiti si corupti, pentr ca altfel s-ar gandii si ei la binele oamenilo de rand si nu la cei care ne fura zi de zi. Toate reclamele daunatoare trebuiesc scoase de la tv, la fel ca cele de la tigari, toate reclamele ce au mesaje daunatoare, sau incurajeaza comportamente daunatoare. Si timpul alocat reclamelor este pre mare, un film de 90 min, ajunge sa dureze si 180 min din cauza acestor mesaje daunatoare si manipulatoare. In timpul filmelor nu au ce cauta reclamele. Este de prost gust sa intrerupi vizionarea, pentru niste mizerii.
    Cine si cand se mai duce la medic cu atatea sfaturi de bine la tv, mergem la medic doar cand nu se mai poate face nimic, din cauza acestor mesaje inselatoare. Preventia nu mai are nici o valoare atata timp cat niste nesimtiti care vor sa faca bani pe seama prostimi, sun lasati sa manipuleze societatea.
    CNA-ul este de tot rasul, la fel ca si mass media, ca si clasa politica, mediu de afaceri si guvernul. Toti cauta sa ne manipuleze sa ne fure, si sa ne tina mintea ocupata cu tot felul de stiri si reclame de doi bani, ca sa nu se vada adevarul si mizeria in care ne tin, acesti nenorociti profitori si prefacuti.
    Si ne mai intrabam de ce pleaca oamenii din tara, pleaca din cauza acestora enumerati mai sus, de care nu mai scapam , pana nu or murii cu totii. Canalii si jigodii parazite.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *