Reguli de comunicare online și offline

Cred că ar trebui să stabilim niște reguli de comunicare cu ceilalți, mai ales când nu vorbim de lucruri extrem de urgente. Știu, există regula bunului simț, dar mulți o ignoră, și proliferarea metodelor prin care putem să dăm unii de alții nu ajută, din contră, uneori complică și mai mult felul în care comunicăm.

Mai pățesc uneori chestia asta, nu doar la firmă ci și cu prietenii. Primesc un email, nu răspund pe loc că poate am treabă, și prefer să răspund la niște intervale fixe la emailuri, de exemplu la 2 ore. Văd că nu e urgent, și regula decenței zice că dacă răspunzi în 24 de ore la emailuri e bine, nu?

Peste jumătate de oră primesc mesaj pe Whatsapp – Vezi că ți-am trimis un email.  Serios, nici nu îl văzusem… Nu are sens să răspund, doar voi răspunde la email peste jumătate de oră…

Peste 15 minute sună telefonul, aceeași persoană:

Salut, ai văzut emailul pe care ți l-am trimis?
Da, răspund acuși, s-a întâmplat ceva grav?
A nu, vroiam să fiu sigur că l-ai primit.

Niște reguli de comunicare simple ar fi:

  1. Dacă ceva arde și vrei să rezolvi rapid, să primești un răspuns pe loc de la cineva, nu trimiți email, ci pui mâna pe telefon și suni. Emailul e un mediu de comunicare mai lejer, când primești sute/mii de emailuri zilnic e logic că nu apuci să răspunzi la toate imediat.
  2. Totuși, nu suni la orice oră, și nu suni pentru banalități. Lăsăm la o parte telefoanele între prieteni, mă refer la cele legate de muncă. Și că tot mi-am amintit, eu nu înțeleg cum pot sta femeile la telefon ore întregi, bărbații dacă lungesc o convorbire mai mult de 10 minute deja apar în Cartea Recordurilor.
  3. Messenger și aplicațiile de mesagerie în general sunt pentru discuțiile între prieteni. Nu mă refer la paginile de Facebook, care folosesc Messenger și pentru suport, ci la conturile personale. Mai primesc și eu uneori cereri de ofertă sau întrebări legate de muncă de la necunoscuți, pe Messenger, și în cazul fericit în care mesajele nu intră automat în spam nu obișnuiesc să răspund, tocmai pentru că văd aplicațiile astea ca fiind personale, pentru restul avem email și telefon.

Mai adăugăm ceva pe lista regulilor de comunicare?

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

2 Comentarii

  1. Bărbații nu vorbesc mult la telefon???? Ahahahahahahahahahahahaha.

    Am vreo doi prieteni cărora le-o tai tot timpul cu „hai că am treabă, mai vorbim” și am unul căruia îi răspund cu „zi repede ce vrei că am treabă”.

    (1)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *