Cine zicea că televiziunea clasică e pe moarte? Românii se uită 5 ore la TV zilnic

Mi se pare amuzant când văd toate declarațiile astea de pe Facebook de genul eu nu mă mai uit de mult la televizor, prefer să mă informez de pe internet. E amuzant pentru că în bula noastră suntem rupți de realitate, studiul Indicele consumului de televiziune în România 2017 arată că românii se uită în medie 5 ore pe zi la televizor. Cred că marja de eroare e destul de mare deoarece studiul a fost făcut pe 400 de respondenți, dar totuși, realitatea nu e cum credem noi.

  • La nivel mondial, media de consum e de aproximativ 3 ore pe zi. În România ea depășește 5 ore.
  • Mai mult de 17% dintre gospodării au 4 televizoare în casă.
  • Aproximativ jumătate dintre cei intervievați petrec 2 – 3 ore în fața televizorului în fiecare zi.
  • Aproape 1 din 5 petrece între 4 si 6 ore zilnic în fața televizorului.
  • O treime dintre gospodăriile care plătesc servicii de televiziune au televizoare cu ecran plat, în timp ce aproape jumătate (44%) dintre acestea dețin un Smart TV.
  • Numărul de gospodării care plătesc servicii de televiziune în România a ajuns la 7,3 milioane la finalul anului trecut.
  • Știrile sunt principalul tip de conținut consumat (77%), urmat îndeaproape de divertisment, cu 76%.

Sunt bune cifrele astea ca să înțelegem de ce în continuare brandurile mari investesc în reclamele TV, de ce în continuare televiziunea setează trenduri, influențează mase mari de oameni. Da, e mișto pe internet, cu microsegmentare, afișare de reclame targetate și studierea acțiunilor consumatorilor, dar când ai buget și vrei să ajungi rapid la un număr mare de oameni unde mergi? Exact, pe TV.

4 Comentarii

  1. Și eu cred la fel. Sunt curios cum e cu generația Snapchat. Eu am 25 de ani dar m-am chinuit puțin să înțeleg cum funcționează aplicația, la fel cum s-au chinuit părinții noștri să înțeleagă cum funcționează PC-ul.

    TV-ul nu e pe moarte, așa cum nici VR nu e prea aproape. Totuși, sunt niște plăci tectonice care vor schimba marketingul în următoarele decenii.

    (0)
    (0)
    1. Eu am înteles-o, dar în afară de faza cu dispariția mesajelor, care e ok pentru sexting, plus filtre, nu văd valoarea adăugată. Ok, ai 15 ani și vrei să pierzi vremea cu prietenii? Merge. Ai 25 și stai pe Snapchat toată ziua în loc să îți cauți un job? Nasol. Și brandurile s-au prins de asta, ce le poți vinde copiilor, că bani tot la mami și tati sunt? De aia se merge pe awareness, altceva nu prinde.

      (0)
      (0)

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: