Sa ne punem pagina de Facebook pe toate gardurile?

Toate’s vechi si noi sunt toate, doar expertii social media sunt eterni.

Citat dintr-un mare filozof, inca in viata, adica eu.

Hi5 a fost pe val, MySpace a fost pe val, acum Facebook e pe val, toti o promoveaza, o aduleaza, cumpara felii din ea in speranta unui profit urias. Citeam despre faptul ca doar idiotii isi promoveaza pagina de Facebook prin mediile traditionale si ma gandeam ca tipul le zice bine de tot, adica asa gandesc si eu.

facebook outdoorSursa foto

Un brand isi face o pagina de Facebook, investeste in ea, face promotii pentru a atrage fani si dupa aceea isi pune link catre pagina de Facebook pe fluturasi, afise, panouri outdoor, o afiseaza in reclamele TV. Si mai departe ce se intampla?

In primul rand ca oamenii pe care ii atragi nu au nici o treaba cu online-ul, in marea parte, sunt oameni obisnuiti, nu consumatori inraiti de internet. Nu e mai bine sa iti faci o campanie de promovare a paginii de Facebook tot pe Facebook sau alta platforma online sau…nu stiu, pe bloguri, unde oamenii stiu cum sta treaba cu retelele sociale, cu Like-urile si celelalte nebunii?

Nu vreau sa ma intelegeti gresit, Facebook e foarte utila ca o platforma unde poti avea conversatii cu fanii brandului tau, dar e bine ca tot continutul pe care il publici sa fie in controlul tau, iar pe Facebook asta nu se intampla.

Am mai zis-o, blogul sau site-ul ar trebui sa fie centrul activitatii online, nu pagina de Facebook sau orice alta retea sociala. Pe Twitter agatam fanii brandului, pe Facebook conversam cu ei, dar toata activitatea asta online trebuie sa aiba o finalitate, si anume generarea de vanzari, atragerea de clienti. Daca Facebook sau Twitter se duc la vale sau se inchid, tot continutul pus de un brand acolo se pierde, totii fanii brandului sunt inutili.

Daca continutul insa e pe site-ul sau blogul propriu, daca fanii brandului vin pe site sau blog pentru a interactiona cu brandul, chiar daca vin de pe Twitter sau Facebook, tot e ok, pentru ca ei stiu care e centrul prezentei online pentru acel brand, si acesta nu trebuie sa fie pagina de Facebook.

Nici un brand nu traieste doar din Like-uri si mii de fani pe Facebook sau followeri pe Twitter! Ma insel?

P.S: pe un ton mai optimist, puteti citi articolul In apararea social media.

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

4 Comentarii

  1. Într-adevăr, nici un brand nu trăieşte propriu zis din Likes şi fans Facebook. Totuşi, în unele situaţii, prezenţa şi ce se petrece pe respectiva pagină pot ajuta brand-ul să se „înşurubeze” în mintea consumatorului. Exemplul de care mă minunam chiar săptămâna asta este http://www.facebook.com/aqua.carpatica – promovată intens, văd, pe diverse bloguri şi forumuri (cu bannere interactive, din câte am observat). M-am întrebat ce-ar putea să facă brand-ul ăsta acolo? Să vândă sticle cu apă plată? Şi am ajuns la concluzia că îşi cresc brand awareness-ul şi sentimentul de afiliere faţă de brand. Costuri directe n-am văzut – în afara celor de promovare – adică nu „incentivează” userii. Oamenii vin doar ca să cunoască brandul… şi mi se pare o abordare super inteligentă.

    (0)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *