Evident că scopul marketingului e să genereze vânzări. Cine spune altceva e un idiot.

Mă uitam la americani, uneori o iau razna rău de tot cu articolele despre schimbările și tendințele din marketing, cu afirmații de genul Marketing Should Be Less About Sales and More About Connection. Și toate tâmpeniile astea au plecat de la oamenii care au încercat să ne spună că social media și promovarea online nu e despre atragerea de clienți de fapt, ci despre conexiunea emoțională cu clienții, stabilirea unei relații cu ei. Nu mai înțeleg, când facem o reclamă pe net vrem să vindem ceva sau vrem să ne găsim jumătatea? Dap, unii au luat-o razna, doar pentru a scăpa de munca reală.

Printre primii care au aplicat spălarea asta pe creier la nivel mondial au fost cei de la Facebook. Pe Google Adwords e relativ simplu, faci reclama, numeri clicurile, verifici conversiile, dacă nu merge te uiți ce poți optimza. Pe Facebook ți se vinde reach, audiență, afișări de 3 secunde la clipurile video, clicuri pe butonul de like, share, pe poze, clicuri pe orice, doar să îți creeze impresia că ai primit ceva pentru banii dați.

Știu, au și ei opțiunea de conversii, dar majoritatea oamenilor fără tangențe cu reclamele dau Boost post, vă zic din ce văd zilnic pe la clienți, e greu să le explici că nu te încântă cu nimic că mesajul tău poate a fost văzut de 10.000 de oameni, dacă doar 5 au ajuns pe site și nimeni nu a cumpărat.

Și mai țineți minte vremurile când Facebook încuraja toate afacerile să aibă pagini de Facebook, să bage bani pentru a strânge like-uri, cu promisiunea că oamenii ce dau Like vor vedea toate mesajele brandului? Ghici ce, după ce s-au cheltuit bugete uriașe pentru asta Facebook a schimbat placa, degeaba ai 1 milion de fani pe pagină, doar 5, hai 10% dintre ei poate văd mesajele tale, și asta doar dacă ai conținut util cică. Vrei să ajungi cu un mesaj la fanii pe care i-ai strâns? Scoate banii din nou.

Nu îi acuz de asta, până la urmă pentru ei totul e o afacere, serverele nu se plătesc singure, zic doar că povestea asta cu Trebuie să te promovezi pentru a stabili o conexiune cu oamenii, că poate după aia vor cumpăra cândva de la tine e o prostie.

Normal că trebuie să stabilești o conexiune cu potențialii clienți, să le arăți oamenilor că îți pasă, că nu ești pe net doar așa, de fantezie, dar scopul final al marketingului e să aducă clienți, să genereze vânzări, bani pentru companie, nu Like-uri și reach. Astea sunt bune doar dacă poți plăti facturile și salariile cu Like-uri, și nu e cazul.

Zic asta pentru că sunt prea multe campanii de promovare făcute doar așa, ca să fie, fără o finalitate concretă, fără un mesaj coerent, fără a motiva cumva oamenii să cumpere, în timp ce departamentul de vânzări se întreabă unde sunt clienții.

V-am lăsat, merg să mai creez niște conexiuni emoționale pe Facebook, că deh, despre asta e marketingul mai nou. 🙂

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

6 Comentarii

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: