fbpx

Secretele din spatele pozelor cu mii de like-uri

Pe internet, dacă ieși puțin din lumea celor care lucrează în domeniu, sunt mulți ce încă se miră cum de ajung unele fotografii să strângă sute sau mii de like-uri în câteva ore, fără să realizeze că treaba asta a devenit o adevărată știință. Da, e bine să ai niște cursuri de fotografie la activ, să știi să faci niște încadrări, să setezi camera chiar și la un banal telefon, dar nu sunt suficiente astea ca să aduni aprecieri, în spate sunt mult mai multe aspecte.

Realizarea unei poze din mai multe unghiuri
Asta se învață pe la cursurile de fotografie, dar instagrammerii au descoperit și ei că nu e suficient să faci poza și să o publici, contează și din ce unghi. De exemplu fotografiile cu oameni se fac la nivelul lor, nu de sus sau de jos, fotografiile cu peisaje trebuie să aibă un element central de atracție și așa mai departe. Știu oameni care pentru același peisaj fac zeci de poze, înainte să o aleagă pe cea mai bună. Eu nu rezist la mai mult de 2-3.

Filtrele aplicate asupra unei poze și editarea ei
Mai ales pe Instagram fotografiile postate diferă enorm față de imaginea inițială. Există topuri cu filtrele care generează cele mai multe like-uri, iar HDR-ul încă e în vogă, important e să fim conștienți de filtrele asta, la fel cum suntem conștienți de faptul că top modelele nu arată în realitate la fel ca în ședințele foto.

Publicarea pozelor la o anumită oră
Teoretic seara e cel mai bine să postezi pe Instagram, că lumea e mai liberă și poți primi mai multe like-uri, dar ora ideală depinde și de țară, nișă. Oricum, dacă credeați că nu e mare lucru să obții niște like-uri e suficient să vă gândiți la asta, sunt studii făcute despre ora ideală pentru a posta poze pe net

Etichetarea altor persoane în mesajul asociat pozei sau în comentariile la poză
Asta o vezi mai ales la influenceri, dar și la conturile aflate la început de drum. Dacă vrei să atragi atenția asupra unei poze imediat după publicare nu strică să etichetezi și celelalte persoane ce apar în ea, sau să menționezi alte conturi ce au legătură cu subiectul pozei.

Folosirea unor hashtag-uri relevante, mai ales pe Instagram
Nu e suficient să pui fotografia cu un mesaj drăguț, trebuie să adaugi și hashtag-urile potrivite. Sunt și aici clasamente, aplicații pentru smartphone gen #Hashtags care îți oferă sugestii de etichete în funcție de categorie, și chiar funcționează, am avut poze cu sute de like-uri doar din introducerea unor hashtag-uri. Majoritatea le pun în comentarii, pentru a nu aglomera mesajul inițial.

Realizarea de fotografii pe anumite teme

Peisajele prind mereu, pozele legate de arhitectură, cele cu mâncare, pozele cu citate motivaționale, cele legate de fitness, cele cu animale de companie. Evident, și aici contează filtrul folosit.

Ana avea mai multe idei despre creșterea unui cont de Instagram, într-un articol mai vechi. Nu-i așa că nu mai pare simplu să strângi mii de like-uri?

Partea tristă e că am văzut și tendința unora de a se abține în publicarea anumitor fotografi, chiar dacă lor le plac, deoarece știu că nu vor strânge suficiente like-uri, practic le strică popularitea. Mai rău, în rândul adolescenților este un lucru obișnuit să posteze fotografii și ulterior să le șteargă, dacă ele nu performează cum trebuie, adică nu generează suficiente reacții. Și așa ajungem la o versiune retușată a vieții noastre, unde tot ce postăm prin rețelele sociale e filtrat, editat, ba chiar și șters, dacă nu devine viral, cu mii de aprecieri.

Ce vroiam să vă zic de fapt? Dacă ați făcut o poză cu un peisaj, ceva fain și vă place cum a ieșit publicați-o pe ce rețea vreți voi, fără să vă gândiți la like-uri. Altfel ajungem mai rău ca revistele de frumusețe care photoshopează orice.

Recomandă

Un comentariu

  1. Da, like-uri si like-uri. Daca altceva mai bun nu avem de facut. Fiecare cu interesele lui pana la urma. Ai dreptate tu, daca vrei sa publici ceva fa-o, nimeni nu te opreste. Like sau nu.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *