Sfaturi pentru utilizarea eficientă a Facebook Offers în România

E oficial, administratorii paginilor de Facebook care au peste 400 de fani pot profita începând de azi de ofertele Facebook și în România, pentru a își fideliza clienții și de ce nu, pentru a crește vânzările firmei. Deja am văzut câteva oferte pe care prietenii mei le-au solicitat, și cred că în perioada următoare vom vedea tot mai multe oferte pe Facebook din partea brandurilor apreciate de prietenii noștri.

La prima vedere Facebook Offers nu par a fi foarte atractive pentru branduri, dar cred că în câteva luni ele vor schimba strategia de marketing a firmelor ce folosesc social media pentru creșterea vânzărilor, mai ales cele din retail, plus că vor afecta destul de mult site-urile de reduceri colective. Voi explica mai jos de ce.

Avantajele Facebook Offers pentru companii:

  • Sunt o modalitate simplă de recompensare a clienților fideli, care au dat deja Like paginii de Facebook a brandului, în comparație cu site-urile de reduceri, de unde oricine putea cumpăra voucherele oferite. Mi se pare logic să ofer cu predilecție fanilor brandului oferte bune, pentru că ei deja sunt interesați de produsele mele.
  • Costurile de promovare a unei oferte pe pagina de Facebook sunt mici, în comparație cu site-urile de reduceri unde se plătesc comisioane sau alte tipuri de campanii promoționale, unde este necesar un buget de promovare. Puteți stabili un buget pentru a promova oferta prin Facebook Ads, dar asta e altă discuție.
  • Numărul ofertelor disponibile pentru fani poate fi setat de la bun început, pentru a nu depăși bugetul alocat campaniei.
  • Clienții pot prezenta emailul primit de la Facebook sau mesajul din contul lor de Facebook pentru a beneficia de ofertă, direct de pe telefon, fapt ce ușurează mult logistica unei promoții.
  • Ofertele pot deveni foarte virale, datorită faptului că fiecare ofertă achiziționată va apare automat pe peretele fanilor, iar prietenii lor pot vedea ofertele.
  • Se pot crea rapid baze de date cu emailurile fanilor interesați cu adevărat de produsele companiei.

Dacă v-am convins că merită să le folosiți pentru a atrage clienții în magazine, în continuare sunt câteva recomandări pentru a optimiza ofertele Facebook pe pagina voastră.

Sfaturi de utilizare eficientă a ofertelor Facebook:

  • Faceți o ofertă simplă, ușor de înțeles. Fără oferte complicate, cu condiții și stelute, cu termeni sofisticați. Cumperi X și primești Y, Cumperi 1 produs și primești două etc.
  • Folosiți o imagine atractivă pentru anunțul ofertei. Încercați să inserați o fotografie a produsului vostru utilizat de către o persoană, nu logoul companiei sau o imagine abstractă, fără nici o legătură cu oferta.
  • Promovați oferta pe pagina de Facebook. Nu este suficient să o creați, aveți grijă să o plasați în partea de sus a paginii (Pin to top) și din când în când postați mesaje pe pagină, pentru a reaminti fanilor de ofertă.
  • Nu uitați să completați termenii ofertei, pentru a evita surprizele ulterioare și discuțiile cu clienții nemulțumiți. Nu toți utilizatorii de Facebook sunt experți în internet, deci asigurați-vă că textul ofertei corespunde exact cu ceea ce clientul va primi.
  • Informați angajații companiei despre ofertă. Are legătură cu logistica, dar nu e nimic mai enervant pentru un client decât să meargă la magazin, pub, restaurant pentru a beneficia de ofertă iar angajații de acolo să nu știe nimic despre ea. Asigurați-vă că toți cei implicați în proces știu ce trebuie să facă.

Succes în campanii, iar dacă ați realizat deja o campanie prin Facebook Offers nu uitați să lăsați un comentariu, să știm și noi cât de mulțumiți ați fost.

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

10 Comentarii

  1. Azi am vazut si eu chestia asta cu offers da’ nu-mi pare a fi cine stie ce. Adica pana si eu, care vorba aia, m-am ciondanit cu tine atat pe subiectul Facebook / Subscriptions, parca simt ca ar trebui sa ridic spranceana putin circumspect la treaba asta…

    (0)
  2. Conform unui studiu recent, doar 18% din populatie crede ceea ce vede in anunt. %18 din 5000 inseamna 900 de potentiali clienti care evident, nu vor cumpara toti. De acord cu tine, e o unealta care se vrea a fi eficienta, dar nu vad diferenta dintre a posta un cupon de reducere pe Wall si Facebook Offers.

    (0)
    1. Ai un buget de 8 euro inițial, ca să poți promova ofertele. Ulterior alimentezi contul prin Paypal sau card bancar, dacă nu ai deja asociate informațiile astea pt Facebook Ads. Oricum, costurile de promovare sunt mici, am avut în 8 ore 500 de afișări cu 38 de cenți, 10 oferte solicitate, pe lângă afișările organice de pe pagină.

      (0)
      1. Buna ziua, Am o pagina de Facebook cu 9000 de fani si sa postez astfel de oferte ar fi foarte ok pentru noi, insa nu am optiunea de postare. Am cautat in Tab-uri, am citit intensiv despre oferte si tot nu m-am lamurit unde este problema si de ce nu pot folosi aceasta optiune.
        Ma poate ajuta si pe mine cineva cu un sfat?

        (0)

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: