Sfaturile inutile de la experții social media

Citind un articol despre sfaturile proaste oferite de experții în social media care s-au înmulțit în ultimii ani mi-am amintit că mă uitam prin bula mea de internet recent și mă gândeam că suntem probabil printre țările cu cei mai mulți specialiști în domeniul ăsta al online-ului. Și nu ar fi rău, vorba aia, internetul e de viitor, dar se forțează nota.

Articolul menționat punctează bine problema supraaglomerării cu sfaturi generice pentru a avea succes online, de genul 5 metode garantate pentru a vinde pe Facebook, 10 pași pentru a ajunge pe primul loc pe Google și alte asemenea.

Ce mă frapează pe mine este numărul de oameni care se pretind specialiști în promovare online (conform descrierii de pe Facebook, LinkedIn etc) dar nu au nici măcar cunoștințe de bază.

Nu de puține ori mă caută oameni pe Facebook cu cereri de sfaturi pentru optimizarea unei pagini de Facebook pentru un client sau crearea unei campanii de Adwords targetată foarte local, cu ceva conversii. Chestii destul de banale, le găsești și prin secțiunile de Help la fiecare rețea dacă îți bați capul jumătate de oră. Mă uitam pe profilul lor – expert PR, specialist comunicare, marketing online… Pe bune?

Să nu credeți că sunt arogant acum și mă cred super tătic în domeniul ăsta, dar îmi place să testez mult, să fiu la curent cu noutățile, și dacă e ceva ce nu știu caut și aprofundez. Cam asta e ideea, că în domeniul ăsta al promovării online trebuie mereu să experimentezi, să testezi, nu să te bați cu pumnul în piept cât de tare ești. Dacă ai rezultate clienții oricum vin, că te recomandă lumea.

Și mai e ceva legat de specialiștii ăștia, ei nu aplică ceea ce recomandă clienților. Îi vezi că îți explică cum firmele trebuie să aibă o strategie de comunicare bine pusă la punct, să creeze constant conținut de calitate, să interacționeze cu audiența, dar ei au un blog pe care publică odată la 3 luni un comunicat de presă, cu 5 cititori.  Vedeți că nu e greu, orice zugrav poate deveni peste noapte specialist în comunicare, la ce scăzut e nivelul.

Cum era aia, Practice what you preach?

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

2 Comentarii

  1. Intotdeauna a fost si va fi mai simplu sa dai lectii altora decat sa pui mana sa faci, unii sunt doar un izvor permanent de sfaturi traduse 🙂

    Iar multi din cei care nu sunt doar izvor de sfaturi ci chiar mai si fac cate ceva au impresia ca experienta lor limitata le-a aratat deja tot-tot-tot si i-a transformat peste noapte in super mega experti:)

    E plin si la noi peste tot de fulgi de zapada mici si orgoliosi. Noi sa fim sanatosi si sa ne facem treaba cat mai bine.

    (2)

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: