fbpx

Și mai spui că ești blogger? 6 greșeli de evitat

Uneori vreau să mai scriu sfaturi pentru bloggeri sau greșeli pe care le observ prin blogosferă, dar mă opresc în ultimul minut pentru că îmi dau seama că s-a vorbit prea mult despre subiectul ăsta, blogging despre blogging. Totuși, e 2012 și încă mai apar bloggeri noi care nu citesc ce s-a scris deja, iar bloggerii care au vechime continuă să facă greșeli ușor de evitat.

O listă cu greșelile care încă sunt făcute de bloggeri, atât noi cât și vechi:

Blogul nu este actualizat constant. Nu poți spera că cititorii tăi vor reveni zilnic pe blog, dacă tu nu ai un calendar editorial, dacă scrii un articol acum iar următorul apare când ai chef tu, peste 3 luni. Nu spune nimeni să scrii zilnic pe blog (deși eu cred că ajută), dar obișnuiește-ți totuși cititorii cu articole publicate constant.

Lipsa unei pagini de Contact pe blog. Nu zic acum că trebuie să pui numărul de telefon, dar măcar o adresă de email sau un formular de contact ar trebui să fie prezent pe blog. Poți fi contactat mai ușor de cititori, fani, alți bloggeri, oameni din agenții, oameni care vor să te angajeze etc. Nu mai știu de câte ori am vrut să trimit un email unui blogger și a trebuit să fac adevărate anchete online pentru a intra în legătură cu el.

Lipsa unei pagini Despre pe blog. De regulă când citesc un blog îmi place să știu câteva detalii și despre persoana din spatele blogului. O pagină despre tine nu este un CV, nici o autobiografie, doar o scurtă prezentare, pentru ca cititorii noi să fie mai atrași de blogul tău și să revină, pentru ca tu să fii mai credibil ca blogger. Oricât de documentat ar fi un articol, dacă nu știu ceva despre persoana care l-a scris eu îl citesc cu o doză de scepticism.

Articole al căror titlu e scris doar pentru SEO. Nu zic că nu trebuie să ții cont și de cuvintele cheie pentru a optimiza un articol, dar blogul ar trebui să fie scris în primul rând pentru cititori, nu pentru roboți care te indexează. Se poate scrie un titlu care să fie atractiv atât pentru cititorii fideli, cât și pentru cei care vin din motoarele de căutare.

Lipsa unui formular de abonare la articolele de pe blog. Uneori am impresia că sunt bloggeri care fac tot ce pot pentru a ascunde cititorilor posibilitatea de abonare prin email sau prin feedul RSS la blog, în timp ce alții fac tot ce pot pentru a câștiga cititori. Nu fii unul dintre ei, pune pe blog într-un loc vizibil un link către feedul blogului și un formular de abonare prin email. Dacă nu te descurci folosește Feedburner, e cea mai simplă variantă.

Lipsa imaginilor din articole. Dacă scrii frecvent articole lungi ar trebui să te obișnuiești cu inseratul imaginilor în articole, cu formatarea textului, inserarea unor subtitluri. Un articol extraordinar poate fi ignorat pentru că nu este aranjat în pagină sau nu are nici o imagine în el. Pe aceeași idee, un articol mediu are mai multe șanse să fie remarcat dacă e înfrumusețat cu o imagine atractivă. Eu încerc să inserez imagini în toate articolele de pe blog. Resurse utile pentru imagini.

În final depinde de fiecare cum își face treaba ca blogger, eu zic că mulți bloggeri se sabotează singuri. Puțină atenție la detalii poate face diferența. Voi ce alte greșeli credeți că mai fac bloggerii?

Recomandă

21 Comentarii

  1. ar mai fi una: greseli de ortografie, exprimare, gramaticale frecvente

    si nu vorbim aici de typo sau de greseli de formulare ce apar din graba (cand scrii un lucru, dar apoi schimbi ceva si vreun cuvant ramane neschimbat)

  2. Foarte bine punctat. Cred că ar fi interesantă și o „reciprocă”: „Câteva sfaturi de urmat când vrei să-ți faci un blog”. Oricum, jos cu pălăria!

  3. Actualizare? Corect. Contact? Bine zis. Despre? Mhhh, de ce ar trebui sa fim obligati sa punem o pagina despre pe blog? Eu unul sincer sa fiu nu-i gasesc nici un avantaj. Sunt sigur ca orice om cu ceva la mansarda isi poate da seama de personalitatea individului care scrie, si de calitatile sale intelectuale citind cateva articole.Cu titlurile SEO sunt de acord, cu formularul de abonare nu. In ziua de astazi, acele liste deja nu mai sunt eficiente. Sunt de parere ca orice blog ar trebui sa aiba o pagina de facebook, unde sa se dea like, si unde sa apara titlul si un scurt brief al fiecarui articol. Un articol fara imagini mi se pare chel…

  4. @george – vroiam să îți trimit un email, dar nu ai o adresă pe blog, așa că am renunțat. Cine știe, poate eram un om de la o agenție care vroia să colaboreze cu tine, să facă o campanie, dar nu am chef să fac anchete online pentru a da de tine.

    La fel, vroiam să aflu mai multe despre tine și blogul tău, dar nu am timp să scanez tot blogul, să citesc 30 de articole. Uite așa pierzi un posibil cititor, pentru că ții la opiniile tale, nu la bunele practici online.

  5. Eu nu am zis nimic de adressa de contact. Sunt 100% de acord cu tine. Este extrem de important sa ai adresa de contact. Pagina Despre si formularul de abonare le consider optionale. Ce om de la ce agentie se uita la pagina “despre” si cui ii pasa daca aceea nu exista? Cine iti da subscribe via mail in zilele astea, cand pot da like unei pagini de facebook?

    Nu stiu daca a fost un caz ipotetic, insa sa stii ca am pagina de contact la mine pe blog. Link catre ea poti gasi imediat sub iconurile de facebook, twitter, si RSS sau poti accesa direct http://www.georgeginghina.com/contact.

    • Ai dreptate, eu sunt doar un amator care nu a lucrat cu vreo 100 de agenții și firme în ultimii ani, datorită blogului, sau care nu a fost angajat de 2 ori datorită blogului. Sunt sigur că nimeni nu a citit pagina Despre de pe blog, deși e printre cele mai accesate din ce zice Google Analytics.

      Nu mai zic de abonarea prin email, din cei 950 de abonați la blog vreo 700 s-au abonat să primească direct articolele via email doar pentru că nu le place Facebook-ul. Probabil ai tu niște studii mai solide care demonstrează contrariul.

  6. Nu ti-am contestat nici o secunda amatorismul sau profesionalismul de care dai dovada, precum nici numarul de agentii cu care ai lucrat sau de cate ori ai fost angajat datorita blogului. Nu am contestat nici numarul de vizualizari a paginii Despre de la tine de pe blog sau faptul ca ai un numar mare de abonati.

    Tot ce sustin este ca din punctul meu de vedere pagina Despre nu este un criteriu important sau obligatoriu precum nici abonarea prin RSS feed mai ales cand exista alternativa facebook evident mult mai eficienta. Sincer sa iti spun, eu pe feed am undeva la 20-30 de oameni care au dat subscribe, in timp ce pe facebook peste 800 de oameni mi-au dat like.

  7. O problema pe care am vazut-o la foarte multa lume e faptul ca au inceput sa viseze doar monetizare si vor in asa fel incat, inca de la inceput sa scoata bani din blog. Eu, nu cred ca e posibil… Iar majoritatea care isi fac pentru prima data blog aleg sa isi ia un domeniu (free sau platit) cu nickname… nu cred ca e indicat (parerea mea). Tu ce crezi?

  8. @George – contrar a ceea ce crezi tu, nu toată lumea e pe Facebook, iar dacă ai 1000 de abonați pe pagină nu înseamnă neapărat că 1000 de oameni văd ce postezi, mesajele se pierd în mulțimea de alte mesaje, tocmai asta e problema acolo, toți se promovează. În schimb emailul e comunicare 1 la 1, ajung sigur la destinatar. Ai doar 20 de oameni abonați la blog tocmai pentru că nu ai promovat abonarea prin email, ai impresia că Facebook e mai eficient pentru că lumea dă Like și îți crește numărul de fani. Nu e, uită-te în Insights să vezi câți interacționează pe pagină.

    @florin – am mai scris despre alegerea numelui pentru blog, depinde de fiecare ce vrea să obțină cu blogul lui. https://mariussescu.ro/2011/11/nu-va-grabiti-cu-alegerea-numelui-pentru-blog/

  9. Legat de pagina de contact și despre, în Germania este o lege care obligă orice site web să conțină o astfel de pagină. Destul de mișto legea… până la un punct: te obligă nu numai că listezi un formular de contact, ci și număr de telefon și adresa la care locuiești. Practic nemții ucid posibilitatea de a ține un blog anonim. Știu și oameni care și-au luat amenzi pentru că au refuzat să-și publice numerele de telefon pe site.

    • Oricum pe internet nu mai ești anonim, chiar dacă mulți încă cred asta. Când ai apăsat pe Publică trebuie să îți asumi responsabilitatea pentru ceea ce scrii.

  10. Citeam un blog, destul de mult citit si de altii. Pana cand detinatoarea a facut un concurs. Pe care nici pana in ziua de astazi nu l-a finalizat cu un castigator, comentariu sau orice altceva:). Desi premiul erau niste bilete la un eveniment de mult trecut.
    Atat.

  11. Pagina “Despre” este una dintre cele mai importante pagini atunci cand o companie/agentie doreste sa inceapa o colaborare cu un blogger. Acum cativa ani am vrut sa promovez ceva prin intermediul bloggerilor care au absolvit Universitatea “Al. I. Cuza” din Iasi si, din cca. 50 de bloguri vizate, numai vreo la 4-5 am gasit aceasta informatie. Si mai am exemple…

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *