Sindromul „Fii primul care comentează” pe blog

Blogurile sunt construite astfel încât să afișeze numărul de comentarii sub titlu. În cazul în care nu există nici un comentariu textul standard poate fi înlocuit, în loc de zero comentarii poți pune un text ca „Fii primul care comentează”, „Lasă un comentariu” etc.

Dacă ai un blog cu multi cititori, cu o comunitate activă de comentatori în jurul lui atunci nu trebuie să își bați capul prea mult cu chestia asta, comentariile apar imediat ce ai apăsat pe Publish. În schimb dacă ai un blog unde cititorii nu prea comentează un text ca „Fii primul care comentează” în loc să determine cititorii să comenteze îi va alunga.

De ce? Pentru că de regulă nu ne place să fim primii care comentăm. Cine vede un articol cu mesajul „Fii primul care comentează” se gândește: uite, nu este nici un comentariu aici, deși articolul e bun. Parcă aș comenta, dar chiar nu vreau să fiu eu primul. Nu vreau să mă bag în seamă, așa că merg mai departe.

Experții recomandă în cazul ăsta, când ai zero comentarii la articole, să renunți de tot la afișarea numărului de comentarii, cel puțin pe homepage, cel puțin până vei ajunge să primești câteva comentarii în mod regulat la articole.

Pe același principiu, nu vă recomand să vă puneți pe blog contorul care arată numărul de abonați la feedul RSS prin Feedburner dacă aveți puțini abonați. Cică numărul magic ar fi în jur de 100. Altfe, invitația e ceva de genul „Fii primul care se abonează la blogul meu”. Mai bine puneți iconița standard pentru feedul RSS.

Știu, logica vă spune să vă lăudați cu cei 20 de abonați, dar dacă munciți pentru a crea de conținut de calitate și aveți o temă de blog decentă un cititor care știe ce e ăla un feed RSS când va vedea doar 20 de abonați la blog va gândi așa: Doar 20 de abonați? Cam puțini, sigur blogul ăsta are ceva probleme. Poate că doar articolul ăsta e bun, poate că restul articolelor sunt slabe. Mai bine nu mă abonez, are prea puțini cititori.

Deciziile de genul ăsta, dacă comentez sau nu pe un blog sau dacă mă abonez sau nu, se iau la minut, iar un simplu text ca „Fii primul care comentează” poate alunga comentatorul potențial, în loc să îl atragă.

Mă opresc aici, nu înainte de a vă întreba – Cine va fi primul care comentează? 🙂

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

12 Comentarii

  1. Eu sunt primul care comenteaza. Tot ce ai scris tu aici e logic, cu mentiunea ca e bataie mare pe „primul care comenteaza” pe blogurile mari :)), efect invers pe blogurile mici. Am 100-120 de abonati, dar nu ii arat pe blog decat cand vor trece de „cifra” magica 250 🙂

    (0)
    1. E ok și după 100 de cititori să îi afișezi. Am văzut chestia cu comentariile gen Primul pe alte bloguri, mi se pare o mare tâmpenie. Scopul e să generezi comentarii la subiect, nu competiții de rapiditate la tastatură, zic eu.

      (0)
      1. Sa ii explici asta lui Gerhald, recunoscut pentru rapiditate si eficienta. Era primul sau macar in primii trei pe toate blogurile cu trafic mare. Cum posta arhi, zbang era acolo! … In timp, a castigat o groaza de cititori prin faptul ca posta primul. E si asta o strategie. :))

        (0)
  2. Dar daca scrii mult in comentarii, bineinteles la subiect nu asa aiurea, nu primesti vizitatorii aia pe care ii vineaza gerald ala? Sau voi crede-ti ca lumea citeste primul comentariu si imediat da click pe persoana respectiva sa vada cine a fost primul?

    Mai ales ca persoanele care vaneaza comentarii de genul de obicei nu spun nimic interesant…

    (0)
    1. Este o strategie de promovare complexa ce implica multa implicare si mult timp, dar este o strategie ce prinde atat timp cat este facuta cu cap. Strategia comentarilor pe bloguri nu tine doar de a comenta primul, ci mai degraba de a aduce valoare prin intermediul comentariului tau.
      Spre exemplu, datorita comentariilor mele pe blog la Marius cel putin 3 oameni vin zilnic in magazinul meu, daca as fi avut un blog pe aceeasi nisa cu acesta sunt sigur ca as fi atras mai mult trafic. Conteaza calitatea si targetarea – parerea mea!

      (0)
    2. Primul comentariu e ok pt că cititorii îl vor posta pe al doilea mai ușor și lumea va fi antrenată în discuție. Discuția despre relevanța comentariilor e alta, normal că orice blogger își dorește comentarii de calitate, nu eternele Și eu, sunt de acord, super tare…

      (0)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *