fbpx

Nu, nici Snapchat nu va prinde în România

Din când în când mai apare câte o aplicație sau rețea socială și noi românii sperăm că va prinde și la noi, pentru că prea ne-am săturat de Facebook pe toate gardurile. Cu Twitter nu a mers, oricât au încercat televiziunile să îl promoveze. Instagram a prins, dar doar la cei pasionați de foto, deci e tot de nișă. Cine urmează?

Poate va prinde Snapchat, aplicația care îți permite să trimiți mesaje și fotografii ce se autodistrug, aplicația pe care o treime din adolescenții din State o folosesc nonstop, atât pentru flirtat cât și pentru că părinții lor NU sunt acolo?

Cristi zice că da, sunt șanse să devină aplicația anului și la noi. Eu zic că nu, nu va prinde nici asta, și explicația e simplă. Dacă o aplicație nu a prins cât de cât într-o țară în 5 ani de când a fost lansată, e greu de crezut că va mai prinde după aceea.

Uitați-vă la graficul de mai jos, cu gradul de utilizare al aplicației în rândul adolescenților, pe țări. În Irlanda, Suedia, Belgia, Canada și Anglia peste 40% dintre puștani folosesc Snapchat, în State 38, iar dacă ne apropiem de țările din zona noastră procentul scade pe la 20%. Probabil în România sunt maxim câteva mii de conturi de Snapchat, și multe sunt făcute mai multe de curiozitate.

snapchat

Graficul e luat de aici.

Concluzia e cea de mai sus, dacă nu a prins Snapchat până acum la adolescenții români, ar trebui să se întâmple un miracol ca să prindă în 2016.

Vreți să vă zic o aplicație/rețea folosită intens de adolescenții din România, dar pe care oamenii din online și marketerii români o ignoră? Uitați-vă la Tumblr, se întâmplă chestii interesante pe acolo, tinerii români își crează conturi anonime pentru a se exprima, a apărut și publicitatea.

În rest pentru chat românilor le ajunge Facebook Messenger și Whatsapp momentan.

Recomandă

8 Comentarii

  1. Asa e ! Romanilor le ajunge Facebook Messenger și Whatsapp.Eu n-am auzit de vreun adolescent care sa foloseasca Snapchat, dar nu inseamna ca nu sunt si utilizatori rataciti ai acestei retele.

    Si sa nu uitam de Viber si Skype ! Sau chiar Hangouts, cu toate ca nici asta nu prea e folosit.

    Iar de cand companiile de telefonie mobila ofera abonamente la retentie cu minute si sms-uri nelimitate in orice retea, de ce ar mai folosi cineva app de chat ??

  2. Instagram a prins mai repede decat a prins Twitter in Romania. Pentru anumite branduri si publicuri tinta, Instagram makes sense in prezenta si promovare.

    Sunt convins ca nu stim nici ce asculta adoelscentii acum, nici care sunt brandurile lor preferate, deci sunt sanse mari sa nu stim ce folosesc in online. Daca eu zic ca stiu adolescenti care il folosesc si tu zici ca nu stii, e OK.

    Am zis ca ar putea deveni aplicatia anului (ca evolutie, fenomen nou, crestere etc). Suntem la inceput de an. Hai sa mai avem un pic de rabdare.

    (Graficele din alte tari nu sunt relevante pentru noi. Chiar daca arata o “adoptie” mica, asta nu inseamna ca nu poti utiliza canalul pentru comunicare. Cum ziceam mai sus. Poti adresa si un public mai mic)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *