fbpx

Social Media este efortul brandurilor de a fi oameni. Say what?

Am văzut ideea asta întâi pe Twitter cu ocazia Social Media Summer Camp, spusă de Mugur Pătrașcu. După aceea a apărut și prin concluziile evenimentului pe bloguri, ceva de genul Oamenii nu mai cred în reclame, social media e bună pentru branduri, adaptează-te sau mori, social media te ajută să comunici pe limba clienților, să interacționezi cu ei etc. Cu chestiile astea sunt de acord, online-ul te ajută să discuți mai rapid cu clienții.

Totuși, cred că titlul este complet greșit, și îmi vine greu să cred că Mugur a spus așa ceva. Nu eram acolo, deci nu bag mâna în foc, dar am mai auzit ideea asta uneori, un brand ar trebui să aibă personalitatea lui, să fie cât mai uman pe social media. Oare?

Brandurile nu trebuie să facă nici un efort în a deveni oameni zic eu. Nu ăsta e scopul lor, nu asta e utilitatea social media, să umanizeze brandurile.

Știți de ce? Pentru că atunci când brandurile încearcă să devină oameni pe internet, să pară de gașcă, o dau în bară. GRAV DE TOT.

Știți ce vor clienții de la branduri? Să demonstreze că le pasă. De aceea platformele sociale sunt excelente pentru acordarea de suport, de aceea oamenii apelează la social media când au o problemă, pentru că vor puțină atenție din partea brandurilor, nu vor să creadă că au fost folosiți și ignorați, după ce profitul pe seama lor a fost realizat.

Își doresc clienții ca brandurile să fie oameni? Mă îndoiesc, și toată chestia aia cu personalitatea brandului construită în funcție de profilul publicului țintă mi se pare un mare bullshit, de aici apar toate problemele de comunicare online, când vine o agenție nouă și începe ea cu idei din astea, că uite, trebuie ca brandul să fie mai vioi, să comunice folosind argoul tinerilor și alte idei crețe.

Clienții își doresc de fapt ca brandurile, de fapt oamenii din spatele lor, să le rezolve problemele cu produsele sau serviciile cumpărate, atunci când apar, și să le răspundă întrebărilor.

E simplu, zic eu, și dacă vă uitați atent prin social media, brandurile care rup stilul sunt cele pe care clienții le laudă pentru că le rezolvă problemele, răspund rapid la emailuri, la mesaje pe Twitter sau Facebook etc.

Nu e greu. Sau e?

Recomandă

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *