Social media văzută de dincolo de gard

Social media e faină. Dacă sunteți bloggeri sau sunteți implicați în online, dacă mergeți des pe la conferințe, evenimente social media related, dacă lucrați într-o agenție sau pentru o companie ce se promovează activ pe internet nu înțelegeți cum poate ignora cineva social media.

Totuși, se întâmplă. Fiind înconjurați mereu de oameni care discută despre asta, ajungem să credem că toți știu ce e aia social media, toți o folosesc, toți îi apreciază utilitatea. Nu e chiar așa.

În ultima perioadă am vorbit cu reprezentanții unor companii mai mici sau mai mari și am fost pe la evenimente unde participanții erau oameni cu funcții importante, dar care nu aveau tangență cu social media, eventual aveau un cont personal pe Facebook. Breaking news, nu toate companiile și instituțiile consideră social media un lucru vital. Da, există interes, lumea vrea să afle mai multe despre comunicarea și promovarea online, dar când începi să discuți efectiv despre procese, soluții, integrarea mijloacelor de comunicare online în activitatea unei instituții parcă ceva se rupe.

Cred că în România social media dacă e folosită cu cap poate fi o binecuvântare pentru companiile mici și mijlocii, B2C, companii care nu au bugete mari de promovare. Cu bani puțini se pot face lucruri minunate, dacă se dorește acest lucru. Firmele mici au presiunea asta, de a maximiza bugetele, de a obține randament maxim.

Pe de altă parte, pentru unele din companiile mari românești și pentru multe instituții ce aparțin de stat adesea necesitatea de a se promova prin social media apare doar când există un document venit de sus, în care se specifică că trebuie bifată și folosirea mediului online în promovarea organizației. Se poate și fără ea. Cum va fi situația peste 5 ani, vom vedea. Pentru mulți, clipul de mai jos e doar un clip frumos:

De asta e fain să mai ieși ocazional din bula social media, lucrurile se văd altfel de cealaltă parte a gardului. Un duș rece care te trezește la realitate. Nu suntem atât de importanți pe cât ne credem.

Recomand eMAG pentru cumpărături online.

5 Comentarii

  1. E fain sa stii ca si altii au acelesi experiente cand vorbesc despre social media… Daca la inceput eram contrariata ca lumea nu stie despre ce-i vorba, acum a devenit o provocare sa gasesc o formulare care sa le traduca social media in limbajul lor curent…
    Iar slide-ul care subliniaza ideea „The ROI of social media is your business will still exist in 5 years” e foarte tare, l-as scrie pe masina :)…

    (0)
  2. „Cred că în România social media dacă e folosită cu cap poate fi o binecuvântare pentru companiile mici și mijlocii, B2C, companii care nu au bugete mari de promovare.”

    Din pacate, in Romania, companiile folosesc Social Media doar pentru un singur lucru: PR si marketing. Companiile trebuie sa inteleaga ca SM se integreaza in orice departament: Product Management, Research, Customer Service etc.

    Parerea mea e ca, din cauza premizei (SM = instrument de promovare in mediul online), unii sunt atat de reticenti.

    (0)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *