fbpx

Sunt un blogger mic și nimeni nu-mi dă nimic

Mâine are loc la Iași Social Media Summit, eveniment dedicat celor pasionați de social media și comunicare online, fie că vorbim de bloggeri, oameni de marketing, PR. Participarea e gratuită, oricum cred că locurile disponibile s-au epuizat de mult. Am participat la două ediții, o dată chiar ca speaker, pot să spun că Revista Biz organizează evenimente impecabile, iar de la SMS chiar pleci cu informații utile. Dar nu despre asta vreau să scriu azi, ci despre atitudinea unor bloggeri.

promovare_blog

Pe scurt, SMS are loc vineri și am văzut că mai mulți bloggeri s-au plâns că evenimentul e pus în timpul săptămânii, că ei nu pot veni pentru că lucrează, că ar fi fost mai bine dacă era pus în weekend etc. Nu știu dacă bloggerii ăștia care se plâng realizează cât de ridicole sunt motivele lor.

În primul rând, evenimentul de mai sus e gratuit pentru participanți. Cei de la Biz s-au învârtit, au făcut rost de sponsori, speakeri, au plătit sala, au asigurat gustări, s-au mișcat de la București până la Iași pentru a realiza un eveniment local, pentru comunitatea locală. Ceea ce nu e puțin. Tot ce trebuia să facă un blogger pentru a participa era să trimită un email, și eventual să își ia liber o zi de la job, dacă e angajat. Dacă merită să îți iei liber pentru evenimentul ăsta fiecare decide, dar eu zic că dacă chiar ești pasionat de online și vrei să afli mai multe, să faci networking, poți să faci un efort.

În al doilea rând, evenimentele nu se fac în weekend pentru că lumea nu vine. Da, poate că sunt câțiva oameni care mai degrabă ar merge sâmbăta la un eveniment decât vinerea, dar majoritatea în weekend pleacă din localitate sau freacă menta, nu au chef de evenimente. De aia se fac conferințele, workshop-urile, evenimentele de luni până vineri. Dacă chiar ești interesat îți iei liber și vii.

Pe sistemul ăsta sunt mulți bloggeri care ei se plâng că nu sunt citiți, deși ei scriu rar pe blog și atunci articole plictisitoare.

Sunt mulți bloggeri care se plâng că nu sunt băgați în seamă de branduri, companii, agenții, deși ei nu au trimis niciodată un email de introducere a lor sau nu au abordat un reprezentant al unei agenții la un eveniment, propunându-i o colaborare.

Culmea, sunt mulți bloggeri care se plâng că ei nu sunt cunoscuți, populari, faimoși, citiți, deși ei nu merg la blogmeeturi, nu fac networking, nu participă la evenimente, cine știe, poate pentru că evenimentele au loc în timpul săptămânii și ei și-ar dori să fie sâmbăta, dar nici prea degrabă ca să se trezească lejer și nici prea târziu ca să mai ajungă în club.

Nu cred că sunt absurd, dar am prins și vremurile în care bloggerii erau dornici să participe la blogmeeturi pentru a cunoaște oameni noi. Așa s-au legat prietenii, au început colaborări, au apărut proiecte online. Am prins și vremea în care agențiile și companiile nu te trăgeau de mânecă ca să îți propună campanii, ci trimiteai tu emailuri, încercai să discuți cu oamenii de marketing pentru a demonstra că ai un blog care se potrivește cu brandul lor, pentru a lega o colaborare.

Și am plătit pentru a merge la evenimente de online când bloggerii încă nu erau chemați să facă live blogging sau să fie bloggeri oficiali, doar pentru că acolo erau oameni cu care vroiam să vorbesc și speakeri de la care puteam să învăț lucruri utile. Și culmea, mi-am mai luat și liber de la job pentru a merge la evenimentele alea. Cum ar veni, pe banii mei, pe timpul meu.

Acum? Acum avem evenimente dedicate pentru bloggeri, unde poți participa gratuit. Avem agenții specializate pe social media, care te contactează dacă ai un blog bun. Avem companii care vin ele direct la tine și îți propun colaborari de lungă durată, dacă scrii fain și blogul tău se potrivește cu brandul lor. Cel mai important, avem mult mai multe posibilități de networking, e mai ușor pentru un blogger să se afirme acum decât în urmă cu 5-6 ani.

Știu că veți spune că piața e mai aglomerată, concurența e mai mare, dar nu e chiar așa. Sunt mai multe bloguri, dar prea puține din blogurile noi vin cu ceva în plus. Sunt mai mulți bloggeri, dar prea puțin bloggeri dedicați, care scriu constant, cu pasiune, care se implică.

E nevoie de 4 lucruri pentru ca un blogger să reușească, pentru ca un blogger să obțină cititori, influență, și, de ce nu, bani din blogging: pasiune, muncă, sacrificii și networking. Că nu am timp, că nu pot, că nu știu, că îmi e rușine, astea sunt doar scuze. Și scuze putem găsi oricând, pentru orice.

Lectură suplimentară pentru bloggeri:

Idei pentru promovarea unui blog nou
Am un blog. Cum fac bani din blogging?
Cum îți poți sabota singur blogul
Top 11 reguli pentru a fi un blogger ratat
Din secretele bloggerilor celebri

Recomandă

21 Comentarii

  1. era doar o concluzie a omului ca de ce toate evenimentele de genul asta se fac doar in timpul saptamanii. Nimeni nu s-a plans ca nu e bagat in seama, nimeni nu a aruncat cu pietre in organizatori, nimeni nu s-a plans, era doar o concluzie.

  2. Tot timpul i-am apreciat pe cei de la Biz pentru ceea ce fac, mai ales SMS Iasi.

    Din pacate toata lumea buna pe IT fuge din Iasi, mai putin programatorii de la multinationale. Sper sincer sa se miste lucrurile mai bine in Iasi si din pacate am mai multi colaboratori in Bucuresti decat in Iasi, pentru ca la noi… na toata lumea e zeitate si colaborarile se leaga mai greu, dar se bea multa cafea si avem multe idei, care din pacate nu aduc plus valoare, nici ca bani, nici ca dezvoltare, nici ca nimic.

  3. Nu ma simt vizat de acest articol desi am folosit scuza cu evenimentul din timpul saptamanii de cateva ori. Consider ca fiecare are propriul plan de profesionalizare personal intr-ale bloggingului. Faptul ca folosirea scuzelor nu iti da dreptul, ulterior, sa te plangi cred ca e principala idee pe care ar trebui sa o accepte “bloggerii mici”.

  4. Dacă aş primi câte 1$ pentru fiecare scuză inventată de unii, m-aş îmbogăţi, pe bune. 🙂
    E foarte adevărat ce zici aici, Marius. Lumea uită că a fi blogger nu înseamnă doar a avea un blog şi oarece prezenţă în online. Mai trebuie şi offline presence, altfel nu ai să ajungi niciodată să legi contacte, fie ele personale sau profesionale.

    Ce uită toată lumea/majoritatea e faptul că o întâlnire faţă în faţă va fi întotdeauna mai eficientă decât una “virtuală”, pentru că omul îşi face o părere, interpretează diferit. Cuvintele pot fi înţelese greşit, pot comunica o falsă atitudine pe care tu, bloggerul, poate nu intenţionezi să o ai. Şi atunci, cunoscând persoana faţă în faţă, făcând networking ajungi să fii mai aproape de adevărata personalitate a cuiva.

    Şi zici bine că pe vremuri (acum 3-4 ani), lumea se întâlnea des. Aşa v-am cunoscut şi eu pe voi, pe bloggerii ieşeni. Şi tot aşa am început să cunosc în Bucureşti bloggerii de aici. 🙂
    Şi nu regret deloc, pentru că atunci când cunoşti persoana, începi să înţelegi rostul din spatele cuvintelor şi articolelor pe care bloggerul le scrie.

  5. La dracu, trebuie sa incep si eu sa ma plang 😀 Ideea e ca atunci cand am aflat de SMS Bucuresti, prima chestie pe care am facut`o a fost sa ma uit in calendar si sa zic printre dinti un “f***i”. Asa cum s`a spus mai sus nu toti pot sa`si ia liber de la munca pentru un eveniment ca asta si sunt sigur ca daca SMS s`ar organiza in weekend singurele nemultumiri ar fi ca nu au prins si eu loc. Oricum, cred ca si in timpul saptamanii mai toate scaunele sunt pline.
    Iar cei care se plang ca nu vin companiile sa le ofere bani pentru niscai advertoriale sau bannere, aia nu sunt bloggeri. Sunt doar niste neni care au auzit si ei ca poti face bani doar aruncand cuvinte pe o pagina virtuala, deci nu pot fi considerati bloggeri.

  6. Marius,

    “Nu știu dacă bloggerii ăștia care se plâng realizează cât de ridicole sunt motivele lor.”
    Pentru cei care lucreaza este mai greu sa ajunga in timpul saptamanii. Cat despre freelanceri, daca chiar sunt interesat pot veni si in weekend. Refuz sa cred ca nu-si pot elibera un weekend pentru un eveniment anuntat cu mult timp inainte.
    Faptul ca nu pot lipsi de la birou cat timp un coleg e in concediu e indeajuns de ridicol pentru a ma impiedica sa-mi platesc ratele ridicole cu sumele ridicole cu care sunt remunerat.

    2 Am participat la editia trecuta dar de data asta nu pot participa pentru ca mi-am rezervat deja libere pentru a participa la un alt eveniment din Bucuresti (Preselectie Samsung Mobilers). Faptul ca e cu plata nu e un impediment major, Off Air e pe 13-14 Aprilie 2013 s i mi-am propus sa particip.

    Este fost o constatare pe care mi-o sustin. Nu ma plang si nu m-am plans niciodata de situatiile mentionate mai sus. Nu ma confunda cu cei care pisa ochii de la orice (scuzati expresia) sau au impresia ca li se cuvine orice. Nu sunt genul care uita cand e ajutat sau evita cuvinte precum “te rog” si “multumesc”. Imi place sa cred ca ti-ai dat seama de asta. Culmea, chiar am trimis un mail conducerii in incercarea de-a face schimb de ture pentru a ajunge maine , dar dupa reactia de mai sus am hotarat sa mai trimit un mail cu titlul “Please disregard my previous email.” Din partea mea subiectul este inchis. Sunt mandru de mine ca spun ceea ce cred si dezamagit de tine ca te-ai apucat de articolul de mai sus fara a analiza situatia si din prisma altora.

  7. Vineri e weekend pentru multi. 🙂 Pozitionarea e facuta bine, si-asa multi freaca buha pe la munca vinerea si cred ca se poate trage o fuga. In plus, SMS este in general un eveniment pentru begineri si aici discutam despre studenti, mici antreprenori online sau offline, bloggeri, freelanceri, oameni care nu au neaparat un program fix.

  8. “Cei de la Biz s-au învârtit, au făcut rost de sponsori, speakeri, au plătit sala, au asigurat gustări…“

    Deci DA!

    PS: au şi pişcoturi?

  9. Toate evenimentele de business-networking se fac in cursul saptamanii din 2 motive:
    1. este testat acel spirit antreprenorial care cere un pic de sacrificiu fata de ceilalti angajati (o scutire, o invoire ceva, nu stiu-ce iti vine :));
    2.este respectat timpul de relaxare si odihna al acestora.
    Desi, teoretic vorbind, si relaxarea este o forma de activitate pasiva, necesara!
    Evenimentele Business Days, de exemplu, se desfasoara, da la prima editie (in 2o11) – cand a avut ~ 400 de participanti, s-a desfasurat in toate editiile in zilele de miercuri si joi! La editia a X-a la Iasi a numarat ~1.1oo de participanti iar la ultima editie, la Bucuresti, aprox.1.300!!!
    Cat despre cele 4 lucruri necesare pentru un blogger pentru a reusi, eu as inlocui cuvantul “blogger” cu orice cuvant ce desemneaza o arie de activitate: marketer, doctor, vanzator, profesor, inventator etc.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *