fbpx

Targetarea reclamelor de pe Youtube – așa nu

Tot insistăm că noile tehnologii ne permit să afișăm reclamele într-un mod cât mai eficient, fix acelor utilizatori ce ar putea să fie interesați de produsele pe care le vindem. Dar am senzația că în continuare multe campanii sunt făcute la mișto, sau de oameni care chiar nu știu să seteze niște interese, un profil de client potențial căruia să îi vândă produsele.

Caz concret: Pe Youtube poți face campanii în funcție de interesele celor ce se uită la clipuri, de căutările lor, da? Pe un laptop mai vechi am creat un cont Google special pentru fiică-mea de 4 ani, intră din când în când doar pe Youtube și se uită doar la desene animate, clipuri cu lecții educative pentru copii, plus clipuri cu prezentarea unor jucării. Nu râdeți, pe afară sunt oameni ce trăiesc din banii încasați din reclamele afișate peste clipurile astea, sunt recenzii de jucării cu 280 de milioane de vizualizări. Atenție vloggeri, poate v-ați ales greșit nișa. 🙂

Revenind, fiică-mea se uită doar la desene și jucării. Ei bine, ce reclame credeți că i se afișează, în pauzele publicitare dintre clipuri? Jucării pentru copii, jocuri pentru copii, din astea? Nu, ea vede doar reclama la șampoane și alte cosmetice pentru femei.

De ce? Nu mă întrebați pe mine, probabil cei care fac campaniile video cred că oricine se uită la desene animate arde de nerăbdare să își cumpere un șampon sau un rimel. Și după aia ne plângem că reclamele nu convertesc…

Recomandă

2 Comentarii

  1. Am avut aceeași problemă cu aplicațiile de iPad: reclame la materiale de construcții, OLX etc. Mai nou, youtube afișează reclame la ceva produse de curățenie.

    Pentru că între „Row, Row, Row your boat” și „Un Elefant” ce ar putea pica mai bine decât Adi Hădean prezentând un detergent? 😀

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *