Nu sunteți singurii care se plâng de asta, și eu am remarcat scăderea interacțiunii fani – pagină pe mai multe pagini, atât personale cât și pentru clienți de la agenție. Și acum avem și cifre care să confirme asta, de la Zelist Monitor:
Morala: trebuie să vină Crăciunul și pentru Zuckerberg, și pentru acționarii Facebook, deci s-au gândit ei că nu ar fi o idee rea să mai scadă din afișările organice ale mesajelor postate de paginile de Facebook, pentru a motiva brandurile să bage bani în promovarea către propria bază de fani. Dacă tot au recunoscut că mesajele sponsorizate reprezintă cea mai sigură metodă de a afișa un mesaj către toți fanii unei pagini, de ce să nu îi motiveze pe brand manageri să scoată banii mai repede?
Da, ar putea fi o coincidență, dar vorba poetului, voi chiar mai credeți în coincidențe? Asta e o ocazie bună să revină în atenția social media managerilor blogurile de companie, importanța creării de conținut pe site-ul propriu, unde ai control asupra mesajelor postate, dar și bunul și fidelul newsletter către clienți, care știi sigur că ajunge la toți cei care s-au abonat să-l primească.
S-ar putea ca 2014 să fie anul în care ne reîntoarcem la strategiile de bază în promovarea online, dacă le-am uitat/ignorat în favoarea Facebook-ului. Mă refer la site și blog actualizat, conținut optimizat pentru motoarele de căutare dar și pentru cititori, newsletter săptămânal. Nu înseamnă că rețelele sociale nu mai contează, dar când ajungi să plătești pentru ca toți fanii, followerii care s-au abonat la postările tale să vadă ceea ce publici într-o rețea, deja ceva nu e în regulă. Numai zic.
Marius, daca paid media este calea cea mai buna pentru brand-uri de a-si afisa mesajul catre toti fanii unei pagini de Facebook, care este calea cea ma buna pentru un brand sa isi afiseze mesajul catre toti vizitatorii site-ului lor de brand? Care este calea cea mai buna a ta ca acest post sa fie vazut de toti vizitatorii blogului tau?
Daniel, vezi că este deasupra comentariilor o opțiune de abonare la newsletter, iar în sus dreapta ai și abonarea la feedul RSS. Fix despre asta am scris și la finalul articolului.
Si care sunt ratele de deschidere ale news feed-urilor si ale newsletterelor? Nu de alta dar mentionezi niste instrumente ce fac aproximativ acelasi lucru ca o pagina de brand de Facebook: lanseaza niste mesaje in eter si daca destinatarul interactioneaza cu ele o sa vada mesajele respective… daca nu… nu. Deci, cu ce sunt mai bune?
La paginile la care fac analiza vad acelasi lucru in ceea ce priveste organic reach-ul. Dar in acelasi timp engagementul per post e mai mare. Deci ajunge la mai putine persoane mesaje dar la cele la care ajunge, mesajul e mai relevant.
Am mai vazut un studiu care sustine acelasi lucru: http://komfo.com/about/press/fan-penetration-on-facebook-decreased-by-42-since-august
Nope, la paginile de care ne ocupăm s-au dus toți indicatorii la vale. De fapt nici nu e nevoie de indicatori, când vezi că acum câteva luni primeai la fiecare mesaj comentarii, reacții iar acum nimic e clar că ceva s-a schimbat.
Si nu ar putea fi alte cauze, ca de exemplu concurenta mai multor surse de content pe acelasi timp sau chiar pe un timp disponibil mai mic al utilizatorilor de a consuma continut? Nu ar putea fi o scadere a calitatii continutului paginilor?
Ok, la 1-2 pagini e posibil. Dar la 1000 de pagini în aceeași perioadă?
Și spuneți că fanii nu mai sunt activi pe pagina voastră de Facebook? – http://t.co/Lsvt3DaM3Y via @mariussescu
Intamplarea face ca cunosc site urile dupa zelist, nu pot spune ca fac o treaba pefecta, sunt site–uri din 2008 ce nu au fost actualizate deci e loc si de erori.
Cat despre facebook, se mai plictiseste lumea, nu e nimic nemuritor.