fbpx

Nu poți face minuni cu 100 de euro băgați în promovarea online

Mai primim din când în când la agenție întrebări de genul ăsta, Am un buget lunar de 100 de euro pentru promovarea online a afacerii mele, ce pot să fac cu el? Răspunsul sincer e că cel mai bun lucru pe care îl poți face cu banii ăștia pentru a crește vânzările unui business este să mergi la cursuri de marketing online, sau să îți cumperi cărți bune din domeniu pentru a descoperi cum funcționează lucrurile. Nu mai poți face miracole cu bugete mici, mai ales dacă nu cunoști domeniul și nici nu îți permiți să angajezi un specialist.

Faza e în felul următor, un specialist în marketing online nu prea are ce să facă cu bugetul ăsta pentru a obține rezultate concrete, și nici nu se complică. În cazul afacerilor locale, unde concurența este mai mică da, mai sunt ceva șanse să atragi clienți, dar dacă publicul tău țintă e la nivel național deci și concurența e puternică va trebui să investești serios.

Evident, bugetul de marketing, fie și el pe online, trebuie să fie corelat cu cifra de afaceri, cu volumul vânzărilor lunare la care vrei să ajungi, cu adaosul comercial, cu profitul care îți rămâne ție. Vrei să vinzi produse de 10.000 euro lunar investind doar 100 de euro în promovare? Succes cu asta… Vrei să vinzi servicii de 2000 de euro lunar cu 100 de euro buget de marketing? Parcă discutăm altfel.

Nu vreau să zic că toate afacerile trebuie să investească mii de euro lunar în promovare, depinde de obiective,  de exemplu afacerile locale din domeniul prestărilor de servicii nu au de ce să investească enorm deoarece resursa cu care lucrează ei, timpul, este finită.

Totuși, cred că lumea ar trebui să își adapteze puțin așteptările la realitate, nici internetul nu mai este un canal de vânzări magic unde bagi 1 leu și scoți 1000, înainte de a învidia firma X sau Y pentru că vinde de rupe pe online studiază un pic strategia ei de marketing, vezi ce bugete alocă și gândește-te dacă poți să investești la fel de mult.

Recomandă

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *