Că petrecem tot mai mult timp pe telefon este evident, dar întrebarea este: cât de mult? În pandemie toate aplicațiile mobile au crescut, ca timp de utilizare și număr de descărcări, vânzări în aplicație, tot ce vreți voi. Acum avem și rapoarte care ne arată unde suntem – stăm cam 5 ore pe telefon, mai ales pe social media. Zilnic. Alte cifre interesante sunt mai jos.
- Media timpului petrecut pe telefon e de 4 ore și 48 minute în 2021, cu 30% mai mult ca în 2019.
- Americanii stau 4 ore pe telefon și se uită 3 ore la televizor. Zilnic.
- 233 de aplicații și jocuri au generat venituri de peste 100 milioane de dolari în 2021.
- Generația Z folosește cel mai mult aplicațiile gen Revolut, Monese și cele pentru crypto.
- În 2021 am petrecut cu 18% mai mult timp în aplicațiile de shoping. În 2020 la fel, comparativ cu 2019.
- 7 din 10 minute sunt petrecute pe aplicațiile de social media, video și foto.
- Facem cu 32% mai mult video streaming față de 2019. Nu degeaba au explodat acțiunile Netflix în ultimii 2 ani.
- Cu 49% mai mult timp petrecut în aplicațiile pentru comandat mâncare.
- Lumea a descărcat mai multe aplicații pentru sănătate și fitness, dar utilizarea lor nu a depășit nivelul de dinaintea pandemiei. Presupun că e un fel de comfort emoțional, cum e abonamentul la sală făcut în ianuarie și anulat în martie. 🙂
- TikTok a rupt, creștere de 75% în 2021.
Informațiile astea au 2 utilități:
Dacă ai o afacere sau te ocupi de marketing online realizezi că smartphone-ul a ajuns cea mai importantă metodă de a ajunge la clienți – site gândit pentru mobile first, campanii și reclame adaptate pentru mobil, practic cam toată strategia de business și marketing trebuie gândită în jurul acestui aspect.
De exemplu eu mă mir la agenție când vorbesc cu potențiali clienți și ne zic că vor site-uri sau magazine online frumoase, insistă pe cât de bine trebuie să arate pe desktop-uri și laptopuri, dar nu sunt deloc preocupați de experiența vizitatorilor pe mobil. Idem pentru campanii, sigur, hai să facem niște bannere frumoase, dar dacă oamenii stau mai mult pe Story și blochează bannerele cu adblockere nu mai bine ne promovăm unde ei chiar stau?
A doua utilitate este că poate funcționa ca un wake-up call – oare noi cât timp stăm pe telefon? Dacă chiar stăm câteva ore pe zi, câte din ele le folosim util și câte pentru a ne uita la filmări stupide pe TikTok? Folosim internetul pentru a ne educa, dezvolta, informa sau pentru a ne lua porția de like-uri zilnice și a evita viața reală? Dileme, dileme…
Studiul complet e aici – State of Mobile State 2022 Report via Civilisation, newsletterul lui Victor, foarte util dacă sunteți pasionați de tehnologiile noi.
Și eu am tendința de a pune prea mult preț pe varianta de desktop a unui site, din simplul fapt că eu îl folosesc în cea mai mare parte a timpului. Tendința este însă evidentă iar în moment ce scriu comentariul ăsta, văd că 80% din oamenii care sunt pe blog, folosesc un dispozitiv mobil. 😀
Cam da, avem și clienți cu 90% trafic/vânzări făcute de pe mobil.