fbpx

Adevărații influenceri pentru generația Z

Un studiu realizat în State despre preferințele de shopping ale generației Z, cei născuți la începutul anilor 2000, ne schimbă un pic percepția legată de cât de multă influență o au influencerii online când vine vorba de achizițiile pe care tinerii le fac.

Da, e adevărat că social media contează foarte mult, 85% dintre respondenți spun că rețelele de socializare le influențează deciziile de cumpărare, mai ales Instagram și TikTok, urmate de Youtube și Facebook. Conținutul video are o influență mai mare deoarece ajută tinerii să își formeze o opinie asupra produselor, fiind mai util decât niște simple poze cu produsele.

Totuși, când ne uităm la decizia finală de achiziție, vedem că încrederea în cine îți recomandă să cumperi produxul X sau Y contează foarte mult, și nu e nevoie neapărat de o vedetă, de multe ori familia sau prietenii au cel mai mare rol. În top 3 motive care influențează achizițiile avem așa:

  • 56% dintre respondenți spun că țin cont de recomandările familiei și prietenilor, practic aici vorbim de KOL
  • 54% – recenziile lăsate de clienți pe paginile de produs;
  • 47% – recenziile de pe alte site-uri, forumuri și bloguri – 47%;
  • 43% – reclamele brandului, vânzătorii sau testarea efectivă a produselor;
  • 39% – influencerii din social media;

În final decizia de achiziție, indiferent că vorbim de generația Z sau de millenials, e un cumul de factori. Totuși, e interesant că încrederea are un rol important, degeaba vezi un influencer că îți recomandă noul detergent minune care scoate 199 de pete, dacă tu nu ai încredere că el chiar spală pe bune rufele acasă.

În schimb dacă îți zice și mama ta că l-a testat și e bun, chiar scoate cele mai frecvente 199 de pete, s-ar putea să îl cumperi.

Pe voi cine vă mai influențează, când cumpărați chestii noi?

Recomandă

10 Comentarii

  1. De cele mai multe ori mă influențează următoarele aspecte:
    1. Cât de popular este un produs (Exemplu: Când am cumpărat uscătorul de rufe, am sortat pe eMag întreaga categorie, în funcție de criteriile mele, apoi în funcție de numărul de recenzii/comenzi). De acolo am pornit research-ul. Am pornit de la premisa că un produs care este extrem de popular nu are cum să fie cea mai proastă opțiune (mai ales că nu era nici cel mai ieftin în clasa lui…)
    2. Câte recenzii are și în special ce spun recenziile cele mai slabe. Mă interesează mai mult aspectele negative și fondate (Nu afirmații gen, butonul de pornire este din plastic alb și nu negru… whatever).
    3. Ocazional, fac research pe Google, prefer să citesc blog-uri sau site-uri de recenzii de la persoane care chiar utilizează produsul.

    Ce e drept, Advertising-ul sau Influencerii au un rol în a mă “triggărui”, însă nicidecum nu reprezintă un factor decizional (Poate și pentru că amandoi lucrăm în Marketing și stim mai bine unele aspecte decât alții…).

    În ceea ce privește influencerii, majoritatea și-au pierdut din credibilitate pe parcurs, pentru că nu poți să fii ambasador și fan înflăcărat Huawei și să apari cu iPhone în publiic, cum nu poți să vii să susții dar vai, uite ce performanțe avem la aceste materiale de construcții de la X, care au un preț de 3-5 ori mai mare decât alte materiale similare, știind că tu îți construiești casa “pe barter”, cum nu poți să promovezi 10 tipuri de loțiuni, de parcă tu le-ai folosi pe toate.

    Este destul de greu totuși să păstrezi o nișă și să te focusezi în acea direcție, din acest motiv credibilitatea de obține greu și se pierde extrem de ușor. Cazuri sunt destule.

    • Am fost fan Huawei mult timp, nu m-a cautat nimeni, deși le-am recomandat constant, până au rămas fără acces la serviciile Google. Acum am ajuns să mă afișez și eu cu iPhone în public, dar i-am pus husă să ascund logo-ul.

      Eu filtrez întâi după specificațiile de care am nevoie, că cele mai populare sunt mereu produsele ieftine, indiferent de gadget. Nu am o problema cu asta, dar eu merg pe ideea că suntem prea săraci pentru lucruri ieftine, dacă cumpăr chestii pe care le folosesc mult timp prefer să plătesc dublu dar sa nu am bătăi de cap.

  2. Eu fac parte din generatia X. Cand am de facut cumparaturi citesc recenziile, ma duc sa vad produsele in magazine fizice (ex. aragaz), uneori cer opiniile rudelor si prietenilor. Nu ma iau dupa reclame, prefer sa merg sa testez anumite produse.

    • Eu de obicei încep cu recenziile de pe Youtube și bloguri de specialitate, după recenzii de pe pagina produs, după verificare fizica în magazin și achiziție din magazin dacă e același preț sau online dacă e diferența mai mare de 4-5%.

  3. Eu mi-am luat de curând un monitor și un mac mini.
    Am fost mult pe gânduri ce să-mi iau și cum, însă pe lângă detaliile de pe siteurile oficiale (Dell, LG și Apple), m-am uitat mult pe youtube, în special la videouri de genul, cum e mac mini după 1 an de utilizare și m-am uitat mult pe ce alegeri să faci și care-i impactul.
    Am ales varianta de 16 gb ram și 256 SSD, mai ales pentru că multe review-uri ziceau ca SSD-ul de pe mac mini m2, care nu-i versiunea PRO, e mai încet decât altele și cu 700-800 lei pot să-mi pun 1-2 tb cu un adaptor extern, mai rapid decât cele interne.
    Iar monitorul știam că vreau USB-C si 4k, HD, pentru designul de cursuri de elearning, până în 2000 lei.
    Am căutat diverse și în bugetul dat am găsit pe emag unul iar un canal de youtube (RTINGS), pe care nu-l știam și nici nu am mai dat de el, m-a convins să-l iau pe cel DELL și nu pe cel LG.
    Pentru mine a fost important și cât de obiective sunt videourile respective, pentru că peste 60% fac review la produse din perspectiva de content creator în general, lucru care nu mi se aplică.
    În momentul în care dădeam însă de un video care începea cu cât de minunat și perfect e un produs, fără nicio hibă, cam inchideam direct.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *