fbpx

Provocări în afaceri – să îți dai seama că nu poți să le faci pe toate singur

În timp ce stăteam tolănit pe un sezlong cu o bere rece în față sau ceva de genul ăsta citeam un articol despre echilibrul între muncă și viață personală, atunci când ai propria afacere. Concluzia autorului, dar și a mea, este că cel mai greu lucru atunci când firma începe să meargă bine este să delegi sarcini, să angajezi oameni pentru lucrurile simple, pentru ca tu poți să te concentrezi la ceea ce contează. Asta e diferența între un manager și un patron, zic eu, managerul inspiră oamenii și îi motivează să își facă treaba singuri, patronul crede că angajații sunt sclavii lui și nu are încredere în ceea ce fac aceștia.

Știu, e greu să găsești oameni buni, care să muncească fără să fie verificați, mulți prieteni cu afaceri s-au lovit de asta. Uneori e o problemă legată de regiunea în care e afacerea, alteori e vorba de bani, plus problema legată de atitudinea față de muncă a unor angați, mulți nu realizează că e important ca firma unde lucrează să meargă bine pentru ca lor să le vină salariul la timp, iar salariul trebuie câștigat.

Totuși, presupunând că ai o afacere pe creștere, problemele astea se rezolvă, cât timp ai bani pentru salarii decente și răbdare pentru a găsi angajatul potrivit. Dar cum spuneam, cel mai mare obstacol e în mintea noastră, mai ales dacă ai o afacere pe care ai construit-o de la zero, unde la început făceai de toate, de la dat cu mopul la marketing și vânzări. Știu ce zic, că încă mai dau cu mopul. 🙂

Pe măsură ce cifra de afaceri crește, vin tot mai mulți clienți și cele 8 ore de muncă se fac 12 sau 14, cea mai mare provocare e bariera pe care ne-o punem singuri, atunci când credem că nimeni nu poate face lucrurile la fel de bine ca noi, iar dacă angajăm oameni nu avem încredere și îi controlăm mereu, în loc să îi lăsăm să își facă treaba.

Cheia, zic eu, este să începi cu delegarea sarcinilor mici, a lucrurilor care nu contează, pentru ca să te poți ocupa mai eficient de proiectele mari. Și să realizezi că nu orice lucru trebuie să fie realizat perfect 100%, unele pot fi doar suficient de bune, important e ca rezultatul final să fie ok pentru clienți.

Mă înșel?

Recomandă

Un comentariu

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *