fbpx

Aplicații utile pentru lucrat de acasă – work from home

Perioada asta dificilă pentru societate s-ar putea să aibă și un mic beneficiu, multe companii ce acum sunt forțate să implementeze conceptul de work from home vor descoperi că dacă angajații lucrează de acasă nu înseamnă neapărat că productivitatea scade, din contră, plus că pot obține și niște reduceri de costuri. Probabil după ce economia își va reveni numărul celor ce lucrează de acasă va rămâne ridicat, mai ales în domeniile tehnologice, servicii, orice se poate realiza din fața unui laptop.

Din fericire noi la Advertica am abordat de vreo doi ani conceptul ăsta, de fapt la noi nici măcar nu e work from home, e work from anywhere. Avem un birou unde ne adunăm pentru cafele și discuții, întâlniri cu clienții când e cazul, dar în rest fiecare poate lucra cum vrea, de unde vrea, cât timp își face treaba și clienții sunt mulțumiți.

Lucratul de acasă presupune în primul rând investiții în echipamente bune – laptopuri cu durată mare de viață a bateriei, internet 4G bun pe telefon, hotspot mobil, internet prin fibră optică acasă, powerbank-uri etc, dar și folosirea de aplicații ce ne ajută să comunicăm eficient atât între noi cât și cu clienții, să putem lucra împreună, indiferent de locul unde se află fiecare. Și funcționează.

Bine, noi suntem o echipă mică, dar avem clienți din mai multe orașe și din alte țări, deci sistemul poate fi scalat. Foarte importantă e partea de securitate, vă recomand să vă activați Two-Factor Authentication (2FA) la toate serviciile și aplicațiile online ce oferă această opțiune și unde aveți date importante.

Ce aplicații folosim noi la Advertica:

  • Slack pentru chat în timp real cu colegii, partajare fișiere, e mult mai ușor de structurat informația, fiecare proiect/client are un canal dedicat.
  • Trello pentru project management, gestionarea taskurilor în echipă, alocarea lor și o imagine de ansamblu asupra stadiului proiectelor. Mie îmi place mult deoarece e foarte vizual, dar și Asana s-ar putea să vă convingă.
  • Gmail pentru gestionarea adreselor de email dintr-o singură aplicație, recomand și extensia de Gmail – Streak pentru deschiderea emailurilor.
  • Google Drive și Google Docs pentru editarea de documente în echipă, în cloud, plus trimiterea de fișiere. Aveți 15 GB spațiu gratuit, planurile plătite încep de la 10 lei pentru 100 GB lunar.
  • Canva pentru creat și editat rapid vizualuri, bannere, afișe.
  • Whereby pentru conferințe video direct în browser, fără a instala alte aplicații. E util deoarece e simplu, poți crea o cameră virtuală, îi dai clientului linkul și puteți instant să vă vedeți și auziți, să partajați ecranele, să trimiteți fișiere sau mesaje text. Evident, puteți folosi și Google Hangouts, varianta gratuită permite video chat simultan cu până la 10 persoane, sau Skype, deși e enervant că își face zilnic actualizări fix. Mulți folosesc Zoom, doar că versiunea gratuită e limitată la apeluri video de maxim 40 de minute.
  • WhatsApp – mai mult pentru clienți, în locul sms-urilor.

Evident, mai sunt și aplicațiile specializate, Facebook Business Manager, Facebook Creator Studio, Search Console, Google Analytics, Google Ads, Pinterest Ads, aplicațiile pentru programare etc, dar acelea nu au neapărat legătură cu partea de comunicare.

Mai multe resurse utile pentru work from home:

  • Tudor a scris deja un articol detaliat despre costurile reale ale lucratului de acasă pentru firme mici și mijlocii din perspectiva firmei, cu exemple, prețuri, soluții.
  • techagainstcoronavirus.com e un site în continuă actualizare cu aplicații online pentru diverse domenii, ce vă pot ajuta să lucrați de acasă, să îi ajutați pe elevi ce sunt nevoiți să învețe de acasă sau să vă informați despre Coronavirus.
  • Dacă sunteți freelanceri găsiți un articol bun cu aplicații pentru remote work, structurate pe categorii, aici.

Nu uitați, lucratul de acasă nu înseamnă că putem freca menta, e important să fim productivi.

Da, sigur se vor găsi unii care vor profita de ocazie pentru a munci mai puțin, e se eschiva, dar pentru cei disciplinați asta e ocazia potrivită pentru a vă face singuri agenda zilnică, a ieși în evidență, a vă afirma, a îi ajuta pe ceilalți colegi, a rezolva problemele.

Acestea sunt aplicațiile folosite de noi, dacă aveți și voi aplicații preferate și utile pentru work from home lăsați-le în comentarii, o să mai actualizez articolul.

Update: o listă cu aplicații utile pentru work from home de la Grapefruit.

Recomandă

5 Comentarii

  1. Recomand TimeBack, un tool care poate oferi sprijin în gestionarea timpului, echipei și proiectelor atât la birou cat și în cazurile în care munca se desfășoară remote.

    • TeamViewer e ok doar în varianta plătită. Evernote era bun, dar Google Drive și Docs au preluat multe funcții, acum nu mai văd utilitatea unei aplicații separate. Am uitat de Pocket, care poate fi util pentru salvat linkuri.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *