fbpx

10 lei pentru un articol plătit

Am rămas și eu marcat un pic la faza asta, tipa care scria articolele lui Vasi Rădulescu ne spune că primea 10 lei pentru un articol. Atât, 10 lei.

Cine lucrează în social media sau are tangență cu internetul nu e străin de prețurile astea, încă văd pe grupurile dedicate cereri și oferte similare. Totuși, parcă lovește diferit când vezi pe cineva cum spune public asta. Astea erau prețuri pentru 2010, nu 2022.

Să nu fim ipocriți, problema e de ambele părți, și la clienții care plătesc puțin, și la cei care scriu și acceptă sumele astea.

În primul rând, ca și client eu zic că nu te aștepți să primești articole unice, originale, scrise bine, dacă plătești cu 10 lei un articol. De aia e amuzantă situația asta, plătești niște fete în bătaie de joc să scrie articole la normă și după aia te dai surprins că articolele erau copiate din alte locuri și lumea face mișto de tine, că preluau texte în numele tău și ți-ai stricat brandul.

Vorba aia, nu le-ai dat nici măcar bani de semințe, ce crezi că vei primi? Calitate și conținut premium?

În al doilea rând, content writerul care acceptă să scrie articole pentru 10 lei nu e nici foarte bun în domeniu, nici cu experiență, nici nu își va da interesul, pentru că nu are de ce.

La 10 lei pentru 1 articol interesul lui este să scrie 4-5 articole pe oră, ca să scoată și el o sumă decentă pe zi. De banii ăștia iei articole existente și le modifici, eventual mai traduci 2-3 paragrafe din articole în engleză, combini 2-3 articole și aia e.

Dacă ești la nivelul ăsta nu e vina ta că accepți să scrii pentru 10 lei, dar e vina ta dacă rămâi acolo și nu evoluezi, nu tragi să devii mai bun, să te specializezi, să crești tarifele. Vorba aia, toți am lucrat în studenție pentru un covrig, dar nu am rămas acolo.

Revenind la scrierea unui articol decent.

Un articol simplu, general, de 500 de cuvinte, care să fie scris decent, coerent, fără copy/paste, ia minim 30 de minute, dacă ai ideea. O oră chiar, dacă e ceva mai nișat.

Un articol documentat ce trece de 1000 de cuvinte, cu logică, referințe, formatare text, titluri, imagini, linkuri externe, se duce în 3 ore, dat știu și oameni care scriu mai multe zile, cu pauze, la același articol, că inspirația nu vine când vrei tu. Plus cercetare, verificare, așezare în pagină, din astea.

Scriu astea din experiența proprie, mă trezesc uneori că am o idee bună pentru un articol simplu pe blog, spun că în 5 minute scriu și public rapid, și de când mă pun în fața laptopului până dau Publică trec 2 ore. Și am peste 10.500 de articole publicate, acuși blogul ăsta face 15 ani de când tot bag cărbuni, deci nu sunt chiar la început.

Ce e de făcut? Nimic, în continuare vor fi studenți, oameni care sunt la început de carieră sau content writeri slabi, dar care acceptă să lucreze pe 10 lei, în lipsă de altceva.

Totuși, dacă ai nevoie de texte bune pentru site, blog, magazin online, newsletter sau social media să nu te miri că primești articole copiate și proaste. Cât plătești atât primești.

Voi cât credeți că ar trebui să coste un articol decent, scris bine?

Recomandă

13 Comentarii

  1. Salut.
    Un articol decent, mai mult de opinie / personal, undeva la 50-70 lei, iar un articol de specialitate poate costa de la 200 de lei in sus, in functie de o serie de variabile.
    Deigur, preturile de mai sus sunt subiective, fiecare isi vinde timpul diferit si e normal sa fie asa.
    Personal apreciez articolele pe care le gasesc aici si se simte ca vin din experienta personala
    Succes

  2. Domnul doctor nu putea sa stea sa scrie articolele, ca ii mai trebuie o viata. Asa ca face exact ce fac si altii: angajeaza “scribi”, al caror timp nu costa atat de mult ca si al lui. Fac medical SEO de niste ani, am facut in Romania, acum in SUA. EU scriu chestiile in cauza. Nu 500 de cuvinte, de obicei cat trebuie sa aduc clientul pe pagina 1. Uneori 600 de cuvinte, alte dati 2000 de cuvinte, ca s-au mai schimbat un pic algoritmii (cel putin aici).

    Eu scriu, ei verifica si eventual fac editarile in cauza. Apoi postez.

    Nu aici e probema neaparat, pentru ca, daca vrei sa aduci un site medical sus, trebuie continut. Si doctorul nu mai are timp sa scrie, plus ca, treaba pe care mi-o zicea una dintre cliente: eu, ca ne-doctor, scriu ca pentru noi, astia normalii. Ca medicii, intra pe chestii super-specializate, ca nu mai intelege nici dracu’. Si nu mai rankeaza nici in 1000 de ani, ca lumea nu cauta cuvintele lor neaparat 😀

    Faptul ca fetele astea is platite asa cum is platite … asta este piata. Eu din fericire nu scriu pe bani din astia, ca e parte din serviciul de SEO si ala se plateste bine. Dar in Romania nu prea ai nus’ ce piata de desfacere pentru content, pentru ca lumea ori nu are bani, ori nu are chef sa plateasca.

    La medici se poarta scrisu’ pe gratis, pe bani putini etc., numa’ sa fie dom’ doctor fericit. Cumnata-mea a scris lucrari de licente si doctorate fara numar, platite mizer sau deloc, numa’ sa nu se supere seful de sectie. Ca, daca se supara, era nasol.

    E mare mafie acolo …

    • Da, știu ce zici cu adaptarea terminologiei la limbajul muritorilor de rând. Am făcut și noi seo onsite pentru doctori, e de lucru să traduci ce primești în limba vorbită, și după asta să mai și optimizezi.

      Cred că oamenii au taxat mai mult aroganța. Era o discuție pe undeva, că și Oana Cuzino și-a schimbat site-ul în doc.ro când au apărut mai mulți autori. Probabil dacă făcea Vasi&Friends nu comenta nimeni nimic.

  3. În primul rând, cumva, ar trebui făcută o delimitare între:
    – Content “de duzină”, care este creat “exclusiv” în scopuri SEO. Obiectivul acestui tip de content ar fi să îți genereze traffic organic, nu contează cât de targetat sau calitatea traficului pe care îl generează.
    – Content “de specialitate”, creat cu un scop bine definit (De a încuraja vizitatorul să ia o acțiune specifică).

    În primul caz, este oarecum logic de ce prețurile sunt cele care sunt. Imaginează-ți site-urile de presă unde trebuie să scrii mult, prost și fără rost, doar pentru a te asigura că prinzi primul acea știre și că vei fi indexat printre primii. În lipsa unui clickbait, șansele ca cineva să acceseze acel conținut organic sunt minime.
    De cele mai multe ori, aceste articole nu rezolvă o problemă anume, nu sunt redactate cu un obiectiv bine definit în minte, nu sunt scrise cu o tipologie ideală de client în minte și nu încurajează vizitatorul să ia o acțiune. De asemenea, de cele mai multe ori atrag puțin trafic organic.

    În cazul al doilea, acest conținut necesită research mult, analiză, cunoașterea prospecților și foarte bine a nișei în care scrii. De cele mai multe ori acest tip de conținut este targetat și este folosit pentru a genera lead-uri, inclusiv prin promovarea acestuia (SMM, PPC etc.). Deci, nu îți permiți să scrii articole de duzină și să mai și plătești să le promovezi.

    Astea sunt principalele diferente, din punctul meu de vedere.
    Lucrez exclusiv cu clienți “vorbitori de limbă engleză: US, AU, CA, UK în principiu”. Pentru content de specialitate, pentru prețuri orientative, te poți uita la Joanna Wiebe (CopyHackers), Talia Wolf sau CopyPosse/Alex Cattoni. Prețurile pentru un articol bine scris pleacă de la $1000 pentru cei fără prea multă experiență.

    Pentru prima categorie de articole, găsești Jasper.ai sau niște personaje de pe Fiverr. Îți pot scrie articole de duzină sau traduse. Nu aș paria așa ceva.

    Exemplu de content de calitate: Backlinko. Articole puține, de foarte bună calitate care sunt rankabile extrem de bine în Google. E simplu. Nu trebuie mult și prost. Trebuie doar să atingi un obiectiv și să generezi engagement, ceea ce nu se întâmplă la articolele de duzină, decât dacă sunt extrem de controversate.

    • Sunt de acord cu toate, cu mențiunea că dacă vrei SEO nu merge cu articole de duzină, din contră. Ce se făcea pe vremuri, cu articole scurte în care repetai de 30 de ori faza cheie, nu mai prinde. Provocarea fix asta e, să scrii conținut bun, util pentru cititori, dar care să fie gândit și structurat cum trebuie și pentru nenea Google.

  4. Sunt total de acord cu ce ai evidențiat, ba mai mult, chiar mă ofer drept exemplu palpabil. Sunt la început de drum, fără experiență, și încerc să scriu (cât de mult pot). Prețurile sunt mici pentru că atât primești și uneori chiar ți se pare că atât meriți din moment ce abia înveți ce și cum, însă acest lucru nu este mereu vina celor ce acceptă. Atât ți se oferă, de la cele mai multe persoane, iar dacă se ivește ceva mai bine plătit, se cere experiență. Deci, cele două nu sunt complementare. Dar îmi place cum zici, la început fără pretenții, iar după ce te “dezmorțești”, mai mărești tariful.

  5. Problema mea este alta: de ce domnul in cauza NU VERIFICA articolele? Adica atat de naivi suntem incat sa credem ca el NU STIA ce fac ele? Fac pariu ca el le dadea site-urile de unde sa traduca.

  6. Buna ziua. Da, sunt autori de texte care scriu pe 10 lei sau 20 lei pentru 250-500 de cuvinte. Cred ca totul se raporteaza la cum isi evalueaza fiecare munca lor. Nu am idee daca pretul a fost impus de catre beneficiar, insa, stiu autori care cer atat de putin. Pe principiul… un pret mai mic, mai multe colaborari. Este drept ca ceea ce platesti asta primesti, calitate indoielnica, copy/paste, traduceri incorecte.
    Daca ne raportam la bloggeri, nu doar experienta este importanta, ci si traficul. Un pret poate fi stabilit dupa o analiza experienta-trafic al acelui blog. Desi nu scriu pentru toata lumea, nisa este una destul de sensibila, la materialele mele, la cel putin 1000 de cuvinte, solicit 200 lei. Si chiar si asa, este putin. Un pret corect pentru varsta si traficul blogului meu ar trebui sa fie 250 lei, conform unor analize a unui site extern.
    Aici intervine o problema. O parte din agentii / clienti, duc o lupta sa plateasca 70-80 lei pentru un astfel de material. Nu fac diferenta dintre un blog cu trafic mai mare sau nu, ii intereseaza doar sa se incadreze in buget. In cazul meu, nu iau in considerare astfel de colaborari.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *