fbpx

Articole platite-o dam pe fata sau nu?

In ultimul timp, au inceput sa se inmulteasca in blogosfera romaneasca (ce imi place mie cuvantul asta) articolele platite, sau advertorialele.
Ce inseamna articol platit? Inseamna ca un nene, o companie in speta, iti da niste bani, tie ca blogger, pentru a realiza un articol in care prezinti o companie, un serviciu, un produs, un eveniment etc…
Daca tu prezinti acel produs/serviciu in mod real, cu parti bune si rele, fara a fi influentat de bani, sau compania respectiva te obliga sa scrii numai de bine, asta e alta discutie!

In primul rand, pentru tine, ca blogger, daca tii la reputatia ta si la cititori tai, trebuie sa realizezi articolul corect, realist, fara pupincurisme, ci doar prezentand faptele, desigur, in viziunea ta!

In al doilea rand, cititori de bloguri provin din toate categoriile. Unii sunt foarte inteligenti, si simt imediat daca un articol “miroase”! Altii citesc blogurile la fel ca pe ziare, si inghit tot, fara a isi da seama daca ce e scris acolo este scris pentru ca asa vrea autorul, sau pentru ca asa i s-a cerut sa scrie!

Parerea mea umila este ca, in cadrul unui articol sponsorizat, trebuie mentionat ca acel articol este realizat la cerere, dar ca articolul reprezinta viziunea autorului, fara a fi influentat in vreun fel. De aceea situatia trebuie prezentata atat cu bune, cat si cu rele! Nu mentionat expres, dar macar sugerat cumva.

Campania facuta de ING pe bloguri zilele astea a cam fost luata peste picior, pentru ca multora li s-a parut ca situatia e prezentata “prea roz”! Pe buna dreptate, orice persoana care s-a interesat cat de cat de pensiile private stie care sunt si atuurile si dezavantajele fiecarei companii.

Ca un contraexemplu, campania “Logan-Kiss FM”, care s-a desfasurat si pe bloguri, a avut un impact bun, pentru ca se stia ca e campanie platita de la bun inceput, si pentru ca bloggeri au prezentat masina atat cu partile bune, cat si cu rele, fiecare in limbajul sau specific. Adica totul a fost real!

Concluzia: Ce miroase prea bine, intr-un final, incepe sa se strice! 🙄

A mai scris despre asta si Femeia Simpla, iar Doinash intelege cam greu cand scriu un post ironic, dar vine cu o idee ne-buna, sa punem P la articolele platite! 🙂

P.S: Nu acuz pe nimeni de nimic, chestia asta este si o dilema personala a mea, deoarece multi imi zic ca si eu scriu articole platite, ca sunt faimos…
Aiurea…pana acum nu am primit nici macar o bere pentru un articol scris aici, deci relaxati-va! Iar pana la faima, mai este muult de mers.
Oricum, sunt sigur ca bloggeri integri vor recomanda, in articolele lor, doar produse/servicii/companii in care cred, deci trebuie doar sa va alegeti pe cine cititi! Nu va obliga nimeni sa il cititi pe X sau pe Y, daca nu va convine, inchideti browserul!

Recomandă

9 Comentarii

  1. integritate. Oare ce diferenţă e între ei şi jurnaliştii care scriu la comanda mogulilor? Au fost câţiva oameni de bine şi isteţi care s-au prins de şmecherie: * femeia simpla, aici şi aici * doinash, aici şi aici * mariussescu, aici şiaici* juniorblogger …şi probabil şi alţii. Nu am scris postul acesta pentru a le explica că e deontologic să-ţi marchezi reclama ca reclama pe blog şi nu îi condamn că n-au făcut-o.

  2. Eu credeam că povestea cu articolele plătite e .. legendă . Dar acum observ că e chiar pe bune . Sau mă înşel eu ?
    Pe ce criterii apelează anumite firme la bloggeri să scrie un articol ? Pe bază de trafic , reputaţie sau alte cele ?
    Chiar sunt curios .. 🙂

  3. Fiecare prezinta cum poate, fiecare intelege ce vrea. Ca doar reclamele de la TV nu sunt prezentate in modul real.

    Eu, daca as plati un blogger pentru un post, n as alege in functie de rating, ci in functie de credibilitatea pe care o are in online.

    Eu daca spun ca rujul ala e cel mai bun, sunt convinsa ca 7 din 10 o sa si-l cumpere 🙂

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *