fbpx

Articolele jenante despre utilitatea paginilor de Facebook pentru companii

Odată cu creșterea numărului de utilizatori în România a crescut și pe blogurile de business numărul articolelor despre utilitatea paginilor de Facebook pentru o companie.  De ce este importantă o pagină de Facebook pentru compania ta, Top 10 metode pentru a atrage clienți noi folosind Facebook, Cel mai bun ghid pentru crearea unei pagini de Facebook și multe alte articole asemănătoare au invadat blogurile specialiștilor din agenții.

Nimeni nu mai face site-uri, toată lumea face pagini de Facebook.

Nu mă înțelegeți greșit, nu spun că Facebook nu e ok pentru promovarea unei companii, din contră. Chiar și eu am scris acum ceva timp un articol despre cum poți crea o pagină de Facebook atractivă pentru fani brandului tău și sunt multe alte articole care prezintă metode prin care Facebook te ajută să interacționezi mai ușor cu fanii.

Nu, problema mea este când apar articole care prezintă Facebook ca o alternativă la tot ceea ce s-a făcut până acum, când sunt oferite argumentele greșite pentru crearea unei pagini de Facebook. Câteva argumente greșite mai jos, luate dintr-un articol apărut recent pe un blog al unei companii ce oferă și … social media marketing, desigur.

O pagină de Facebook poate fi mai eficientă ca un site – autorul susține că deoarece fanii brandului își petrec mult timp pe Facebook e logic că pagina de Fb poate fi mai eficientă decât site-ul companiei, unde lumea nu intră la fel de des. Complet greșit. Folosești Facebook pentru a găsi fanii companiei, pentru a le oferi noutăți, dar tot site-ul companiei e locul unde trebuie să îi aduci pentru a le vinde, pentru a le prezenta produsele și serviciile oferite.

Facebook are avantajul de a fi business-friendly – autorul susține că Facebook permite companiilor să interacționeze foarte ușor cu fanii, să le trimită mesaje, invitații etc. Nu prea. Facebok e un mediu prietenos pentru companiile care bagă bani în promovare. După ultimele modificări, nu mai poți trimite mesaje către toți fanii paginii tale de Facebook, iar singura metodă de interacțiune cu aceștia este postarea pe Wall-ul paginii proprii. Dacă nu folosești Facebook Ads șansele ca mesajul tău să ajungă la toți fanii pagini tale sunt mici, Wall-ul e tot mai aglomerat cu noutățile care sunt considerate populare – Top Story, iar mesajul tău este îngropat rapid. Da, Facebook e mai mult cash-friendly, ori bagi bani ori te zbați pentru ca mesajul tău să ajungă Top Story.

Oamenii vor să se conecteze la compania dvs prin intermediul Facebook – autorul afirmă că utilizatorii de pe Facebook abia așteaptă să dea Like paginilor de companie. Greșit, utilizatorii de Facebook dau Like dacă oferi discounturi, vii cu o promoție, le oferi informații interesante. Cred că sunt prea puțini aceia care dau Like unei pagini de Facebook doar pentru că au cumpărat produsele acelui brand și li se pare lor simpatic.

Lui Google îi place Facebook – cred că la argumentul ăsta pentru crearea unei pagini de Facebook am râs cel mai mult. Lui Google îi place Facebook? Google, ăia care se chinuie să poziționeze Google+ ca alternativă la Facebook? E o diferență enormă între a spune că motorul de căutare Google indexează bine paginile de Facebok actualizate constant și a spune că Google plus Facebook egal love.

Cam atât pentru azi, voi reveni când mai găsesc alte articole cu argumente amuzante despre promovarea prin social media.

Nu vreau să fiu înțeles greșit, Facebook poate fi o metodă foarte bună de promovare pentru o companie, dar o pagină de Facebook nu ține locul strategiei de marketing online, este doar o altă metodă de a păstra legătura cu fanii brandului, de a interacționa cu ei. Mă enervează când văd articole care exagerează importanța Facebook și diminuează importanța altor strategii de promovare online.

Recomandă

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *