Bloggingul e pe moarte și în 2019

În aceste vremuri grele în care toată lumea vrea să fie influencer pe Instagram mai sunt și oameni care se ocupă cu această îndeletnicire tradițională, și anume bloggingul. Contrar aparențelor, blogurile nu sunt pe moarte, principalul motiv fiind același despre care scriam și acum 9 ani, că oamenii încă vor să citească chestii, nu doar să se uite la poze.  Și mai jos sunt argumentele pentru care bloggingul nu moare nici în 2019.

  • Rețelele sociale nu sunt indexate de Google, mesajele postate pe Facebook de exempu nu pot fi găsite prea ușor peste câțiva ani, nu mai zic de Instagram sau Snapchat, Tik Tok, Twitter. Vrei să produci conținut util, valabil și peste 10 ani? Trebuie să scrii pe un blog. Singura excepție aici este Youtube, și asta pentru că face parte din Google.
  • Nu poți aprofunda prea mult un subiect folosind rețelele sociale, postând mesaje ce azi sunt în newsfeed și mâine dispar, pentru asta ai nevoie de o platformă de blogging, de un colț al tău pe internet.
  • Nu poți depinde de vizibilitatea în rețelele sociale. Pe vremuri mesajele postate pe o pagină de Facebook ajungeau la toți fanii paginii, acum dacă ajung la câteva procente zici mersi.
  • Conținutul de pe rețelele sociale dispare rapid deoarece mereu apar mesaje noi, articolele de pe blog sunt indexate de Google și pot genera trafic constant. Eu încă primesc trafic zilnic la articole de acum 10 ani, comentarii, share-uri și așa mai departe.
  • Pe blog ai control deplin asupra conținutului, aspectului, mesajelor, interacțiunii cu vizitatorii. Pagina de Facebook nu îți aparține, contul de Instagram nu îți aparține, canalul de Youtube nu îți aparține (propietarii acelor platforme pot schimba oricând regulile) dar pe blog tu plătești hostingul, domeniul, deci fișierele, baza de date, articolele și conținutul video/foto îți aparțin.
  • Blogul este destinația finală. Sigur, vizitatorii își pot face o impresie despre tine și de pe Facebook sau Instagram, dar rețineți partea cu controlul asupra mesajului și distribuției, care depinde de regulile platformei. Dacă vrei ca fanii, cititorii să își facă o impresie completă asupra ta ai nevoie de o jucărie unde tu deții controlul.

Asta nu înseamnă că celelalte canale de comunicare online nu sunt utile, în funcție de ce vrei să faci pe internet, la ce public vrei să ajungi. Dar rețineți, platformele social media se schimbă constant în funcție de ce vor acționarii din spate, blogul se schimbă în funcție de ce vrei tu.

Voi ce ziceți, mai merge treaba cu bloggingul?

Recomandă prietenilor!



26
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
vali
Vizitator
vali

a cam murit blogul. doar 20% creștere yoy.

alex
Vizitator

pai cred ca va muri, dpmdv ptr ca e monetizat destul de greu. e munca multa, trebuie timp mult investit, iar daca nu ai trafic mult, nu prea poti face ceva. ma refer la full time

la nivel de hobby, vezi cazul meu, e altceva.. nu-mi pasa de veniturile din blog, atat timp cat acopera toate cheltuielile cu hostul si domeniul, care e cel mai important lucru, si cadou 2..3 bilete de avion, pe langa, odata pe an. Be-Ro, nu catre Tailanda :))

DanielV
Vizitator

Youtube, Instagram, Snapchat sau altele se monetizeaza mai usor?

Natalia
Vizitator

De acord. Cum sa moara în perioada în care suntem tot mai prinși în online

George Ginghina
Vizitator

Ca un fellow blogger care a inceput in 2008 (deci acum 11 ani) si care inca are blogul si in momentul de fata, as vrea sa spun ca nu, blogging-ul n-a murit. Cu toate astea insa, nici mult nu mai are. La vremea respectiva lumea era mult mai interesata de “a citi” insa de cand cu retelele de socializare, attention span-ul unui utilizator scade din ce in ce mai mult.

vali
Vizitator
vali

nu toți vindem linkuri pe 5€.

Radu Danut
Vizitator

Daca te gandesti ca si afacere, e pe moarte din fasa. Rata mortii infantile e de peste 95% :)Parerile sunt insa mai mereu impartite si asta e bine. Respect! Eu te citesc sa stii si sper sa nu fii pe “moarte” 🙂

Cristian
Vizitator
Cristian

Nu cred că blogul este pe moarte. Că a scăzut din popularitate este altceva și nu toată lumea preferă video-urile.

Cred că lumea se împarte în trei categorii: 1. Cei care citesc, 2. Cei care se uită la video și 3. Cei care citesc dar se uită și la video.

În acest moment lumea are de unde alege și de aceea blogul a mai scăzut, dar cum am scris mai sus încă nu este pe moarte

Calin
Vizitator

N-a murit nimic, e la fel chiar dacă Google a schimbat multe anul trecut. S-a redus la toți proporțional, dacă au avut din ce reduce traficul organic. Dacă era doar plătit, e la fel de mult și de bun, pe cât plătește fiecare.
Sper și cred că munca va fi răsplătită în detrimentul oportuniștilor.

Simona
Vizitator

Si cu siguranta nici nu o sa moara prea curand. Ba chiar pare ca merge tot mai bine.

Mirela
Vizitator

Deloc, nu știu am impresia că numai cei care mizează numai pe Social Media spun asta, pentru că de fapt blogurile sunt citite, căutate și traficul crește mult de la an la an. Și asta și la noi și în afară, că altfel nu îmi dau seama de ce influenceri cu peste 5 milioane de foloweri pe Instagram și sute de mii de abonați pe Youtube ar posta ZILNIC pe blog, ca de exemplu Aimee Song, una dintre cele mai de scucces bloggerițe de fashion din lume. http://www.songofstyle.com Cred că numai blogurile celor care au doar ”fake followers” nu mai… Citește tot »

trackback

[…] să ajungi la tineri și adolescenți, dar cum am scris deja, va exista mereu cerere pentru text, pentru bloguri. Conținutul video se consumă pe fugă, conținutul text se consumă mai […]