fbpx

Bloggingul e pe moarte și în 2019

În aceste vremuri grele în care toată lumea vrea să fie influencer pe Instagram mai sunt și oameni care se ocupă cu această îndeletnicire tradițională, și anume bloggingul. Contrar aparențelor, blogurile nu sunt pe moarte, principalul motiv fiind același despre care scriam și acum 9 ani, că oamenii încă vor să citească chestii, nu doar să se uite la poze.  Și mai jos sunt argumentele pentru care bloggingul nu moare nici în 2019.

  • Rețelele sociale nu sunt indexate de Google, mesajele postate pe Facebook de exempu nu pot fi găsite prea ușor peste câțiva ani, nu mai zic de Instagram sau Snapchat, Tik Tok, Twitter. Vrei să produci conținut util, valabil și peste 10 ani? Trebuie să scrii pe un blog. Singura excepție aici este Youtube, și asta pentru că face parte din Google.
  • Nu poți aprofunda prea mult un subiect folosind rețelele sociale, postând mesaje ce azi sunt în newsfeed și mâine dispar, pentru asta ai nevoie de o platformă de blogging, de un colț al tău pe internet.
  • Nu poți depinde de vizibilitatea în rețelele sociale. Pe vremuri mesajele postate pe o pagină de Facebook ajungeau la toți fanii paginii, acum dacă ajung la câteva procente zici mersi.
  • Conținutul de pe rețelele sociale dispare rapid deoarece mereu apar mesaje noi, articolele de pe blog sunt indexate de Google și pot genera trafic constant. Eu încă primesc trafic zilnic la articole de acum 10 ani, comentarii, share-uri și așa mai departe.
  • Pe blog ai control deplin asupra conținutului, aspectului, mesajelor, interacțiunii cu vizitatorii. Pagina de Facebook nu îți aparține, contul de Instagram nu îți aparține, canalul de Youtube nu îți aparține (proprietarii acelor platforme pot schimba oricând regulile) dar pe blog tu plătești hostingul, domeniul, deci fișierele, baza de date, articolele și conținutul video/foto îți aparțin.
  • Blogul este destinația finală. Sigur, vizitatorii își pot face o impresie despre tine și de pe Facebook sau Instagram, dar rețineți partea cu controlul asupra mesajului și distribuției, care depinde de regulile platformei. Dacă vrei ca fanii, cititorii să își facă o impresie completă asupra ta ai nevoie de o jucărie unde tu deții controlul.

Asta nu înseamnă că celelalte canale de comunicare online nu sunt utile, în funcție de ce vrei să faci pe internet, la ce public vrei să ajungi. Dar rețineți, platformele social media se schimbă constant în funcție de ce vor acționarii din spate, blogul se schimbă în funcție de ce vrei tu.

Voi ce ziceți, mai merge treaba cu bloggingul?

Recomandă

27 Comentarii

  1. pai cred ca va muri, dpmdv ptr ca e monetizat destul de greu. e munca multa, trebuie timp mult investit, iar daca nu ai trafic mult, nu prea poti face ceva. ma refer la full time

    la nivel de hobby, vezi cazul meu, e altceva.. nu-mi pasa de veniturile din blog, atat timp cat acopera toate cheltuielile cu hostul si domeniul, care e cel mai important lucru, si cadou 2..3 bilete de avion, pe langa, odata pe an. Be-Ro, nu catre Tailanda :))

    • Dacă te uiți strict la bani din blogging da, puțini trăiesc doar din asta. Dacă te gândești la faptul că blogul poate fi o carte de vizită, că te poate ajuta să te angajezi mai ușor deoarece arăți că ești bun pe un domeniu, sau că clienții vor să lucreze cu tine deoarece te-au găsit pe net, atunci se schimbă datele problemei. În ultimii ani nu m-am trăit din blogging, vorba ta, ce a venit de aici a fost bonus, dar am avut multe alte avantaje profesionale.

      • Dacă ai suficienți followeri pe termen scurt da, că brandurile încă aleargă după influenceri, vor și ele să apară pe toate gardurile. Pe termen lung se așează lucrurile, mai rămân câțiva influenceri care livrează pe bune.

        • Pai pe Youtube vad ca se plange multa lume de demonetizare cu putine drepturi la apel. Pe instagram daca nu arati piele inteleg ca e dificil de strans followeri. Primesc follow de la boti a tot felul de persoane publice din RO. Nu ar face asta daca s-ar face bani usor.

          • Pe Insta e goana după followers, ca sa agăți după aceea branduri în calitate de influencer. Da, Youtube a foarte restrictiv de când au avut scandalurile cu afișarea de reclame peste clipuri violente. Și oricum, pe România dacă faci 300 de dolari la 1 milion de vizualizări e bine, de asta majoritatea vloggerilor preferă colaborările directe cu brandurile.

  2. Ca un fellow blogger care a inceput in 2008 (deci acum 11 ani) si care inca are blogul si in momentul de fata, as vrea sa spun ca nu, blogging-ul n-a murit. Cu toate astea insa, nici mult nu mai are. La vremea respectiva lumea era mult mai interesata de “a citi” insa de cand cu retelele de socializare, attention span-ul unui utilizator scade din ce in ce mai mult.

    • Dacă vezi articolul din link, fix aceleași discuții erau și în 2009, că lumea nu mai are timp, că toți stăm pe alte rețele. De fapt acolo descoperim conținutul, nu îl consumăm, deși Facebook face eforturi să ne țină captivi în rețea. În realitate toate platformele astea sunt canale de distribuție/promovare, nu destinații propriu-zise. Și dacă o iau personal avantajele pe care le-am avut de pe urma blogului au crescut tot mai mult de la an la an. În ultimii ani da, brandurile s-au băgat mai mult pe campanii cu influenceri, dar ghici ce, au descoperit că nu prea convertesc, ghici unde se întorc acum?

      • De acord intr-o oarecare masura. Lumea nu mai are timp si intradevar sta pe alte retele. Dar continutul consumat acum este mult diferit fata de cel din 2009. In 2009 se consuma mult text si photo, acum s-a trecut la foarte mult video. Da, retelele de socializare nu sunt destinatii propriu zise dar sunt agregatoare de stiri asa cum RSS-urile n-au fost niciodata.

        Generatiile se schimba iar generatia din urma se orienteaza pe video, iar video-ul se consuma pe platforme special dedicate, nu pe bloguri. Nu ti s-ar parea stupid sa postezi vlog-uri pe un blog?

        Referitor la brand-uri, in afara de cateva campanii de PR, nu poti spune ca brand-urile au investit SEMNIFICATIVI in campanii cu influenceri. De ce? Pentru ca nu au KPI concreti in functie de care sa se orienteze. Ah si cu siguranta nu se intorc la bloggeri, se intorc de unde au plecat: TV si performance, unde exista niste KPI tangibili in functie de care tu, in calitate de client, poti sa iti dai seama daca agentia si-a facut sau nu treaba.

        • Da, jumătate din bugete merg spre mediile clasice, poate mai mult, dar felia acordată internetului crește constant. Înainte era – hai să facem și ceva pe online, acum este – Ce facem pe online? Cât despre asta cu generațiile care se orientează spre video, consumul de cărți (indiferent de format) crește. Nu știu, poate că video e mișto pentru entertaiment, chestii simple, dar ca să reții lucruri importante ai nevoie și de ceva scris?

  3. Daca te gandesti ca si afacere, e pe moarte din fasa. Rata mortii infantile e de peste 95% :)Parerile sunt insa mai mereu impartite si asta e bine. Respect! Eu te citesc sa stii si sper sa nu fii pe “moarte” 🙂

  4. Nu cred că blogul este pe moarte. Că a scăzut din popularitate este altceva și nu toată lumea preferă video-urile.

    Cred că lumea se împarte în trei categorii: 1. Cei care citesc, 2. Cei care se uită la video și 3. Cei care citesc dar se uită și la video.

    În acest moment lumea are de unde alege și de aceea blogul a mai scăzut, dar cum am scris mai sus încă nu este pe moarte

  5. N-a murit nimic, e la fel chiar dacă Google a schimbat multe anul trecut. S-a redus la toți proporțional, dacă au avut din ce reduce traficul organic. Dacă era doar plătit, e la fel de mult și de bun, pe cât plătește fiecare.
    Sper și cred că munca va fi răsplătită în detrimentul oportuniștilor.

  6. Deloc, nu știu am impresia că numai cei care mizează numai pe Social Media spun asta, pentru că de fapt blogurile sunt citite, căutate și traficul crește mult de la an la an.
    Și asta și la noi și în afară, că altfel nu îmi dau seama de ce influenceri cu peste 5 milioane de foloweri pe Instagram și sute de mii de abonați pe Youtube ar posta ZILNIC pe blog, ca de exemplu Aimee Song, una dintre cele mai de scucces bloggerițe de fashion din lume. http://www.songofstyle.com
    Cred că numai blogurile celor care au doar ”fake followers” nu mai sunt citite, sau pierd urmăritori, în rest nu

    • Păi acum brandurile deștepte, dacă discutam despre campanii,vor și Story pe Insta, dar și niște conținut care să poată fi găsit pe viitor despre ei. Cele mai de succes campanii eu le-am avut cu niște branduri care m-au lăsat să scriu ce vreau eu plecând de la brief, și acele articole au și acum trafic, comentarii, shares etc.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *