fbpx

Ce învățăm din căderea Facebook❌Instagram❌Whatsapp

Sfânta treime a social media a fost picată aseară, prilej cu care a avut loc un festival de glume pe Twitter despre influencerițele care rămăseseră fără obiectul muncii și firmele care și-au construit prezența online bazându-se doar pe rețeaua lui Zuck, care a sărăcit și el un pic cu vreo 6 miliarde de dolari.

Totul e ok acum, firmele au dat iar boost posts, influencerițele și-au dat iar jos textilele, life goes on, dar oare ce putem învăța noi din căderea Facebook❌Instagram❌Whatsapp? Câteva idei în continuare.

Să nu ne depindă afacerea de social media

Din 2013 tot zic că Facebook și în general conturile de social media nu ne aparțin, deci e foarte periculos să ne construim afaceri, imperii din cărțile de joc ale altora. Dacă aveți o firmă asigurați-vă că aveți un site pus la punct, o bază de date cu emailurile clienților pentru un newsletter, o agendă cu numerele lor de telefon pentru a îi contacta, din astea.

Să nu ne depindă veniturile sau jobul de o aplicație

poof, you’re not an influencer anymore…. Dacă zici că ești creator de conținut și veniturile tale lunare depind doar de algoritmii Instagram iar e cam trist. Ok, că pică aplicația o zi nu e grav, dar dacă pică o lună ai ce mânca? Dacă rămâi fără followeri ai și alte surse de venit? Mă uitam și pe afară, sunt o mulțime de influenceri care s-au ridicat pe anumite platforme, dar cei deștepți s-au extins și pe alte rețele, și-au diversificat sursele de venit.

Să avem surse de știri variate și corecte

De unde ne informăm dacă e picat Facebook? Majoritatea linkurilor de pe Facebook nu sunt știri, ăsta e adevărul. Căutați câteva newslettere cu știri obiective, puneți în bookmark site-uri decente, ca să nu fiți la mila algoritmilor și să credeți tot ce este scos la înaintare de rețea. Profit.ro, News.ro, Cronica.ro, pressone.ro/newslettere, Monday Memo, Misreport și mai sunt.

Să nu ne microspecializăm la joburi

Să nu ne alegem la job o specializare online prea îngustă, zic eu. Eu fac marketing online la Advertica, dar știu cum e și cu blogurile, și cu crearea de conținut, și cu SEO, și cu WordPress-ul, și cu email marketingul, și cu reclamele offline, la nevoie pot da și cu var, că am făcut și asta cândva. Văd că sunt o mulțime de agenții și consultanți care în ultima perioadă se promovează ca Instagram marketing specialist sau Facebook ads specialist. Rugați-vă să nu pice Facebook o lună, că luați concediu fără plată instant.

Să putem comunica cu cei apropiați fără internet

Ai numărul de telefon al prietenei tale Maria cu care discuți zilnic sau vorbiți doar pe Messenger? Ai numerele de telefon ale prietenilor și celor din familie în agendă, să le poți trimite un mesaj sau da un telefon? Internetul ăsta ne-a făcut comozi, dar uite că uneori nu mai merg nici apelurile video. Apropo, câte numere de telefon știți pe de rost? Eu doar 3.

Ce mai putem adăuga pe lista chestiilor învățate din picarea rețelelor aseară?

Recomandă

7 Comentarii

  1. Într-adevăr Nasol ,tare nasol pentru unii și unele care mâncau o pâine cu două guri de pe acolo.Dacă ținea mai mult începeau să facă foamea că altceva nu știu să facă .Sper să fi învățat ceva din asta, dar mă îndoiesc.

  2. Dacă pică un serviciu două nu este așa problemă mare – problema este când doar pe acelea le folosești. Este bine să ai cel puțin două aplicații/servicii din aceiași categorie, de exemplu WhatsApp cu Signal sau Telegram; Twitter cu Mastodon și exemplele pot continua.

      • „Mastodon is free and open-source software for running self-hosted social networking services. It has microblogging features similar to the Twitter service, which are offered by a large number of independently run Mastodon nodes (known as “instances”), each with its own code of conduct, terms …”

        https://joinmastodon.org/

        Și astfel de site-uri și servicii open source sunt câteva, care le pot înlocui pe cele comerciale – din păcate nu prea sunt folosite la noi.

        • Nu prea sunt folosite nicăieri, pentru că nu au marketingul pus la punct, imaginea șlefuită, și oamenii vor să fie parte din mulțime, nu outsideri. Nu e critică, e constatare.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *