fbpx

Ce învățăm din căderea Webfactor despre găzduirea web

Anul trecut a picat Namebox și 2000 de proprietari de site-uri s-au trezit fără obiectul muncii definitiv, acum două zile a picat Webfactor și situația e mult mai gravă, sunt peste 20.000 de clienți ce nu au acces deloc la site-uri, magazine, emailuri și aplicațiile găzduite la ei. Partea mai tragică este că au picat fără nici un avertisment, fără nici o atenționare a clienților, iar comunicarea e praf, doar Vali ce a mai oferit câteva informații, deja acum articolul lui a devenit forum. Din fericire eu am recuperat și mutat tot pentru că aveam backup, alții nu sunt așa de norocoși.

Nu o să dau în ei mai mult decât trebuie, am fost client plătitor la ei cu blogul de față de prin 2009 sau 2010, am fost mulțumit mult timp de ei, hostingul era ok, răspundeau rapid la tichete, de asta îi și recomanda lumea, i-am recomandat și eu când erau ok. Că aveau ei bartere cu alți bloggeri nu știu, eu am ajuns la ei tot prin recomandări și mult timp a fost ok.

De anul trecut de prin toamnă am observat o scădere a calității, răspundeau mai greu la tichete, mai picau uneori o oră două, dar nimic grav, mă gândeam să mut și blogul ăsta preventiv dar tot amânam momentul, din lipsă de timp.

Partea bună este că acum un an și ceva am luat decizia să mutăm de la ei site-urile clienților de la agenție, aveam vreo 20 cred, după ce am constatat că se virusau zilnic, deși erau la zi cu update-urile și securitatea. A fost cea mai bună decizie, probabil zilele astea am fi avut multe probleme altfel.

Revenind la găzduirea de la ei pentru blog. Acum o lună cred au fost picați iar o zi întreagă, dar și-au revenit. Începând de pe 6 mai au apărut problemele reale, au picat vreo 2 ore, iar pe 7 mai au picat de tot.

Din păcate ei înțeleg prin comunicare să nu răspundă în nici un fel, doar prin interpuși, deci nimic oficial. Asta e partea cea mai gravă, ignorarea completă a clienților. Very Bad PR, nu mai zic de damage control.

Din ce am înțeles pe surse sunt niște facturi la curent neplătite unde aveau serverele, niște procese, ei mută serverele în altă locație acum dar nu se știe unde, unele site-uri găzduite la ei mai apar online uneori deci probabil clienții își vor recupera datele, nu sunt pierdute definitiv, dar nu se știe când. Între timp oamenii ce se bazau pe ei pierd bani.

Sfatul meu dacă aveți backup la site-urile găzduite la ei e să le mutați rapid în altă parte, nu mai așteptați. Eu așa am făcut.

Nu vă fac recomandări de hosting, fiecare merge unde crede el de cuviință, eu am așteptat o zi crezând că se rezolvă, dar am văzut că problema e gravă și am luat un pachet la Simplenet, știe Andrei de ce, i-am mai trimis niște zeci de clienți și până acum nu s-a plâns niciunul, dar repet, înainte să vă schimbați hostingul documentați-vă ca la carte.

Și nici prețul nu e un reper la hosting zic eu, pentru cei care tot spun că la 5 euro pe lună nu poți avea pretenții, pachetele lor nu erau cele mai scumpe, dar nici ieftine nu erau.

Oricum, când ai probleme de genul ăsta 5 euro în plus pe lună pentru a avea site-ul online sunt o nimica toată, nu?

Dacă aveți site-uri și bloguri la Webfactor și nu aveți nici un backup îmi pare sincer rău, probabil se va remedia situația dar nu știu când, comunicarea lor e praf, 3 zile mi se pare enorm de mult. Dacă aveți magazine online sau alte site-uri de care depind banii voștri îmi pare și mai rău.

Ce învățăm de aici? Faceți backup cât mai des la tot ce țineți online și încercați să automatizați procesul.

După ce am pierdut niște date importante de pe un laptop am devenit paranoic, pozele personale și documentele importante le salvez în 3 locuri, pe laptop, în cloud și pe un hard extern.

Idem și baza de date, fișierele de la blog, fac backup local la câteva luni, și am un plugin ce face automat backup săptămânal în Google Drive, fără să fac eu nimic. Chiar și așa am pierdut articolele pe o săptămână acum, le-am recuperat cu Google Cache. Important e că aveam backup recent, în 1 zi am mutat tot.

3 idei:

  1. Pluginuri de backup – pentru WordPress recomand Updraft și BackWPup, fac backup și local și în cloud pe Google Drive, Dropbox etc, pentru alte platforme vorbiți cu developerul, sunt soluții cam pentru orice. Ideea e că dacă aveți un site actualizat constant și mai ales, un site de care depindeți, e bine să aveți backup la el. Dacă nu știți cum se configurează cereți ajutorul, sunt 5 minute ce vă pot salva de multe bătăi de cap,.
  2. Adresa de email de la ROTLD sau de la registrarul de domenii folosit de voi să nu fie cea de pe domeniul înregistrat, gen nume@numedomeniu.ro. Folosiți o adresă de email externă, preferabil de Gmail, în cazul în care pică tot măcar puteți schimba hostingul în altă parte.
  3. Vedeți unde aveți nameserverele, dacă aveți domenii internaționale folosiți un serviciu dedicat. Din fericire eu aveam doar domenii .ro, am modificat rapid nameserverele la ROTLD. Ideea e că atunci când pică hostingul să puteți schimba rapid găzduirea site-urilor.

Cam asta e tot, eu puteam să ies destul de șifonat din treaba asta dar sunt ok, văd bloggeri cu mult mai mult trafic ca mine, despre care credeam că au ceva soluții de backup suplimentar, care stau cu site-urile căzute. E trist.

Voi ați avut probleme cu furnizorul de hosting? Ce lecții ați învățat?

Recomandă

15 Comentarii

  1. WEB FACTOR NU VREA SA RETURNEZE BANII PLATITI IN AVANS DE CLIENTI. Iata o conversatie cu ei:

    Buna ziua,

    Eu am mutat site-urile de la dumneavoastra, pentru acest lucru va rog sa-mi returnati banii platiti de mine in avans cu factura nr. 70256 din data de 08/01/2018. Opriti va rog ce vi se cuvine pentru serviciile acordate iar restul va rog sa ii inapoiati.

    Cu stima,

    Andreea Roxana Muresan Echipa de asistență

    Buna ziua,

    Conform TOS Webfactor pe care le-ati acceptat la incheierea contractului rambursarea fondurilor se face doar in cazul unor comenzi noi in termeni de 30 zile.
    Returnarea platii nu se efectueaza pentru prelungirea unui serviciu.

    Cu stima,

    Andreea Roxana Muresan

    In acest caz voi intenta proces lui S.C. WEBFACTOR SRL, datorita faptului ca nu doreste returnarea platii facute de Sc Mg Net Distribution Srl, plata facuta in avans pentru servici de proasta calitate datorita problemelor aparute incepand cu data de 6 mai 2018. Eu din cauza neglijentei lui S.C. WEBFACTOR SRL, am pierdut bani si acum cand imi cer banii inapoi platiti in avans cu buna credinta de catre mine, S.C. WEBFACTOR SRL imi invoca TERMENI SI CONDITII (oare sunteti indreptatiti sa faceti acest lucru?).

    CEEA CE NU VRETI SA INTELEGETI ESTE FAPTUL CA EU AM RENUNTAT LA SERVICIILE LUI S.C. WEBFACTOR SRL, datorita faptului ca nu am beneficiat de servicii deja platite. Intelegeti acest aspect?

    Pai trebuia sa va fi acctionat in instanta de atunci!!

    La aceste conversatii voi face copii pentru a le prezenta instantei ca mijloace probatorii.

    Va multumesc dragi ,,parteneri”

    • Da Cristi, au fost nesimțiți la faza asta, chiar dacă teoretic sunt acoperiți prin contract. Cu toți am pierdut bani, eu am trecut peste, dacă îți convine și ai timp dă-i în judecată.

  2. Marius, daca lasam de la noi tot timpul nu o sa schimbam nimic, niciodata, ba din contra, cred ca vom ,,incuraja” astfel de comportamente.

    • Nu e vorba de încurajat, ci de faptul că timpul meu e prea valoros, mi-am asumat pierderile cu ei și mă gândesc cum să fac bani, nu să îi cheltui pe procese.

  3. 1.Incercati si alternative noi gen Cloud VDS la dedicatserver.ro
    2.Poate invatam sa ne uitam si pe datele financiare ale unei firme ( mfinante,ONRC ), daca tot ne pasa de datele noastre
    3.O firma care nu spune nimic despre capacitatile hardware,networking,peering…ASN…Ip-uri proprii nu este de incredere ( transparenta ) sau e reseller
    4.A fost Namebox apoi Webfactor, acum polonezii au cumparat mxhost,xservers si gazduire si mai sunt in discutie si cu alte firme.Ce credeti ca se va intampla in viitorul apropiat ?
    Urmariti si ce se intampla in piata!

    cu stima,

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *