Estimările spun că până în 2026 Meta, care deține Facebook, plus Google, vor avea aproximativ 76% din piața de publicitate online. Cu siguranță sunt cele mai populare și accesibile platforme de advertising, mai ales pentru firmele mici, afacerile aflate la început de drum. Vorba aia, dai un boost post pe Facebook sau setezi niște opțiuni în Google ads pe modul inteligent și gata, curg clienții, nu?
Pe lângă faptul că atunci când nu știi ce să faci în setarea, targetarea și optimizarea campaniilor sunt șanse mari să arunci cu bani aiurea crezând că te promovezi, vreau să mai atrag atenția asupra unui aspect. Mai sunt și alte canale de promovare eficiente, nu doar Facebook sau Google. Depinde mult de specificul fiecărei afaceri, dar și noi la agenție avem clienți diferiți, și pe lângă platformele ce sunt pe buzele tuturor fiecare folosește și alte metode, pentru a păstra legătura cu clienții și a genera vânzări.
Canalele de promovare online despre care se discută cel mai mult în 2022 sunt social media marketing, video marketing, email marketing, influencer marketing, content marketing, SEO și word-of-mouth marketing. O clasificare bună pentru marketingul online și offline găsiți aici:
Totuși, țineți cont de faptul că nu trebuie să le folosiți pe toate, ci să testați și să vedeți ce funcționează pentru afacerea voastră, atunci când vă faceți planul de marketing online.
- Avem client pe fashion ce vinde foarte bine prin newslettere, e suficient să trimită un email cu noua colecție și curg comenzile în magazinul online.
- Avem client ce vinde prin telefon și sms marketing, pentru că asta preferă audiența, să fie sunată sau să primească mesaje.
- Avem client ce vinde prin Whatsapp, cu grupuri și exclusivități.
- Avem client ce vinde prin content marketing și SEO, a investit mult în optimizarea site-ului și crearea de conținut, și acum culege roadele.
- Avem client ce vinde prin influencerițe, a știut cu cine să se asocieze, a găsit comunități ce se potrivesc produselor oferite de el.
- Avem client ce vinde prin word-of-mouth, face o treabă așa de bună încât clienții stau la coadă serviciile oferite.
Nu zic acum că Facebook sau Google nu sunt bune pentru promovare, din contră. Zic doar să testați, să nu folosiți doar ceea ce folosesc ceilalți, să vedeți ce funcționează pentru afacerea voastră, să vă întrebați pe unde stau de obicei clienții voștri, ce platforme folosesc și cum ați putea să ajungeți cât mai eficient la ei.
Mai sunt, dar e de munca si oamenii prefera sa apese un buton si sa creada ca fac marketing.